"Prin aceasta tranzactie, ne dorim sa consolidam piata de brokeraj si dorim sa oferim sprijin grupului UNILINK, pentru a aduce cat mai multi jucatori, prin FOS sau FOE, ca sa putem creste competitia in piata", a declarat Viorel VASILE, CEO - SAFETY Broker, liderul pietei romanesti de brokeraj si asigurari, in cadrul unei Editii Speciale a emisiunii XPRIMM Time for Business.
"Suntem de parere ca este absolut necesar sa avem jucatori noi in piata, pentru a permite consumatorului sa aiba mai multe optiuni. Speram, cu ajutorul grupului UNILINK, sa aducem in piata din Romania, mai multi jucatori si pe partea de garantii", a adaugat el.
Alaturi de CEO-ul Safety Broker, in emisiune a fost prezent si Mihnea TOBESCU CEO - NEXT Ins Pro, cel care de la pozitia de asigurator corporate si apoi retail, a trecut la cea de broker, iar acum a ales sa conduca un MGA, care, in fapt, este o alta forma de asigurator.
Cum putem defini un MGA si cum a contribuit NEXT Ins Pro la aducerea lui HELLAS Direct pe piata din Romania?
"Conceptul de MGA vine din America si inseamna Managing General Agent. Practic firmele americane au ales, ca model de business, sa opereze pe pietele europene folosind ca reprezentant un astfel de agent. Tipul acesta de business a venit cu avantaje de natura economica si tehnica, dar a fost foarte util si pentru expertiza locala a companiilor care existau in piata la acel moment. NEXT Ins Pro este MGA-ul care reprezinta societatea HELLAS Direct in Romania, iar NEXT Ins Pro face parte din U-NEXT, companie detinuta de grupul UNILINK. U-NEXT este MGA-ul care opereaza in Polonia si reprezinta firma WeFox, un startup din Germania, infiintat in anul 2014 si care are o valoare de aproximativ 4-5 miliarde de euro", a mentionat Mihnea TOBESCU.
WeFox vine in Romania! Mihnea TOBESCU, a declarat ca este un proiect la care lucreaza de aproximativ un an si anticipeaza ca in anul 2023, startup-ul din Germania va fi prezent si in Romania.
Hellas Direct a intrat pe piata cu produsul RCA. Ce alte produse intentioneaza sa mai aduca?
"Hellas Direct are o gama larga de produse pregatite pentru piata din Romania. In perioada urmatoare vor veni si produse care vor fi atasate la RCA, cum este, de exemplu, asistenta rutiera. Noutatile pentru anul viitor vor fi asigurarile de locuinte si cele de calatorie", a spus Mihnea TOBESCU.
In completare, Viorel VASILE a mentionat: "In Romania, urmam strategia grupului si incercam sa beneficiem de expertiza lor. MGA-ul din Polonia, U-NEXT, are aproximativ 30 de angajati si reprezinta peste 20% din vanzarile pe care le face UNILINK in Polonia. Vom incerca sa facem si noi acelasi lucru - sa ne folosim de expertiza lor si sa oferim consumatorilor romani o calitatea mai buna a serviciilor, produse mai bune si cu preturi mai avantajoase".
Anul acesta am avut parte de cateva schimbari legislative - pe 8 septembrie a fost introdusa prima neta RCA, iar de la 1 ianuarie 2023 se vor aplica modificarile noului Cod Fiscal. Cum arata piata de brokeraj in lumina acestor schimbari?
"Din pacate, introducerea primei nete, nu este un lucru pozitiv pentru piata de brokeraj. Dupa cum bine stim, aceasta prima neta nu se aplica in Europa si nici in America. Nu stim de ce ASF a decis sa mearga pe aceasta varianta, insa ceea ce pot sa va spun este ca prima neta a determinat, in tarile nordice, disparitia pietei de brokeraj. Din estimarile noastre, cel putin la nivel de SAFETY Broker, aproximativ 10% din totalul de agenti sunt in pericol de a renunta la a-si desfasura activitatea. Aceasta combinatie de prima neta, combinata cu cresterea fiscalitatii, conduc practic la renuntarea asistentului in brokeraj. Cu siguranta ne asteapta cativa ani cu turbulente, pentru ca este greu sa atragi oameni noi, legislatia este stufoasa si necesita parcurgerea mai multor cursuri, iar partea fiscala ... nu ajuta deloc. In momentul in care dispar avantajele fiscale, asistentii in brokeraj, in special cei cu un volum mic de activitate, vor fi dezavantajati", a precizat Viorel VASILE.
Se vorbeste mult despre online si cum aceasta alternativa ar putea sa compenseze disparitia asistentilor din brokeraj. Sunt semne de crestere, de imbunatatire, a acestui segment?
"Se stie ca SAFETY Broker este lider de piata in domeniul online, insa consumatorii din acest segment sunt, in general, cei din orasele foarte mari. Din experienta noastra, 90% dintre vanzari sunt in aceste orase mari - Bucuresti, Iasi, Cluj si asa mai departe. In momentul in care dispar asistentii in brokeraj, care sunt esentiali in special in zonele rurale, unde nu mai exista retele ale asiguratorilor, vom avea o scadere a gradului de cuprinderea in asigurari, atat pe partea de RCA, cat mai ales pe partea de locuinte. Online-ul este o piata de sub 2%, iar daca ajungem sa crestem cu 100%, tot nu vom putea atinge mai mult de 4%. In plus, pentru zona rurala, online-ul nu este o solutie, iar asistentii de brokeraj din zonele respective, probabil ca se vor reprofila, pentru ca nu va mai renta vanzarea de asigurari", a spus Viorel VASILE.
UNILINK a fost infiintata in 2010 si este cel mai mare distribuitor din sectorul asigurarilor de retail din Polonia, deservind 3 milioane de clienti cu o retea de 14.000 de agenti si 2.000 de sucursale.
NEXT Ins Pro, este parte a grupului polonez UNILINK, cel mai mare broker din Europa Centrala si de Sud Est, cu operatiuni in Polonia, Romania, Bulgaria, Cehia, Slovacia si Republica Moldova si coordoneaza vanzarile asiguratorului grec Hellas Direct in Romania.
Mai multe declaratii din emisiunea XPRIMM Time for Business puteti urmari in video-ul de mai sus!
Totodata, pentru a urmari toate emisiunile, dezbaterile si interviurile, va invitam sa va abonati si la canalul XPRIMM de YouTube (click si pe clopotel pentru notificari).