Lipsa de informare cu privire la asigurarile de locuinta reprezinta o problema pe care, treptat, asiguratorii si brokerii o rezolva oferind informatii clare acelor consumatori care au nevoie de ele, este de parere Codruta FURTUNA, Director Vanzari si Distributie ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.
"Confuzia legata de asigurarea obligatorie a locuintei poate fi atribuita in principal lipsei de informare clara si accesibila. Uneori proprietarii de imobile nu au informatiile potrivite referitoare la polita PAD care acopera strict trei riscuri: cutremur, inundatii si alunecari de teren, limitand despagubirile la un maximum de 20.000 de euro, in functie de tipul constructiei", explica Codruta FURTUNA in cadrul campaniei nationale de informare "Luna Asigurarilor de Locuinte" pe care ALLIANZ-TIRIAC Asigurari o sustine in calitate de Partener.
"Companiile de asigurari si distribuitorii au un rol important in a aduce mai multa claritate potentialilor asigurati. Este esential ca acestia sa ofere informatii detaliate despre diferentele intre politele obligatorii si cele facultative. Asigurarea facultativa, cum ar fi My Home, oferita de Allianz-Tiriac, asigura o protectie mult mai cuprinzatoare, acoperind riscuri comune precum inundatiile provocate de apa de conducta, de furtuna si vijelii sau de avariile la instalatiile domestice si beneficiaza de un proces de despagubire mai simplu si rapid", adauga aceasta.
Vorbind despre impactul schimbarilor climatice, Codruta FURTUNA mentioneaza: "Cresterea frecventei si severitatii fenomenelor meteorologice genereaza constientizarea necesitatii asigurarii locuintelor. O polita de asigurare contribuie la atenuarea impactului financiar provocat de dezastre naturale. Romanii trebuie sa ia in considerare asigurarea locuintei deoarece riscurile climatice se extind si devin tot mai impredictibile. In 2024, fenomenele meteorologice extreme au continuat sa provoace daune semnificative, iar daunele totale au crescut semnificativ. In astfel de situatii, asigurarile sunt esentiale in recuperarea daunelor si permit proprietarilor de locuinte sa nu apeleze la economii sau credite pentru refacerea locuintelor."
Conform Allianz Risk Barometer, schimbarile climatice au ramas pe locul 7 in clasamentul riscurilor la nivel global in 2024. "Fenomenele meteo extreme, din ce in ce mai frecvente, genereaza daune semnificative si pentru companii, afectand in special sectoarele utilitatilor, energiei si cel industrial. In plus, tranzitia catre tehnologii cu emisii reduse de carbon, desi necesara pentru combaterea schimbarilor climatice, aduce noi riscuri legate de responsabilitate si siguranta, care vor creste pe masura ce aceste tehnologii evolueaza", completeaza oficialul ALLIANZ-TIRIAC Asigurari.
In ceea ce priveste prejudecatile despre asigurarile de locuinte, "una dintre cele mai frecvente este ca acestea sunt costisitoare. Aceasta idee poate fi descurajanta, insa, in realitate, primele medii pentru asigurarea facultativa, cum ar fi My Home oferita de Allianz-Tiriac, sunt de aproximativ 40 de lei pe luna. In plus, Allianz-Tiriac deruleaza constant campanii de reduceri, iar in aceste conditii produsele de asigurare devin chiar mai accesibile. De asemenea, exista o alta conceptie gresita, conform careia "mie nu mi se intampla" sa am o dauna sau un eveniment nedorit. In acest sens, datele din primele 9 luni ale anului 2024 arata o alta realitate: peste 5.500 de clienti Allianz-Tiriac s-au confruntat cu evenimente acoperite de politele facultative de locuinta, iar cele mai frecvente daune au fost cauzate de inundatii si accidente domestice. Cele mai mari despagubiri au fost pentru incendii, evidentiind necesitatea protectiei adecvate a locuintei", concluzioneaza Codruta FURTUNA.
Despre Luna Asigurarilor de Locuinte
Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se desfasoara cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.
Partenerii campaniei sunt NN Romania, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GENERALI Romania, PAID Romania, BRD Asigurari Generale, GROUPAMA Asigurari, OMNIASIG VIG, GRAWE Romania, ASIROM VIG, SIGNAL IDUNA, EUROLIFE FFH Asigurari, GARANTA Asigurari, CAMPION Broker, MILLENIUM Insurance Broker, CONSULTANT AA, MAXYGO Broker, Fabrica de Asigurari, DAW Broker, HOBBIT Broker si OTTO Broker.
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.