1asig.ro
1asig.ro
SONDAJ: Romanii sunt nemultumiti ...

SONDAJ: Romanii sunt nemultumiti de casele lor si subestimeaza riscurile care le ameninta locuintele

5 min. / 1.540 cuvinte
Romanii sunt nemultumiti de casele lor, ar face investitii in decoratiuni si mobilier nou si subestimeaza riscurile care le ameninta locuintele. Acestea sunt rezultatele unui sondaj online desfasurat in cadrul campaniei nationale de informare "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", proiect care urmareste, de 8 ani, sa atraga atentia asupra faptului ca exista riscuri care pot pune in pericol casele romanilor si ca asigurarile pot oferi protectie financiara importanta in astfel de situatii.

PROMO


Doar 2 romani din 10 par sa fie multumiti de locuinta lor asa cum este in prezent. Astfel, intrebati daca ar schimba ceva anume legat de locuinta lor, aproape 30% ar redecora complet, circa 23% ar mari spatiul disponibil, adaugand o camera sau mai multe, iar 14% si-ar muta locuinta intr-o alta zona.



De asemenea, intrebati in ce ar alege sa investeasca o suma de bani primita pentru locuinta lor, peste 65% dintre participantii la sondaj ar merge catre reamenajari, mobila noua sau decoratiuni de interior, in timp ce doar 19% ar face lucrari de consolidare a locuintei. Pe ultimele locuri, sunt investitiile in electrocasnice noi (7%), in sisteme de protectie impotriva hotilor (5%) si in sisteme de protectie impotriva incendiilor (circa 4%).



Romanii subestimeaza riscurile la care le sunt expuse locuintele

Desi romanii sunt interesati de imbunatatirea propriilor locuinte, acestia par sa subestimeze riscurile la care sunt expuse casele lor, sugereaza rezultatele sondajului la care au participat 3.085 de respondenti.

Aproape 70% dintre romani sunt de parere ca probabilitatea ca locuinta lor sa fie jefuita de hoti in urmatoarele 6 luni este nesemnificativa: aproape 42% o estimeaza drept extrem de mica sau chiar inexistenta, iar 25% o considera redusa.


In ceea ce priveste probabilitatea ca locuinta lor sa fie afectata de un cutremur in urmatoarea jumatate de an, incertitudinea creste usor. In timp ce aproape 50% considera aceasta situatie drept putin probabila (26% o percep drept inexistenta, iar 23% - avand o mica sansa de a se intampla), 42% declara ca nu stiu.

Nu in ultimul rand, 62% sunt de parere ca probabilitatea aparitiei unui eveniment care sa ii lase fara locuinta este nesemnificativa (44% o estimeaza drept inexistenta sau extrem de mica, iar 18%, drept redusa).


Desi de incidenta mai mica, riscurile care ameninta locuintele nu sunt atat de rare pe cat s-ar putea crede, din pacate. Doar in primele 6 luni din acest an, in fiecare zi, 51 de locuinte din Romania au fost jefuite de hoti, 20 de case au fost cuprinse de flacari si 6 au fost afectate de inundatii. Vorbim, de asemenea, de o medie de aproape 1 cutremur pe zi.

Esantion

La sondajul desfasurat online, in perioada 9 - 31 octombrie 2020, au participat 3.085 de persoane, cu varste cuprinse intre 18 - 25 de ani (6,81% dintre participantii la sondaj), 26 - 34 de ani (14,01%), 35 - 45 de ani (16,06%), 46 - 55 de ani (27,38%) si peste 55 de ani (34,67%).

Despre campanie

Editia a VIII-a a campaniei "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", o ampla campanie nationala de informare si educare a populatiei, a urmarit, pe intreaga durata a lunii octombrie, sa atraga atentia romanilor asupra necesitatii asigurarii propriei case, cea care a devenit un adevarat scut de protectie in vremea pandemiei.

Obiectivele proiectului au inclus:
  • Cresterea gradului de constientizare a romanilor cu privire la pericolele la care le este expusa locuinta;
  • Informarea romanilor cu privire la formele de protectie financiara pe care le ofera incheierea unei asigurari obligatorii sau facultative de locuinta.
Proiectul a fost desfasurat de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Societatilor de Asigurare-Reasigurare din Romania si PAID Romania.

Partenerii campaniei sunt OMNIASIG VIG, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, EUROINS Romania, GROUPAMA Asigurari, GRAWE Romania, GOTHAER Asigurari Reasigurari, DESTINE Broker, FUNK Broker, ASIROM VIG, ERGO Asigurari, RENOMIA SRBA Insurance Broker, ABC Asigurari Reasigurari, ASITO Kapital, GENERALI Romania, EUROLIFE, GLOBASIG Broker, GrECo Romania, INTER Broker, AON Romania, DAW Management, ROMINSURANCE, GARANTA Asigurari, CAMPION Broker, HOBBIT Broker, OTTO Broker, Asociatia Romana pentru Locuinte CASA PLUS si Liga Asociatiilor de Proprietari HABITAT.

Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media: RFI Romania, Asiguropedia.ro, Revista BIZ, Ziua Veche si SpatiulConstruit.ro.

Mai multe detalii despre campanie sunt disponibile pe http://asigurarealocuintelor.ro/ si pe pagina de Facebook Asigura-te.

1.553 accesari