Next Consult Romania, partener oficial Salesforce, si certSIGN anunta lansarea primei solutii de semnatura electronica calificata din Romania integrata in ecosistemul Salesforce, asigurand totodata arhivarea electronica a documentelor, in conditiile legii. Acest parteneriat aduce beneficii majore prin utilizarea celor mai noi tehnologii in vederea eficientizarii proceselor de vanzare, contribuind semnificativ la transformarea digitala a mediului de business.
Semnatura electronica calificata este cel mai sigur tip de semnatura electronica conform Regulamentului eIDAS 910/2014, fiind echivalenta din punct de vedere juridic cu cea olografa. Emiterea unui certificat calificat de semnatura electronica presupune identificarea viitorului titular prin mijloace de identificare video la distanta avizate de Autoritatea de Digitalizare a Romaniei.
Aceasta modalitate de identificare este echivalenta cu prezenta fizica si asigura garantia identitatii. Aplicarea acestui tip de semnatura electronica pe un document asigura autenticitatea si non-repudierea acestuia. Orice modificare ulterioara adusa este evidentiata si duce la invalidarea semnaturilor electronice aplicate.
Conform unui raport din 2023 al Bancii Europene de Investitii, Romania se claseaza pe locul 25 din 27 de tari europene in ceea ce priveste digitalizarea afacerilor. Acest decalaj evidentiaza o oportunitate semnificativa pentru companiile romanesti de a utiliza solutii digitale inovative si cu un nivel inalt de securitate pentru a-si imbunatati competitivitatea si eficienta operationala.
”Astazi lansam un nou produs, un produs care integreaza doua lumi: cea a proceselor comerciale si cea a proceselor juridice de generare si semnare a contractelor, unificate intr-o experienta simplificata, 100% digitala, pentru toate rolurile implicate. Prin parteneriatul cu certSIGN si Salesforce oferim clientilor o modalitate simplificata si accelerata a proceselor de marketing, vanzare si semnare cu semnatura digitala calificata a contractelor. In acest mod, companiile, atat B2B, B2C si B2B2C isi pot concentra atentia mai mult pe nevoia clientului si mai putin pe sustinerea manuala a proceselor in relatia cu acesta, procese care sunt 100% digitalizate si automatizate cu o noua solutie intr-un mod sigur si certificat conform standardelor Europene” - Liviu Carcia - CEO at Next Consult SCE Romania.
Companiile care utilizeaza semnaturi electronice in vanzari incheie tranzactii cu peste 40% mai rapid, experimenteaza cu peste 70% mai putine probleme de conformitate si securitate si se bucura de o satisfactie mult mai mare a clientilor.
Acest aspect este relevant in contextul in care Uniunea Europeana se pregateste pentru reglementarea normativa a eIDAS 2.0, care presupune ca 80% dintre cetatenii UE sa aiba o identitate digitala recunoscuta pana in 2030. Asigurarea identitatii digitale devine esentiala pentru afaceri si amplifica nevoia de transformare digitala si adoptarea de solutii sigure pentru securitatea datelor, prin intermediul furnizorilor de servicii de incredere acreditati la nivelul Uniunii Europene.
Prin parteneriatul cu certSIGN, Next Consult asigura ultima piesa din puzzle astfel incat tot procesul de contractare sa fie 100% digital. Semnarea contractelor cu o semnatura electronica calificata intr-un mod integrat in platforma Salesforce simplifica semnificativ procesul de vanzare, eliminand semnaturile traditionale pe hartie, costurile cu transmiterea, consumabilele si durata mare de semnare a unor documente.
Integrarea cu serviciul de semnatura electronica calificata la distanta paperLESS furnizat de certSIGN simplifica modul in care utilizatorii Salesforce aplica semnaturile pe documente, acest lucru realizandu-se direct in platforma prin introducerea unui cod SMS/T-OTP. In schimb, semnarea de catre terti (clienti, parteneri, furnizori etc) va fi initiata in mod automat din Salesforce, acestia semnand prin intermediul flowSIGN – platforma de semnare la distanta certSIGN.
”Parteneriatul dintre Next Consult South Central Europe si certSIGN evidentiaza angajamentul celor doua companii de a sprijini transformarea digitala a companiilor medii prin solutii tehnologice sigure si stabile. Integrarea solutiei de semnatura electronica la distanta a certSIGN in platforma Salesforce faciliteaza digitalizarea completa a proceselor, cum ar fi cele de resurse umane, achizitii sau comerciale, si transforma semnarea documentelor intr-o experienta simplificata si centrata pe utilizator, eficientizand timpii de semnare si eliminand hartia. In plus, documentele semnate electronic beneficiaza de valoare legala, securitatea datelor este garantata, iar accesul la platforma de semnare este posibil de pe orice dispozitiv si oriunde s-ar afla semnatarii” - Aurel Meirosu - Manager departament Dezvoltare Afaceri, BU Servicii de Incredere –certSIGN.
Semnarea documentelor se poate face oricand si de pe orice tip de dispozitiv cu conexiune la internet. Aplicatia flowSIGN gestioneaza in mod automat certificatele emise, notificarile si aplicarea semnaturilor pe documente. O data semnat, documentul final este salvat automat in platforma Salesforce, cu optiunea de a-l trimite spre arhiva electronica cu valoare legala (conform Legii 135/2007) oferita de certSIGN.
Aceasta noua integrare va permite clientilor Salesforce sa obtina pe loc o semnatura electronica calificata la distanta pentru angajati/parteneri/clienti externi, cu scopul exclusiv al semnarii documentelor/contractelor din procesul de vanzare sau contractare. La final, ambele parti vor avea un document semnat electronic in forma autentica.
Beneficiile integrarii semnaturii electronice
Integrarea solutiilor certSIGN de semnatura electronica calificata la distanta cu Salesforce ofera numeroase beneficii: in primul rand, asigura cel mai inalt nivel de securitate, protejand datele sensibile si eliminand riscul de frauda.
Un alt beneficiu semnificativ vizeaza eficienta procesului de semnare prin eliminarea etapelor repetitive si reducerea task-urilor administrative privind imprimarea documentelor, expedierea/receptia documentelor, verificarea semnaturilor si gestiunea documentelor din diverse surse (posta, curierat, email).
Prin intermediul acestei integrari se reduc semnificativ costurile cu transmiterea documentelor, cu consumabilele si cu transmiterea acestora, contribuind la reducerea amprentei de carbon prin respectarea politicilor ESG.
Semnatura electronica calificata in ecosistemul Salesforce grabeste, de asemenea, procesul de vanzare, permitand echipelor de vanzari sa incheie mai multe contracte intr-un timp mai scurt, crescand productivitatea si veniturile generale.