Circa 85% dintre romani au cumparat doar produse care sa le acopere nevoile de baza, care tin de supravietuire, siguranta si sanatate, de la decretarea starii de urgenta impusa de raspandirea noului coronavirus, arata un studiu realizat de AEGON Romania in prima jumatate a lunii aprilie.
Din punct de vedere al prioritatilor emotionale, s-a observat ca majoritatea respondentilor, 84%, s-a impartit egal intre cei cu o mentalitate orientata spre depasirea greutatilor si cei care au ramas in expectativa. Astfel, rezultatele arata ca aproximativ 42% dintre respondenti s-au concentrat in aceasta perioada pe valori precum grija, stabilitate si invatare, iar alti 42% au adoptat o mentalitate bazata pe depasirea obstacolelor, explorare si divertisment, pentru a reusi sa se detensioneze.
Principalele obiective ale cercetarii au inclus determinarea modului in care romanii s-au adaptat situatiei actuale, schimbarile care au survenit in comportamentul lor de consum, perceptia pe care respondentii o au cu privire la viitor, precum si identificarea nivelului de interes pentru asigurarile de viata.
Din aceeasi cercetare reiese faptul ca declansarea epidemiei in Romania si ingrijorarea legata de starea de sanatate si de stabilitatea locurilor de munca i-au determinat pe 55% dintre respondenti sa considere ca este necesara incheierea unei asigurari de viata. Din totalul participantilor la studiu, ideea de a avea o asigurare de viata a suscitat cel mai ridicat interes pentru persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 44 ani, cu studii medii sau superioare, venituri medii sau mari si cu copii de pana in 14 ani. Astfel, 62% dintre respondentii care provin din aceasta categorie considera necesara incheierea unei asigurari de viata. Aceasta perceptie este impartasita si de 63% dintre adultii de varsta mijlocie, necasatoriti si fara copii.
Studiul a evidentiat o deschidere semnificativa catre cumpararea de asigurari online si dupa ridicarea restrictiilor. Astfel, 43% dintre respondenti mentioneaza ca ar prefera sa achizitioneze o asigurare de viata online. Femeile s-au aratat interesate de achizitionarea asigurarilor online
intr-un procent de 48%. De asemenea, 4 din 10 respondenti ar prefera in continuare sa mearga la sediile bancilor sau brokerilor, in special barbati (45%).
"Am demarat acest studiu pentru a intelege mai bine impactul pe care pandemia COVID-19 si perioada de stat acasa l-au avut asupra comportamentului romanilor. Totul pentru a le putea oferi actualilor si potentialilor clienti servicii si produse de care au cu adevarat nevoie. Rezultatele ne-au confirmat ca, momentan, romanii se limiteaza la achizitii care vizeaza produse de stricta necesitate. Ma bucura, totusi, sa vad ca oamenii incearca sa ramana optimisti si ca tot mai multi incep sa inteleaga ca suntem fragili, ca viata asa cum o stiam ni se poate schimba intr-o secunda si ca este important sa ne pregatim cat de bine putem pentru neprevazut. De asemenea, un alt aspect important este avantul pe care l-a luat online-ul si care tinde sa continue si dupa incheierea starii de urgenta. Cred ca viitorul asigurarilor sta in simplitate si interconexiune, in adaptarea produselor la mediul online si in dezvoltarea platformelor si a magazinelor online. Tocmai de aceea, in perioada aceasta am pus accentul pe promovarea www.AEGONmarket.ro, magazinul nostru online de asigurari, unde principalele produse se adreseaza celor care sunt preocupati de sanatatea lor si a celor dragi", a punctat Sinziana MAIOREANU (foto), CEO al AEGON Romania.
Riscurile asociate COVID-19, o preocupare pentru aproape jumatate dintre romani
Un alt aspect este legat de beneficiile pe care oamenii doresc sa le includa o asigurare de viata. Criza generata de COVID-19 a dus la aparitia unei noi nevoi: acoperirea riscului de imbolnavire cu noul coronavirus. Astfel, circa 45% dintre respondenti considera ca este necesar ca o asigurare de viata sa acopere si aceasta eventualitate si au declarat ca vor urmari existenta acestui beneficiu pentru o perioada de timp mai lunga, nu doar pentru urmatoarele luni.
Studiul a fost realizat prin intermediul chestionarelor online, pe un esantion reprezentativ de peste 1.000 de persoane, format din barbati si femei cu varste de peste 18 ani, care provin din mediul urban.
In ceea ce priveste particularitatile demografice ale esantionului analizat, acesta se imparte astfel: 34% este reprezentat de familii traditionale formate din persoane de 30 - 54 ani, cu copii si venituri mici sau medii, avand studii primare sau medii; 21% din familii moderne constituite din adulti casatoriti sau divortati de 25 - 44 ani, cu studii medii sau superioare si venituri medii sau mari si avand in grija copii de pana in 14 ani; 19% familii formate de persoane pensionate de peste 55 ani, din toate categoriile de venit si de studii, ai caror copii nu mai locuiesc cu ei; 10%, mileniali (18 - 30 ani) fara o relatie stabila, cu studii superioare sau care inca studiaza si care au venituri diverse; 10%, tineri profesionisti (25-35 ani) casatoriti sau aflati in relatii stabile, fara copii, absolventi de studii superioare si avand venituri medii sau mari; iar 6% reprezinta adulti de varsta mijlocie (35 - 55 ani), care nu sunt implicati intr-o relatie stabila, nu au copii si fac parte din toate categoriile de venit si educatie.
AEGON a intrat pe piata din Romania in 2007, prin divizia de pensii private, si in 2008 prin compania de asigurari de viata. In prezent, AEGON Romania are circa 1 milion de clienti si 150 de angajati.
Alexandru GEORGESCU, GROUPAMA: Ca asiguratori, luptam cu "mie nu mi se poate intampla" si promovam in schimb o cultura a preventiei. Schimbarea unor comportamente presupune un efort pe termen lung
Claudiu MINISINI, Cyber Level Ins Romania: "Rolul RCA nu este inteles corect de catre soferi"
Sorin GRECEANU, BAAR: Lipsa disciplinei, a empatiei si a discernamantului participantilor la traficul rutier, printre motivele alegerilor "gresite" ale soferilor romani
PROMO