Pe masura ce inteligenta artificiala (AI) si tehnologia machine learning sa creasca si sa se extinda in cadrul industriei, Patrick Greene, vicepresedinte al departamentului de date la Munich Re Automation Solutions, sugereaza ca, in cele din urma, AI trebuie sa fie "complet integrata" in procesul de subscriere si de despagubire.
"Cei care au investit in algoritmi de subscriere de ultima generatie sunt capabili sa reactioneze imediat si sa implementeze noi standarde de subscriere in timp real pentru a se asigura ca aplica fie o prima corecta, in cazul in care riscul este crescut, fie o excludere, in cazul in care riscul este necunoscut/nedeterminat", a declarat Greene.
Privind pe termen mai lung, Greene anticipeaza ca firmele mai agile vor implementa din ce in ce mai mult sisteme de subscriere automata augmentate care utilizeaza tehnologia AI si machine learning pentru a preevalua solicitantii, pentru a-i identifica pe cei care pot fi directionati printr-un "proces de subscriere mai usor de atins"."
Greene remarca faptul ca, prin aceasta abordare, se va elimina complet necesitatea interactiunilor fata in fata, cum ar fi vizitele medic.
"Perceptia clientilor cu privire la aceste tehnologii trebuie abordata inca de la inceput, deoarece, desi consumatorii vad AI ca pe un avantaj pentru nevoile lor de asigurare, ar trebui sa fie totusi in cele mai bune practici ale unei companii sa explice de ce este folosita AI, cum sunt folosite datele si ce efect va avea asupra rezultatului pentru client. Faptul de a fi cat mai transparenti posibil atunci cand se implementeaza tehnologii inovatoare in afaceri face ca clientul sa se simta mai sigur, ceea ce, la randul sau, ii permite sa aiba incredere in operatiunea care le gestioneaza informatiile."
In plus, Greene mentioneaza cum oamenii au fost intotdeauna in centrul procesului de subscriere si cum adoptarea AI in acest proces reflecta dorinta sectorului de a continua sa acorde prioritate unei abordari orientate catre client, care, in cele din urma, cere acum un serviciu mai rapid si mai personalizat.
In timp ce industria se indreapta in directia corecta, liderii trebuie sa fie constienti de faptul ca viitorul camp de lupta este reprezentat de bias detection, de inteligenta artificiala explicabila (XAI) si de utilizarea etica si reglementata a datelor personale. Daca aceste considerente sunt incorporate acum in tranzitie, insurtech are potentialul de a transforma permanent industria."