1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling
Zece oportunitati in sectorul ...

Zece oportunitati in sectorul tehnologic in 2025

Dezvoltarea de noi capacitati de inteligenta artificiala a evoluat intr-un ritm rapid in 2024 si a evidentiat necesitatea ca intreprinderile tehnologice sa se remodeleze, sa se repozitioneze si sa inoveze pentru o lume dominata de potentialul inteligentei artificiale generative (GenAI).

Inteligenta artificiala este, astazi, acceptata ca fiind esentiala pentru succes in viitor in practic toate sectoarele de activitate si este momentul ca intreprinderile din domeniul tehnologiei sa profite de sansele de a converti in performanta potentialul acesteia, atat pe plan intern, cat si pentru clienti. Aceasta este una dintre principalele zece oportunitati pentru companiile din sectorul tehnologic, potrivit raportului EY intitulat Principalele zece oportunitati pentru companiile din sectorul tehnologic in 2025.

Cazurile de utilizare si implementarile de tip copilot ale inteligentei artificiale au crescut accentuat in toate sectoarele prin investitii semnificative la toate nivelurile, iar multe proiectele care implicau inteligenta artificiala au stagnat, in contextul in care companiile nu erau pe deplin pregatite pentru costuri si pentru transformarea necesara la nivelul intregii organizatii.

Catalina Dodu, Partener, Consultanta, Liderul EY EMEIA Cyber Managed Services Solutioning, Liderul Technology Consulting & Cybersecurity, EY South Cluster: „Cele mai importante zece oportunitati identificate sectorul tehnologic in 2025 evidentiaza potentialul transformator al inteligentei artificiale si importanta investitiilor strategice in infrastructura de date si cloud. Este esential ca organizatiile nu doar sa adopte aceste tehnologii in siguranta, ci sa le si integreze in operatiunile lor de baza, pentru a stimula cresterea durabila. Concentrandu-se pe activitati de formare inovatoare si pe integrarea functiilor fiscale si juridice inca de la inceputul transformarilor bazate pe inteligenta artificiala, organizatiile pot gestiona mai bine prin complexitatile erei digitale”.

Companiile din sectorul tehnologic pot accelera adoptarea inteligentei artificiale de catre clienti in primul rand prin propria transformare. 

Companiile din domeniul tehnologiei trebuie sa puna accent pe puterea exemplului si sa faca proba propriului proces de transformare cu ajutorul propriilor produse, avand drept scop o reinventare concomitenta a propriului model operational, bazata pe inteligenta artificiala. 

Lista principalelor zece oportunitati in sectorul tehnologic in 2025:

  1. Obtinerea de rezultate tangibile care sa demonstreze concret potentialul inteligentei artificiale
  2. Stimularea cresterii si optimizarea experientei clientilor prin utilizarea extensiva a inteligentei artificiale in viitor 
  3. Adoptarea unor modele de pret bazate pe rezultat care sa completeze ofertele pe baza pe abonament si consum
  4. Demonstrarea puterii unui model operational avand la baza preponderent inteligenta artificiala 
  5. Accent pe strategia cu privire la date si dimensionarea corecta a investitiilor in cloud 
  6. Cresterea abilitatilor si capacitatii angajatilor prin traininguri inovatoare 
  7. Imbunatatirea luarii de decizii strategice prin incorporarea functiilor fiscala si juridica inca de la inceputul transformarii bazate pe inteligenta artificiala
  8. Integrarea inteligentei artificiale in masurile de aparare cibernetica
  9. Incetarea utilizarii de fonduri de rezerva pentru a disponibiliza capital in vederea investitiilor in tehnologii emergente 
  10. Conturarea agendei in colaborare cu noile autoritati de reglementare

In 2025, companiile tehnologice au oportunitatea de a traduce entuziasmul si asteptarile din jurul AI in beneficii concrete de afaceri pentru ele si clientii lor. Valorificarea acestor 10 oportunitati evidentiate poate ajuta la accelerarea acestui obiectiv si poate modela afacerile viitorului care beneficiaza de IA, transmite EY.

Prezenta in Romania inca din anul 1992, EY furnizeaza, prin intermediul celor peste 1000 de angajati din Romania si Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenta fiscala, juridica, strategie si tranzactii, consultanta catre companii multinationale si locale.