1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Ce rol ar putea juca Inteligenta ...

Ce rol ar putea juca Inteligenta Artificiala in asigurarile de viata si de sanatate?

Odata cu lansarea ChatGPT, discutiile despre Inteligenta Artificiala si rolul pe care aceasta, dar si noile tehnologii, il pot juca, acum si pe viitor, la nivel social, s-au intensificat. Pot tehnologiile IA sa contribuie la dezvoltarea asigurarilor de sanatate si de viata?

"In industria asigurarilor, Inteligenta Artificiala este tot mai prezenta si utilizata pentru a facilita interactiunea cu persoana asigurata. Integrata in sfera asistentei personale si a indrumarii clientilor, ajuta la cresterea bunastarii generale a acestora, venind in completarea serviciilor medicale de zi cu zi", a explicat Daniela CASAPU, Membra a Directoratului SIGNAL IDUNA.

"O alta tehnologie integrata de companii din industria asigurarilor este chatbot-ul, programat pentru a raspunde automat intrebarilor asiguratilor si pacientilor si reducand timpul de asteptare, cu atat mai mult cu cat le poate oferi asistenta la orice ora din zi sau noapte. Si nu in ultimul rand telemedicina, care a devenit in foarte scurt timp o normalitate si care ofera posibilitatea de a accesa servii medicale din confortul casei", a adaugat aceasta.

Despre rolul telemedicinei vorbeste si Calin MATEI, Director General Adjunct, GROUPAMA Asigurari, care puncteaza ca "in 2022, am lansat serviciul #IntreabaMedic, o platforma de telemedicina care imbina inteligenta artificiala cu interactiunea umana. Clientii GROUPAMA beneficiaza gratuit de sfaturi din partea medicilor sub forma unor micro-consultatii oferite de doctori reali licentiati, prin cele mai accesibile platforme de comunicare: Whatsapp, Facebook Messenger, Telegram sau SMS. Acest serviciu poate fi inclus in Asigurarea de sanatate - spitalizare si chirurgie si este valabil pe toata perioada de valabilitate a acesteia. Pe viitor ramanem deschisi la noi oportunitati prin care sa continuam sa integram tehnologia in produsele si serviciile noastre sub formele cele mai potrivite pentru clientii nostri."

Octavian TATOMIRESCU, Director General, CAMPION Broker, atrage, insa, atentia, ca "pe segmentul acesta, al asigurarilor de sanatate, consideram ca AI nu poate inlocui interactiunea cu brokerul de asigurare".

In ceea ce priveste asigurarile de viata, "pe termen lung, este de asteptat ca tehnologia va juca un rol tot mai important inclusiv in acest domeniu al asigurarilor, dar cu certitudine focusul acestei industrii va fi pe client, pe personalizarea ofertelor catre acesta si pe crearea unor produse si servicii de asigurare care sa reflecte cat mai fidel nevoile individuale ale clientilor nostri", a afirmat Sinziana MAIOREANU, CEO, AEGON Romania.

"Totodata, este de asteptat cresterea interesului tinerei generatii pentru serviciile de asigurare, pe masura ce tinerii constientizeaza ca lumea se afla intr-o perpetua miscare si schimbare. Pentru acesti tineri, dar nu numai, canalele traditionale de comunicare cu firmele de asigurare s-ar putea sa nu mai fie suficiente, ei preferand sa gaseasca aceste servicii mai aproape de ei, in locurile pe care le frecventeaza, de exemplu. De aceea, cred ca este crucial ca industria asigurarilor sa prospecteze noi canale de acces catre actualii si viitorii clienti", a adaugat Sinziana MAIOREANU.