Romania se afla printre tarile cu cele mai multe regiuni ale tarii unde au loc peste 80 de decese la milionul de locuitori din accidente rutiere, arata o statistica Eurostat, Biroul de Statistica al Uniunii Europene publicata joi, 16 noiembrie, a.c., Topul regiunilor este condus de regiunea Sud-Est cu 126 decese la milionul de locuitori in 2021.
Potrivit Eurostat, pentru Romania au fost analizate cele 8 regiuni principale, iar dintre acestea 6 depasesc 80 decese la milionul de locuitori. Pe intreg teritorul UE, 24 de regiuni depasesc 80 de decese/million locuitori, iar numarul le include pe cele sase ale Romaniei.
Dupa regiunea “frutasa” Sud-Est, clasamentul este completat de regiunea Sud-Vest Oltenia cu 112 decese la milionul de locuitori, urmata de Sud-Muntenia cu 109 decese /milionul locuitori, Nord-Est 102, Vest 88 si Nord-Vest 83.
In centrul tarii se inregistreaza 76 decese la milionul de locuitori si, suprinzator, Bucuresti-Ilfov este regiunea cu cele mai putine decese inregistrate, 53/milionul de locuitori.
Cum arata statistica la nivel European?
In 2021, au existat 19.917 decese rutiere pe drumurile UE, echivalentul a 45 de decese rutiere la un milion de locuitori.
Regiunea din UE cu cea mai mare rata a deceselor rutiere a fost regiunea franceza ultraperiferica a Guadelupei, inregistrand 159 de decese rutiere la un milion de locuitori, urmata de Severozapaden in nord-vestul Bulgariei (133) si Guyane, o alta regiune ultraperiferica a Frantei (120). ).
In total, au existat 24 de regiuni din UE cu cel putin 80 de decese rutiere la un milion de locuitori, indicate de culoarea albastru inchis pe harta.
“Aceste regiuni au fost localizate in principal in Romania (sase regiuni), regiunile ultraperiferice si insulare ale Frantei (patru regiuni), Bulgaria si Grecia (cate trei regiuni), Croatia, Polonia si Portugalia (doua regiuni fiecare), restul regiunilor fiind situate in Belgia si Italia (date 2020)”, puncteaza Eurostat.
Unele dintre cele mai mari rate de incidenta a deceselor rutiere au fost inregistrate in regiunile rurale, in timp ce regiunile urbane si de capitala au avut tendinta de a raporta rate mult mai scszute ale deceselor rutiere.
Siguranta rutiera trebuie sa ramana o prioritate
Alaturi de masurile desfasurate de Politia Romana, ONG-uri sau alte entitati publice sau private, campaniile nationale de siguranta rutiera sunt mai importante ca niciodata, avand in vedere numarul in continuare crescut de accidente rutiere care au loc in tara noastra.
Acesta este contextul in care ApPA a dat nastere proiectului national de siguranta si prevente rutiera Fii Treaz la Volan!, aflat la cea de-a VIII-a editie, care are a avut ca tema in 2023 miturile din trafic.
In acelasi timp, UNSAR a pus recent bazele proiectului Coalitia pentru Siguranta Rutiera, un proiect de tara care isi propune sa reuneasca entitati publice, private sau oameni simpli intr-un scop comun: reducerea frecventei accidentelor auto si a numarului de morti pe sosele.
Mai multe detalii despre proiectul de anul acesta sunt disponibile pe treazlavolan.ro, Facebook.com/treazlavolan si Instragram.com/treazlavolan.
Pentru a va alatura proiectului Coalitia pentru Siguranta Rutiera accesati: Pentrusigurantarutiera.ro
*Sursa foto: Eurostat: Gorodenkoff_Shutterstock_1721682409_RV