Intrebata cum ar caracteriza ultimele 6 luni, marcate de pandemie, pentru companie si piata, dar si cu anticipeaza acest final de an, Otilia MIHAI a declarat: "Poate ca putem vorbi de schimbari comportamentale mai mari sau mai mici, diferente care, puse cap la cap duc si ele la atitudini complet diferite, fie ca ne dam seama sau nu. Nu stiu daca au intrat inca in rutina de zi cu zi, insa unele schimbari se observa. Trebuie, insa, sa tinem seama de un indicator: prudenta. Poate ca veniturile consumatorilor de asigurari au scazut, insa nu atat de mult incat sa se vada si in vanzarile companiilor atat de asigurare cat si de brokeraj".
"Conform unui studiu recent (UNSAR-IRES, n.red.), cei mai multi romani spun ca isi vor tempera cheltuielile in perioada urmatoare si vor renunta la cumparaturi majore cum ar fi: electrocasnice, autoturisme sau vacante in strainatate. Prudenta in ceea ce priveste vacantele nu este data doar de costul lor, ci si de lipsa unei oferte coerente de asigurari care sa acopere riscurile date de pandemie. Acestea cred ca si-au spus cuvantul in veniturile inregistrate pe segmentul asigurarilor de calatorie. Observ totusi ca piata din Romania a inceput deja sa ofere astfel de polite, insa sunt putini asiguratori care o fac", a adaugat Otilia MIHAI.
Conform acesteia, "pe de alta parte, dupa cum era de asteptat, romanii sunt mai interesati de acoperirea riscurilor pe care le percep ca fiind imediate sau cu un potential de impact mai mare asupra vietii lor, referindu-ma la asigurari de sanatate si viata. 58% dintre romani se declara preocupati de riscul de imbolnavire, la egalitate cu accidentele auto - o crestere spectaculoasa.
Ca atare, 28% dintre romani sunt acum mai interesati de asigurarile de sanatate".
Otilia MIHAI este de parere ca, anul acesta, consumatorii se vor indrepta catre doua mari segmente de polite de asigurare:
- Datorita insecuritatii economice, asigurarile care pot acoperi somajul si pot prelua ratele restante catre banci (+25% in urmatoarea perioada)
- Asigurarile de sanatate si cele de locuinta (facultative sau obligatorii), in care romanii si-au petrecut mult timp in ultimele 6 luni vor avea o crestere de 30%.
Sursa foto: rawpixel.com