1asig.ro
1asig.ro

Noul normal inseamna... flexibilitate

5 min. / 1.540 cuvinte
Pe masura ce numarul de cazuri de COVID scade, pe fundalul vaccinarii populatiei din intreaga lume, se vorbeste din ce in ce mai mult de `intoarcerea la normal'. Insa schimbarile aduse de pandemie - o parte dintre ele benefice - au adus modificari importante la nivel organizational. De la digitalizarea accelerata - care a permis o eficientizare si o modernizare semnificativa a activitatilor - pana la evenimentele hibrid - care ofera posbilitatea participarii indiferent de locatia in care se afla - sau lucru de acasa - care le permite angajatilor o flexibilitate mult mai mare -, toate acestea demonstreaza ca "noul normal" incorporeaza, de fapt, schimbarile pozitive ramase in urma pandemiei care au imbunatatit activitatea organizationala.

PROMO


De exemplu, este deja demonstrat ca lucrul de acasa are avantaje atat pentru companii, cat si pentru angajati. Mai mult decat atat, pentru multi dintre ei, `work from home' a devenit noua normalitate la ale carei beneficii nu isi doresc sa renunte dupa pandemie. Un sondaj realizat de Bloomberg a aratat ca 39% din americani se gandesc serios sa isi dea demisia daca sefii lor nu sunt flexibili in ceea ce priveste posibilitatea de a-i lasa sa lucreze de acasa (pentru cei din Generatia Z si Millennials, procentul a fost de 49%). Un studiu Deloitte indica faptul ca posibilitatea de a lucra de acasa reduce nivelul de stres pentru Generatiile Millennials si Z.

Un alt studiu, realizat de JLL la nivel mondial, a aratat ca 72% din angajati isi doresc sa ramana mai mult acasa in timpul saptamanii de lucru, iar 66% ar prefera un model hibrid, care imbina work from home, lucrul de la birou si lucrul dintr-un al treilea spatiu, de tip cafenea sau spatiu de co-working. Acest `al treilea spatiu de lucru' este evidentiat si de un sondaj Accenture in cadrul caruia multi angajati si-au exprimat dorinta de flexibilitate in ceea ce priveste modul si locul in care lucreaza: mai mult de trei sferturi (79%) dintre respondenti au declarat ca ar dori sa lucreze ocazional dintr-un "al treilea spatiu".

O cercetare publicata de McKinsey arata cum virusul a ajutat depasirea barierelor tehnologice si sociale care preveneau raspandirea accelerata a fenomenului `work from home' si ca circa 20% din totalul angajatilor americani ar putea lucra de acasa a fel de eficient ca la birou intre 3 - 5 zile pe saptamana, ceea ce ar aduce schimbari pozitive majore asupra economiilor urbane, a transportului si a cheltuielilor consumatorilor.

Bineinteles, nu toti angajatii au optiunea de a lucra de acasa. Asa cum s-a putut vedea si in pandemie, domenii precum retail-ul, comertul, productia, turismul implica prezenta fizica a oamenilor in spatiile de lucru. Este clar, insa, ca acolo unde acest lucru e posibil, lucrul de acasa reprezinta o solutie flexibila care aduce beneficii pe multiple planuri.

190 accesari