1asig.ro
1asig.ro
GROUPAMA Asigurari: Anul 2020 a ...

GROUPAMA Asigurari: Anul 2020 a marcat o crestere semnificativa a segmentului asigurarilor de persoane

5 min. / 1.540 cuvinte
GROUPAMA Asigurari a atins in 2020 un volum total al primelor brute subscrise de peste 1 miliard de lei, in scadere cu 2,3% fata de anul anterior, in conditiile in care pozitia pe RCA a fost in continuare una conservatoare.

PROMO


In afara RCA, cresterea este de 5,1% fata de anul precedent, cu un total al primelor brute subscrise de 943 de milioane lei. Totodata, compania raporteaza si o contributie IFRS de 10 milioane lei. "Evolutia companiei este una buna, in contextul unui an marcat de evenimente fara precedent, rezultatele la 9 luni pozitionand GROUPAMA Asigurari pe locul 3 fara RCA si locul 5 in clasamentul general al pietei de asigurari din Romania", transmite compania.

Anul 2020 a pus la incercare rezilienta si puterea companiei, dupa un an 2019 cu multe provocari, iar rezultatele au fost deopotriva influentate de aspecte pozitive, printre care cresterea pe linii profitabile sau consolidarea profitabilitatii pe liniile principale de business, dar si de aspecte negative, precum daunele mari inregistrate pe liniile RCA sau daunele climatice cauzate de seceta extrema.

"2020 a fost un an fara precedent, cu provocari si schimbari pe care cei mai multi dintre noi nu ni le-am imaginat ca fiind posibile. A fost un an care ne-a obligat sa dam dovada de agilitate, de rezilienta si curaj, un an care s-a tradus in eforturi semnificative la nivelul intregii companii, pentru care tin sa le multumesc tuturor colegilor mei. Nu doar pandemia ne-a pus la grea incercare, ci si seceta extrema, care a afectat puternic segmentul Agro. Am mizat pe eficientizare, un element cheie in strategia noastra, pe care ne bazam pentru a putea oferi cele mai bune servicii, la un pret corect. Pentru noi, 2020 ramane anul in care am luat rapid decizii curajoase, cum ar fi acoperirea riscurilor asociate COVID-19, anul in care am pus sanatatea si siguranta colegilor si clientilor nostri pe primul loc, anul in care am gasit noi moduri de a ramane aproape, chiar si de la distanta. Privim cu optimism viitorul si suntem increzatori ca fundatia noastra este solida, parteneriatele noastre consolidate, in timp ce avem tot suportul Grupului nostru", a declarat Francois COSTE (foto), CEO, GROUPAMA Asigurari.

Anul 2020 a marcat o crestere semnificativa a segmentului asigurarilor de persoane, acesta insumand 107 milioane lei, in crestere cu 27,5% fata de anul precedent. Asigurarile de viata au avut o contributie de 46 de milioane lei (30,2%), in timp ce asigurarile de sanatate si accidente au crescut cu 25,5% fata de 2019, cu o valoare totala a primelor brute subscrise pe aceasta linie de 61 de milioane lei. Evolutia pozitiva inregistrata pe acest segment este in linie cu trendul ascendent care se remarca si la nivel global pe piata asigurarilor, confirmand un grad mai ridicat de constientizare a riscurilor in randul romanilor, dar si o importanta mai mare acordata sanatatii si stabilitatii financiare.

Segmentul CASCO, prima linie de business a companiei, a avut si el o contributie importanta la veniturile totale si a atins, in 2020, 492 de milioane lei, in usoara scadere fata de anul precedent, cu 0,6 procente.

In 2020, segmentul Property, inclusiv Agro, a doua linie de business ca pondere in veniturile totale, a avut de asemenea o contributie semnificativa la rezultatele companiei, generand venituri de 277 de milioane lei, echivalentul unei cresteri de 8,6% fata de 2019. Cu toate acestea, rezultatele pe acest segment au fost influentate negativ de seceta exceptionala, care a afectat culturile si a generat daune semnificative.

In ceea ce priveste asigurarile RCA, GROUPAMA a inregistrat o scadere, aceasta linie continuand sa ramana neprofitabila, pe fondul unor daune insemnate.

Eficientizarea a fost in continuare un obiectiv esential pentru companie, iar eforturile depuse au permis o scadere in rata cheltuielilor administrative cu 0,6 puncte.

GROUPAMA Asigurari anunta totodata si o rata de solvabilitate de 158%, calculata pentru Trimestrul 4 al anului 2020.

"Rezultatele obtinute de GROUPAMA in Romania se remarca pe fondul unor servicii si produse de calitate, simple si la un pret corect, care au in centru nevoile reale ale clientilor. In 2020, GROUPAMA Asigurari a fost primul asigurator care a decis acoperirea in mod exceptional a riscurilor asociate pandemiei de Coronavirus, atat pentru clientii actuali, dar si cei care au incheiat ulterior o Asigurare medicala integrala, o Asigurare de viata sau o Asigurare de calatorie. Tot in 2020, GROUPAMA Asigurari a lansat si Asigurarea pentru calatorii in Romania, un produs gandit sa raspunda nevoilor de calatorie in context pandemic, dar si sa sprijine turismul local. Pentru a asigura accesul facil la serviciile companiei, GROUPAMA Asigurari a mizat in 2020 pe digitalizare, punand la dispozitia clientilor servicii precum Video Asist, pentru constatarea daunelor la distanta, autoconstatarea pentru daunele mai mici de 2.000 de lei sau semnarea electronica a documentelor de asigurare", au precizat oficialii companiei.

In plus, in contextul unui an dificil, GROUPAMA Asigurari a ramas alaturi de partenerii sai, implicandu-se activ in comunitate.

La nivel de Grup, GROUPAMA a inregistrat pentru perioada raportata o valoare totala a primelor brute subscrise de 14,4 miliarde de euro si un profit operational de 306 milioane de euro.

Strategia GROUPAMA Asigurari pentru perioada urmatoare implica transformarea prin tehnologie si inteligenta artificiala si oferirea de produse si servicii relevante, predictibile si de calitate, care sa asigure continuitatea planurilor clientilor sai.

1.607 accesari