1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
SAL-Fin : Aproape 1000 de soferi ...

SAL-Fin : Aproape 1000 de soferi si-au rezolvat problema cu RCA, doar in 2022

SAL-Fin, entitatea care se ocupa, in principal, cu solutionarea amiabila a litigiilor dintre firmele de asigurare si clienti sau pagubiti, a gestionat, anul trecut, peste 1200 de dosare, 782 dintre acestea fiind solutionate in favoarea consumatorilor. Aproape toate cazurile vizeaza spete privind despagubiri in baza politei RCA, potrivit datelor publicate de studiifinanciare-ro.

Doar 118 hotarari pronuntate de conciliatorii SAL-Fin, profesionisti cu experienta in domeniu, au fost contestate in instanta de catre firmele de asigurare. Singurele doua societati care au ales aceasta cale sunt EUROINS si GENERALI. Proportia respectarii deciziilor SAL-Fin este de peste 81%. Majoritatea solutiilor favorabile consumatorilor au fost finalizate prin impunerea unei solutii, putini dintre consumatori optand la inceputul procedurilor pentru varianta propunerii unei solutii.

Potrivit ultimelor date SAL-Fin, timpul mediu de solutionare a unui dosar prin varianta impunerii a fost de 42 de zile, in timp ce consumatorii care au ales varianta propunerii unei solutii au avut de asteptat 24 de zile.

Principalele probleme invocate de consumatori si rezolvate de conciliatorii SAL-Fin sunt:

  • depasirea termenului legal de plata a despagubirilor aferente dosarelor de dauna deschise in baza contractelor RCA/ solicitarea de penalitati cuvenite consumatorilor pentru intarzierile in plata despagubirilor/ diferentelor de plata la despagubiri in baza contractelor RCA;
  • diferenta mare dintre sumele propuse de catre asiguratori in dosarele de dauna si calculele pe care consumatorii le primesc in urma evaluarilor sau constatarilor din unitatile de service (in cazul RCA) sau, in cazul celorlalte asigurari, diferenta mare intre sumele propuse de asiguratori si sumele maximale prevazute in contractele de asigurare; stabilirea valorii de piata de catre asiguratori, in cazul daunelor totale, fara a se tine seama de toate dotarile vehiculelor in cauza;
  • lipsa de comunicare transparenta a calculelor pe care asiguratorii le fac in stabilirea cuantumului daunelor; justificarea insuficienta a solutiilor adoptate de catre asiguratori;
  • solicitarea sumelor considerate cuvenite de catre consumatori pentru inchirierea de autoturisme sau lipsa de folosinta in baza contractelor RCA.

Cele mai multe dosare gestionate de conciliatori vizeaza probleme cu societatile EUROINS (475), GROUPAMA (81), GRAWE (52), ALLIANZ TIRIAC (52), OMNIASIG (48), ASIROM (31) si GENERALI(24).

Consumatorii de produse financiare non-bancare se pot adresa SAL-Fin pentru solutionarea alternativa a disputelor care se nasc din relatia contractuala dintre acesta si comerciantul unor astfel de servicii.

Prin consumator se intelege orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii care cumpara, dobandeste, utilizeaza ori consuma produse sau servicii, in afara activitatii sale profesionale.