Potrivit TNS Gallup AdFact, in 2006, companiile de asigurare din Rusia au alocat aproximativ 54 mil. USD publicitatii outdoor si publicitatii prin mijloacele mass-media.
Acest indicator depaseste cu 63% suma inregistrata cu un an mai devreme. Cheltuielile cu publicitatea au fost concentrate, in proportie de 80,3%, de catre 11 asiguratori. Din bugetul total alocat publicitatii, 23,3 mil. USD (53,8%) au fost destinati promovarii asigurarilor auto. Aceste cheltuieli au crescut cu 123% fata de anul 2005, mentioneaza TNS Gallup.
Totodata, o tendinta descrescatoare privind bugetul alocat publicitatii se reflecta la clasa asigurarilor de proprietate si de viata, care au beneficiat de 400 mii USD (0,8%) si, respectiv, 200 mii USD (0,4%) din totalul bugetului destinat publicitatii. Cu un an mai devreme, aceste sume erau cu 91%, respectiv, 23% mai mari.
In tabelul ce urmeaza sunt mentionate acele 11 companii de asigurare care au inregistrat peste 80% din totalul cheltuielilor cu publicitatea in 2006.
Cel mai mult au alocat publicitatii...
Compania |
Cheltuieli cu publicitatea 2006 (mil. USD) |
Primebrutesubscrise 2006 (mil. USD) |
Cheltuieli/prime % |
ROSGOSSTRAKH |
10,604 |
1655,7 |
0,6 |
INGOSSTRAKH |
6,49 |
1158,3 |
0,6 |
ROSNO |
5,494 |
725 |
0,8 |
RENNESANS Strahovanie |
2,478 |
1805,2 |
0,1 |
ALFA Strahovanie |
2,144 |
332,4 |
0,6 |
SOGAZ |
1,687 |
1052,6 |
0,2 |
RESO-Garantia |
1,158 |
853 |
0,1 |
MAKS |
0,77 |
305,9 |
0,3 |
MSK |
0,722 |
164,3 |
0,4 |
NASTA |
0,683 |
249,1 |
0,3 |
VSK |
0,483 |
476,1 |
0,1 |
Sursa: TNS Gallup