Partea plina a paharului
Din ce in ce mai multi specialisti din domeniu incep sa fie de acord asupra faptului ca, dincolo de multiplele efecte negative, pandemia de COVID-19 a avut si un impact pozitiv asupra pietei asigurarilor: a accelerat procesele de digitalizare ca niciun alt eveniment de pana acum.
Obligate sa raspunda rapid unei situatii fara precedent, companiile de asigurare s-au vazut nevoite sa se reorienteze catre mijloacele de comunicare si solutiile digitale care sa permita atat angajatilor, cat si clientilor, sa respecte pe cat posibil toate solutiile de distantare sociala necesare pentru protectia lor.
Raspunsurile din piata locala de asigurari si brokeraj au implicat, dar nu s-au limitat la, actiuni precum: lansarea unor aplicatii online de constatare a daunelor si de gestionare a acestora, implementarea platilor online cu cardul, oferirea de servicii de consultanta medicala la distanta si chiar incurajarea vanzarilor digitale prin lansarea unui "mall online".
Si consumatorii s-au vazut nevoiti, la randul lor, sa isi adapteze obiceiurile de achizitionare a politelor si de interactionare cu asiguratorii, mai ales in contextul in care o mare parte din forta de vanzare a companiilor a fost nevoita sa lucreze "de acasa". Conform unei estimari realizate de un broker local, de exemplu, 70% dintre clientii companiei din punctele de lucru din centrele comerciale au migrat in online, fiindu-le oferire servicii prin SMS, mail sau aplicatii web dedicate.
Ramane de vazut modul in care asiguratorii si brokerii vor continua implementarea masurilor digitale si dupa incheierea acestei perioade de criza. Pana atunci, insa, pandemia COVID-19 continua sa aiba efecte profunde la nivel social si organizational.
Adina TUDOR
|
In 2019 piata a avut o evolutie stabila, in ton cu anii precedenti,
cu indicatorii de solvabilitate si lichiditate in parametri prevazuti
de legislatia in vigoare. Observam o tendinta constanta de crestere
a asigurarilor de viata si de sanatate.
Cristian ROSU, Vicepresedinte, Sectorul Asigurarilor - Reasigurarilor, ASF - Autoritatea de Supraveghere Financiara
|
XPRIMM:
Cum apreciati evolutia pietei de asigurari in 2019?
Cristian ROSU: Piata asigurarilor se afla de cativa ani pe un trend
ascendent, iar anul 2019 nu a facut exceptie. Anul trecut, piata
a atins valoarea de aproximativ 11 miliarde lei, circa 2,3 miliarde
euro, mai mult cu 8% fata de anul precedent.
Daca facem o radiografie a ultimilor ani, vom observa o tendinta
constanta de crestere a asigurarilor de viata si de sanatate, ceea
ce arata ca incepem usor, usor sa ne indreptam spre o atat de dorita
maturizare a pietei asigurarilor. Sigur, suntem inca foarte departe
de pietele dezvoltate, de pietele unde exista produse sofisticate,
dar eu cred ca ne aflam pe un culoar favorabil, chiar daca suntem
inca dependenti de asigurarile auto obligatorii.
Continuare
|
Un viitor exigent - Patru tendinte care definesc industria de asigurari in 2020
Pentru industria de asigurari, modelul traditional de business
s-a dovedit, pentru o perioada semnificativa, unul extrem de rezistent.
In ultima vreme, insa, efectele digitalizarii sunt resimtite la
fiecare pas. Schimba modul de distributie a produselor si serviciilor,
schimba natura produselor si a serviciilor, schimba modelul de
business in sine, pentru ca schimba comportamentul consumatorului.
Tehnologia a inghesuit industria de asigurari intr-un colt al ringului
- un ring care, pana mai ieri, nu a parut niciodata atat de sufocant.
Continuare
|
|
XPRIMM Insurance
Reports |
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32
de state din regiunile ECE, SEE si CIS. |
|

Download
|
|
|