1asig.ro
1asig.ro

Cine nu e gata...

5 min. / 1.540 cuvinte
Revolutia digitala este, in momentul de fata, o realitate. Evolutia tehnologica accelerata obliga companiile din toate domeniile - si, implicit, din domeniul asigurarilor - sa se adapteze constant pentru a tine pasul si a putea ramane, in continuare, relevante pentru consumatori.

PROMO


Iar AI - Inteligenta Artificiala reprezinta una dintre tehnologiile despre care se vorbeste din ce in ce mai des astazi, datorita potentialului impact urias pe care il va avea in viitorul apropiat. Aceasta isi face simtita prezenta si la nivelul pietei de asigurari globale, in special sub forma "asistentilor virtuali" sau chatbots, care preiau o parte din interactiunea cu actualii sau viitorii clienti.

Conform unui raport realizat de firma de cercetare Accenture, doua treimi dintre asiguratori sunt de parere ca Inteligenta Artificiala - AI fie va schimba semnificativ, fie va transforma complet industria de asigurari in urmatorii trei ani. De asemenea, 68% dintre respondenti, reprezentand companii din 31 de tari, au declarat ca folosesc deja asistenti virtuali bazati pe module de inteligenta artificiala.

Sunt, insa, toate companiile pregatite pentru "epoca robotilor"? In Romania, s-ar putea spune ca revolutia digitala se desfasoara intr-un alt ritm. De exemplu, in pofida popularitatii retelelor sociale in randul consumatorilor si al "vechimii" acestora in mediul online (Facebook a sarbatorit, in 2017, 13 ani de existenta), numai 3 din 10 companii din tara noastra folosesc social media pentru vanzari, arata un studiu efectuat de Valoria.

Vorbind strict de asiguratorii din piata locala, evolutia acestora pe zona digitala se afla inca la inceputuri, in special in ceea ce priveste metodele de interactiune cu clientii - ilustrativa poate fi considerata si activitatea din zona retelelor sociale. De exemplu, doar 20 de asiguratori din Romania aveau, la inceputul anului, pagina de companie pe LinkedIn - a doua cea mai populara retea sociala din tara noastra - si doar 9 detineau un cont de Twitter inregistrat local. Cea mai "populara" pagina de Facebook dedicata asigurarilor avea aproape 200.000 de fani, mai putin de jumatate decat cea mai populara pagina din zona financiara.

Desigur, in contextul actual al pietei din Romania, investitiile masive in digitalizare ar putea sa nu fie percepute drept prioritare. Insa, revolutia digitala a inceput!

1.451 accesari