1asig.ro
1asig.ro
Subscrierile UNIQA Asigurari si ...

Subscrierile UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au crescut cu peste 11% in primele 9 luni din 2021

5 min. / 1.540 cuvinte

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primele noua luni din 2021 cu un volum total al primelor brute subscrise de 78,2 milioane euro, conform IFRS, in crestere cu 11,3% fata de rezultatul inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Profitul net total al celor doua companii a fost de 3,8 milioane euro, conform IFRS.

UNIQA Asigurari a raportat, la finalul primelor 9 luni din 2021, o crestere de 9% pe segmentul de asigurari non-auto, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 28,4 milioane euro pe acest segment, conform IFRS.

UNIQA Asigurari de viata a incheiat trimestrul al treilea al anului 2021 cu un avans de 44% al vanzarilor pentru politele de asigurari de viata, fata de acelasi interval din 2020, volumul primelor brute subscrise pe acest segment ajungand la nivelul de 18,1 milioane euro, conform IFRS.

"Companiile UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au continuat sa isi imbunatateasca rezultatele pe liniile strategice de activitate si in trimestrul al treilea al anului 2021, acestea fiind sustinute, in principal, de vanzarile asigurarilor non-auto si asigurarilor de viata", au precizat oficialii acestora.

Pe segmentul de asigurari non-auto, rezultatele la finalul primelor 9 luni ale acestui an indica o crestere de 9 puncte procentuale fata de acelasi interval de referinta din 2020, principalii contributori fiind asigurarile de locuinta si bunuri, pe segmentul retail si cele de incendiu, pe segmentul corporate.

In ceea ce priveste asigurarile auto, UNIQA urmareste in mod constant obiectivul de reducere a impactului RCA asupra portofoliului, in acord cu strategia de dezvoltare durabila asumata. Cu toate acestea, compania a incheiat primele 9 luni din 2021 cu un nivel al vanzarilor RCA situat peste cel din aceeasi perioada a anului anterior, rezultatul fiind influentat de provocarile si volatilitatea generate de actualul context al pietei pe acest segment.

Totodata, in zona asigurarilor CASCO, UNIQA a continuat sa aplice masuri care sustin dezvoltarea acestei linii de activitate, avand obiective clar orientate catre cresterea calitatii portofoliului. La finalul celui de-al treilea trimestru din 2021, vanzarile pe acest segment s-au situat la un nivel apropiat de cel inregistrat in acelasi interval din 2020.

"Avem o directie strategica constanta, concentrandu-ne pe dezvoltarea segmentelor de asigurari non-auto. Acest aspect este reflectat de rezultatele inregistrate de UNIQA la finalul primelor 9 luni ale acestui an, dar si de actuala structura a portofoliului companiei, in cadrul careia segmentele de asigurari non-auto castiga tot mai mult teren, ajungand, in prezent, la o pondere de aproximativ 50%. UNIQA continua sa isi dezvolte activitatea in mod durabil, bazandu-se pe soliditate financiara, standarde ferme pentru un business responsabil si obiective clare in ceea ce priveste calitatea experientei oferita clientilor si partenerilor", a declarat Paul CAZACU, CEO, UNIQA Asigurari.

Asigurarile de viata au continuat cresterea de doua cifre procentuale in trimestrul trei din 2021, sustinuta, in principal, de segmentul Bancassurance, inregistrand un avans de 44% in ceea ce priveste volumul de vanzari, comparativ cu primele 9 luni din 2020. Produsele de asigurare cu prima unica au avut cea mai importanta contributie la rezultatele UNIQA in zona asigurarilor de viata, cu un volum al vanzarilor aproape dublu fata de cel inregistrat in aceeasi perioada a anului trecut. Totodata, produsele de asigurare de viata traditionale au sustinut, mai departe, rezultatele companiei, situandu-se, la finalul primelor 9 luni din 2021, cu 14.6% peste nivelul din aceeasi perioada a anului anterior.

"Ne bucuram de o revenire sustinuta a activitatii UNIQA in zona asigurarilor de viata. Am incheiat trimestrul al treilea din 2021 cu rezultate financiare care reflecta, in continuare, o crestere semnificativa, de doua puncte procentuale pe acest segment. Astfel, valorificam tot mai hotarat potentialul de dezvoltare al acestei linii de business. Alaturi de partenerii nostri, dorim sa le oferim clientilor o experinta bazata pe relevanta, simplitate, accesibilitate, precum si un nivel ridicat de calitate in ceea ce priveste atat produsele, dar si serviciile UNIQA", a precizat Mihaela STROIA, CEO, UNIQA Asigurari de viata.

In ceea ce priveste costurile administrative, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat al treilea trimestru din 2021 cu un punct procentual sub nivelul inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior. In acest fel, UNIQA continua sa sustina obiectivul de optimizare a resurselor si proceselor, generand valoare adaugata pentru clientii sai, prin produsele si serviciile oferite.

Top 3 al celor mai importante daune platite de UNIQA in primele 9 luni din 2021 a totalizat despagubiri in valoare de 4,8 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale / pierdere de profit pentru activitati din industriile de retail, bricolaj, energetica etc..

Consultantul Digital ANA, disponibil acum si pentru statusul dosarelor de dauna

UNIQA a continuat sa dezvolte functionalitatile Consultantului Digital ANA, astfel incat clientii pot afla oricand si in timp real informatii despre statusul dosarelor de dauna, pentru toate produsele de asigurari generale din portofoliul companiei.

Cu ajutorul acestei noi functionalitati a Consultantului Digital ANA, clientii UNIQA vor accesa rapid detaliile in legatura cu stadiul dosarului de dauna, vor sti ce documente si informatii mai sunt necesare pentru solutionarea dosarului de dauna si cum le pot transmite prin intermediul ANA. In continuare, clientii vor putea solicita asistenta si contacta un specialist de daune, in cazul in care acest lucru este necesar.

Detaliile privind statusurile si datele cuprinse in descrierea acestora variaza in functie de tipul de produs pentru care a fost deschis dosarul, precum si in functie de complexitatea acestuia.

In momentul lansarii sale, in anul 2019, cu rolul de Asistent Digital, ANA oferea un proces complet pentru notificarea si solutionarea daunelor CASCO si a celor de locuinta in mod digital.

In 2020, ANA a devenit Consultant Digital in daune pentru toate produsele de asigurari generale din portofoliul UNIQA, activitatea sa extinzandu-se si pe parte de vanzari, facilitand vanzarea politelor de calatorie.

In 2021, ANA a continuat sa isi dezvolte functionalitatile pe parte de daune, oferind asistenta si in cazul daunelor asociate politelor de asigurari de viata. Astfel, in prezent, Consultantul Digital ANA are capacitatea de a parcurge un proces complet de daune, clientii UNIQA putand notifica in orice moment, de oriunde si utilizand orice dispozitiv (tableta, laptop / desktop, smartphone IOS, Android etc.) daunele pentru ambele companii UNIQA: https://daunerapide.uniqa.ro/ pentru asigurari generale si https://daune-viata.uniqa.ro/ pentru asigurari de viata.

Consultantul Digital ANA continua sa se dezvolte, adaugand valoare experientei clientilor in relatia cu UNIQA prin rapiditate si accesibilitate, oferind o varietate de servicii disponibile online, la un click distanta.

UNIQA este, in continuare, unul dintre asiguratorii cu cele mai putine reclamatii din partea clientilor

In primele 9 luni din 2021, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 157 de reclamatii, dintre care 124 unice si 33 conexe, in scadere cu 12% fata de aceeasi perioada a anului anterior.

Astfel, UNIQA continua sa se numere printre asiguratorii din Romania cu cele mai putine reclamatii primite din partea clientilor, aspect reflectat de cele mai recente date publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara in acest sens.

748 accesari