1asig.ro
1asig.ro

Clientul - in centrul universului asigurarilor?

5 min. / 1.540 cuvinte
"Protectia consumatorilor" a devenit o expresie auzita aproape zilnic in industria de asigurari. Toate modificarile legislative locale sau europene, actiunile autoritatilor sau companiilor din piata il au in centrul atentiei pe client. Probabil ca aceasta abordare era necesara in conditiile in care, sa nu uitam, in Romania, increderea consumatorilor in produsele financiare nu este la cote inalte, dar pare pe drumul cel bun.

PROMO


O dovada a cresterii increderii consumatorilor este chiar majorarea pietei de asigurari, cu 8% atat in 2016, cat si in primele sase luni din acest an. Suntem intr-un moment in care piata si-a revenit dupa o serie de socuri si se afla intr-o perioada de maturizare, stabilizare.

De asemenea, s-a observat o injumatatire a numarului petitiilor pe piata asigurarilor in S1 2017, insemnand un procent in crestere de clienti multumiti de serviciile si produsele asiguratorilor si intermediarilor. Totusi, conform ASF, cele mai multe reclamatii au fost raportate pe segmentul asigurarilor RCA, legate in principal de despagubirile in caz de accidente.

Dar, se fac eforturi pentru protectia clientului RCA. Astfel, noua legislatie prevede, printre altele, introducerea serviciului de decontare directa. Practic, daca eu sunt un client care imi aleg cu atentie compania de asigurari, tinand cont inclusiv de starea ei financiara (avand in vedere falimentele trecute), nu imi mai fac griji in cazul despagubirilor in baza asigurarii RCA, deoarece ma voi adresa direct asiguratorului ales, in care am incredere.

Sa nu uitam de legislatia internationala ce urmeaza sa puna clientul in centrul preocuparilor - de exemplu IDD - Directiva privind Distributia in Asigurari (Insurance Distribution Directive), dar si Regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal - GDPR, ambele urmand sa fie aplicate, de anul viitor, si pe piata din Romania.

In fapt, toate propunerile legislative de talie europeana au in vedere o mai buna protectie a consumatorului si vor aduce un plus de transparenta si de stabilitate pietelor financiare.

Amintim si de numeroasele companii de informare si educatie financiara sustinute de ASF sau alte institutii, companii din domenii si chiar organizatii. Printre acestea se numara si demersurile APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, care a organizat mai multe campanii pentru consumatori, printre cele mai cunoscute fiind "FII TREAZ LA VOLAN!" si "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte".

1.261 accesari
Sondaj

Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

- Da, intotdeauna
- Da, uneori
- Nu


PROMO