1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
TOP daune platite de GROUPAMA in ...

TOP daune platite de GROUPAMA in 2023: despagubiri de peste 1,4 miliarde lei pentru daune cauzate de incendii, accidente si fenomene meteo extreme

GROUPAMA, liderul pietei de asigurari din Romania, a achitat anul trecut peste 1,4 miliarde de lei pentru daune Auto (CASCO, RCA) si Non-Auto (Bunuri, Locuinta, Raspundere Civila, Transport, Agro). In top se regasesc doua daune achitate pentru Asigurari de Cladiri si Bunuri in valoare de 4,7 milioane lei (936.000 euro), respectiv 3,3 milioane lei (peste 680.000 euro), dar si o dauna auto in valoare de 2,7 milioane lei (540.000 euro). Incendiul ramane asadar principala cauza a celor mai mari despagubiri platite de companie in 2023, urmat de accidentele rutiere, se arata intr-un comunicat de presa transmis 1asig.ro.

“Orice eveniment neprevazut, fie ca vorbim despre un accident auto, un incendiu sau un fenomen meteo extrem, inseamna nu doar pagube materiale, ci si o provocare extrem de greu de depasit, in lipsa unui sprijin prompt. Aici intervine misiunea noastra, aceea de a le oferi clientilor si partenerilor nostri continuitatea in momentele dificile, de a-i ajuta sa priveasca viitorul cu optimism, stiind ca le suntem alaturi in fata provocarilor. Pentru noi este foarte important nu doar sa avem un raspuns rapid in cazul unei daune, ci si sa ne implicam activ in cresterea gradului de constientizare a riscurilor si in promovarea preventiei. Proximitatea, solidaritatea, responsabilitatea sunt valori intrinseci pentru compania noastra, care ne ghideaza in tot ceea ce facem, iar rezultatele anului trecut, inclusiv in termeni de despagubiri platite, confirma faptul ca suntem pe drumul cel bun, o companie stabila si puternica, care merita increderea clientilor si partenerilor”, a declarat Calin MATEI, CEO Groupama. 

TOP daune platite de GROUPAMA in 2023

Cea mai mare despagubire, achitata de GROUPAMA in baza unei asigurari de cladiri si bunuri, a fost de 4,7 milioane lei (936.000 euro), dupa ce o hala a luat foc in noaptea de 11 spre 12 august 2023, in localitatea Crevedia, judetul Dambovita. Clientul a avizat paguba online, iar dupa doar cateva zile compania a platit un avans in valoare de 2 milioane lei. A doua cea mai mare dauna, 3,3 milioane lei (peste 680.000 euro), a fost tot pentru o asigurare de cladiri si bunuri, cauza fiind un incendiu produs in octombrie 2023 la un adapost de animale. Anul trecut, valoarea totala a despagubirilor achitate de Groupama pe aceasta linie de business a crescut cu 37% fata de 2022, ajungand la 41,5 milioane lei. 

Topul este completat de doua daune auto, pe linia asigurarilor RCA: 2,7 milioane lei, despagubire achitata in urma unui accident rutier provocat in Italia, soldat cu deces si vatamari corporale, respectiv 2,6 milioane lei pentru un accident rutier ce a avut loc in Belgia. 

A cincea cea mai mai mare dauna achitata a fost de 2,3 milioane lei, dupa ce apa folosita pentru stingerea unui incendiu la mansarada unui hotel a distrus restul cladirii.

In cazul producerii unor pagube, clientii GROUPAMA au deja la dispozitie un serviciu introdus in premiera pe piata locala a asigurarilor –VIDEO ASIST. Instalata pe telefonul mobil, aplicatia este o modalitate simpla si rapida de constatare a pagubelor, procesul fiind astfel mult mai scurt si mai eficient. In acelasi timp, clientii au posibilitatea de a opta pentru procesul clasic, in care un inspector de daune se deplaseaza la locatie, avizarea putand fi realizata online de catre client.

In 2023, 44% din avizarile de dosare de dauna CASCO au fost realizate online. Pe linia RCA, 34% dintre dosare au fost avizate online, in timp ce pentru Asigurarea Locuintei cu Extra Acoperiri, 30% dintre avizari au fost realizate online. 
Indiferent de tipul daunei, Groupama acorda o atentie importanta calitatii serviciilor oferite. Conform sondajelor realizate de companie, toti indicatorii de calitate au inregistrat cresteri raportat la anul anterior, in linie cu preocuparea constanta a companiei de a oferi servicii de calitate, la un pret corect. Astfel, in 2023, media scorului net de satisfactie a fost de 80%.