1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

Posta Romana a demarat distribuirea scrisorilor de informare cu privire la amnistia fiscala

Posta Romana a inceput, miercuri – 9 octombrie, distribuirea a peste 800.000 de scrisori de informare cu privire la amnistia fiscala, conform Conventiei incheiate cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), anunta Compania Nationala "Posta Romana" (CNPR).

Notificarile includ detalii despre cuantumul obligatiilor restante la 31 august 2024, impartite in sumele ce trebuie achitate si sumele care pot face obiectul anularii.

Prin intermediul Postei Romane, contribuabilii vor mai primi la domiciliu modelul „Notificarii privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare” si modelul „Cererii privind anularea unor obligatii bugetare”.

In plus, curierii postali vor prelua de la domiciliul contribuabilului plicul care contine „Notificarea privind intentia de a beneficia de anularea unor obligatii bugetare” si vor expedia acest document catre organul fiscal central competent.

Posta Romana precizeaza ca va putea incasa prin mijloacele legale de plata, la domiciliul fiscal al contribuabilului sau la oficiul postal, sumele aferente obligatiilor bugetare ce trebuie achitate in vederea accesarii facilitatilor fiscale prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024, in cazul contribuabililor care opteaza pentru plata acestor obligatii in numerar sau prin intermediul cardurilor bancare.

Compania Nationala „Posta Romana” este operatorul national din domeniul serviciilor postale si se afla in proprietatea statului roman, reprezentat de Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii (93,52% din pachetul de actiuni) si Fondul Proprietatea (6,48%).

Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, s-au reglementat 5 tipuri de facilitati fiscale care vizeaza toti contribuabilii care au datorii restante la 31 august 2024 (persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii liberale, unitati administrativ-teritoriale sau subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiului Bucuresti ori institutii publice) si constau in:

1. Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale, restante la data de 31 august 2024 inclusiv, in cazul contribuabililor care datoreaza la aceasta data atat obligatii bugetare accesorii, cat si obligatii bugetare principale.

2. Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente diferentelor de obligatii bugetare principale declarate suplimentar de debitori prin declaratie rectificativa, cu scadenta anterioara datei de 31 august 2024 inclusiv.

3. Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, daca la aceasta data contribuabilul datoreaza doar accesorii, iar obligatiile bugetare principale au fost stinse.

4. Anularea dobanzilor, penalitatilor si a tuturor accesoriilor aferente obligatiilor bugetare principale cu scadente anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, stabilite prin decizie de impunere emisa ca urmare a control fiscal, care este in curs de derulare la data de 6 septembrie 2024.

5. Anularea accesoriilor si a unui procent de 25% ori 50% din obligatiile bugetare principale restante la 31 august 2024 in cazul persoanelor fizice.