Astfel a fost publicat Proiectul de Lege privind punerea in aplicare a Regulamentului (UE) 2019/1238 al Parlamentului European si al Consiliului din 20 iunie 2019 privind un produs paneuropean de pensii personale (PEPP), a unor prevederi din Regulamentul (UE) 2020/852 al Parlamentului European si al Consiliului din 18 iunie 2020 privind instituirea unui cadru care sa faciliteze investitiile durabile si de modificare a Regulamentului (UE) 2019/2088, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.
Conform acestuia, Autoritatea de Supraveghere Financiara - ASF este autoritatea competenta responsabila cu asigurarea respectarii prevederilor Regulamentului si exercita atributii de inregistrare, reglementare, supraveghere, investigatie si control asupra:
- furnizorilor de produse paneuropene de pensii personale, denumite in continuare PEPP, pentru care Romania este stat membru de origine
- distribuitorilor de PEPP care desfasoara activitati de distributie de PEPP pe teritoriul Romaniei
- depozitarilor activelor pentru PEPP
- auditorilor pentru PEPP.
De asemeni, A.S.F. aplica sanctiuni si masuri administrative pentru incalcarea prevederilor Regulamentului, a actelor delegate emise in aplicarea acestuia si altor acte emise de Comisia Europeana sau de Consiliul si Parlamentul European cu aplicabilitate directa in statele membre in domeniul pensiilor private, a prezentei legi si a reglementarilor A.S.F. emise in aplicarea prezentei legi.
Art. 3 lit. b) pct. (ii) din Regulamentul (UE) 2019/1238 prevede obligatia ca statele membre sa adopte acte legislative pentru punerea in aplicare a legislatiei sectoriale relevante a Uniunii si pentru punerea in aplicare a masurilor care privesc in mod expres PEPP, prin care sa stabileasca aspectele lasate de Regulamentul PEPP la latitudinea statelor membre, precum:
- desemnarea autoritatilor nationale competente;
- determinarea prerogativelor acestora de supraveghere si investigatie necesare pentru a-si exercita functiile in temeiul Regulamentului PEPP;
- oferirea mijloacelor necesare autoritatilor nationale competente pentru a asigura o desfasurare ordonata a activitatilor furnizorilor de PEPP si ale distribuitorilor de PEPP in intreaga Uniune;
- norme care prevad sanctiuni administrative adecvate si alte masuri aplicabile incalcarilor prezentului regulament, precum si masuri necesare pentru a asigura implementarea acestora
Desemnarea A.S.F. ca autoritate competenta unica la nivel national aduce urmatoarele avantaje:
- desemnarea A.S.F. ca autoritate nationala competenta care exercita atributii de inregistrare, reglementare, supraveghere si control asupra: o tuturor furnizorilor de PEPP pentru care Romania este stat membru de origine; o tuturor distribuitorilor de PEPP care desfasoara activitati de distributie de PEPP pe teritoriul Romaniei; precum si o depozitarilor activelor pentru PEPP; o auditorilor pentru PEPP.
- existenta unui cadru unitar pentru autorizarea si supravegherea produselor PEPP care au originea in Romania;
- un punct unic de dialog pentru restul autoritatilor nationale competente in domeniu;
- protectia corespunzatoare a intereselor participantilor;
- oferirea de claritate in delimitarea atributiilor si responsabilitatilor in cazul tuturor produselor PEPP.
Mai multe detalii gasiti AICI!
CITITI PE ACEEASI TEMA:
• Primul produs PEPP ar putea fi disponibil peste un an