1asig.ro
1asig.ro
Antonio SOUVANNASOUCK: Cresterea ...

Antonio SOUVANNASOUCK: Cresterea eficientei va fi aspectul dominant in 2021

5 min. / 1.540 cuvinte
"Avand experienta anului 2020, sunt convins ca fiecare dintre noi va continua procesele de automatizare si digitalizare punand accent pe solutiile de distributie de la distanta. Cred ca cresterea eficientei va fi aspectul dominant in 2021", a declarat, pentru Publicatiile XPRIMM, Antonio K. SOUVANNASOUCK, actualul Presedinte al PRBAR si Managing Partner ASIGEST Broker.

PROMO


Cum apreciati ca si-au adaptat brokerii de asigurare activitatea la conditiile create de pandemia de COVID-19?
A.S.: Brokerii de asigurare au fost printre primii care au reactionat prompt, cautand si adoptand masuri conforme atat cu prevederile impuse de starea de urgenta/alerta dar respectand totodata reglementarile privind distributia de asigurari. Din pacate nu este prima data cand activitatea brokerilor de asigurare este afectata grav, de-alungul istoriei de peste 25 de ani al acestei activitati in Romania. Brokerii au fost afectati in general de schimbari legislative foarte dese cu impact imediat si la care a trebuit sa gasim rapid solutii. Ca urmare, in industria de asigurari, Brokerii au fost nevoiti sa investeasca mult in tehnologie si digitalizare pentru optimizarea si gestiunea proceselor de distributie. Aceasta experienta si aceste investitii s-au dovedit a fi solutiile castigatoare si in cazul masurilor adoptate pentru a ne continua activitatea in conditii de pandemie.

Cum si-a desfasurat activitatea in aceasta perioada ASIGEST Broker?
A.S.: La ASIGEST am implementat, chiar cu cateva zile inainte de declararea starii de ugenta, masuri si solutii de telemunca, asigurand baza tehnica pentru toti distribuitorii de asigurari, asigurand tehnica de calcul portabila, imprimante si aplicatii de comunicare la distanta. Din fericire, ASIGEST a fost permanent in cautarea solutiilor de digitalizare, a solutiilor de optimizare a proceselor bazata pe aplicatii software si tehnologie in cloud, astfel incat trecerea la telemunca si desfasurarea proceselor de distributie de la distanta a fost facuta rapid si fara probleme, chiar neasteptat de bine. Toti colegii mei s-au adaptat repede la noile proceduri si tehnologii si chiar daca au existat mici sincope cauzate de viteza de adaptare, solutiile de rezolvare au fost gasite imediat.
Toate masurile implementate au tintit si o experienta cat mai usoara pentru Clienti. Tocmai pentru ca traversam o perioada delicata, care presupune si o limitare a contactului personal, cu atat mai mult comunicarea si serviciile de consultanta au trebuit sa fie adaptate astfel incat procesul de distributie sa fie mai usor accesibil Clientilor. Mai mult decat seminariile de pregatire profesionala, sesiunile de discutii cu fiecare dintre colegii mei i-au ajutat pe acestia sa fie si mai disponibili in relatia cu Clientii, sa le explice cu rabdare solutiile pe care le avem la dispozitie, astfel incat sa pastram distantarea fara sa afectam calitatea activitatii de distributie.

De asemenea, cum s-a adaptat PRBAR si ce solutii a implementat in acest sens?
A.S.: PRBAR a participat activ, atat offline cat si online la toate discutiile pe teme legislative cu ASF, in grupurile de lucru specifice dar si cu celelalte organizatii profesionale. Am avut de asemenea o serie de analize si discutii cu societatile de asigurare in teleconferinte, atat in ceea ce priveste solutiile de digitalizare dar si pentru adoptarea unor masuri pentru fluxul de documente astfel incat interactiunea dintre noi dar si cu Clientii sa fie efectuata preponderent prin mijloace electronice. De asemenea atu fost asigurate solutii pentru o gestiune optima a fluxului de incasari, diminuand foarte mult fluxul de numerar existent in sistem.
In ceea ce priveste pregatirea profesionala, PRBAR a solicitat si a obtinut de la ISF, organizarea de cursuri si examinari online, masuri care au condus nu numai la evitarea prezentei fizice dar si timp castigat si taxe reduse.

Cum s-a schimbat distributia in acest an?
A.S.: In ciuda masurilor adoptate rapid de catre Brokeri, distributia produselor si a serviciilor de asigurare a avut de suferit mult in perioda stari de urgenta. In primul rand blocarea economiei si nesiguranta veniturilor viitoare a condus la o diminuare a colectarii primelor de asigurare. Reinnoirile precum si deciziile de achizitie a noi polite de asigurare au fost amanate. Avand in vedere ca piata de asigurari din Romania este dominata de asigurarile auto si ca mobilitatea in starea de urgenta a fost foarte mult redusa, in trimestrul doi au fost scaderi consistente de volume de business.
Totusi, s-a constatat un interes crescut pentru asigurarile de locuinte, linie de asigurari neglijata de catre consumatorii din Romania, in ciuda faptului ca suntem tara cu cei multi proprietari de locuinte, procentual vorbind. Populatia activa a fost fortata sa-si transforme locuinta folosita pana acum pentru odihna, igiena, alimentatie, relatii familiale si in spatiu de birou, sala de clasa, loc de socializare virtuala, relaxare si divertisment. Din cele in medie 8-10 ore petrecute acasa inainte de pandemie, acum petrecem acasa pana la 20-22 ore sau chiar 24/24 in cazurile din ce in ce mai multe de carantinare. Ca urmare locuinta a devenit un bun mult mai de pret, am inceput sa o apreciem mai mult si nu in ultimul rand avem ceva mai mult timp sa ne gandim la asigurarea ei.
Desigur ca data fiind situatia medicala generala, romanii au accelerat interesul pentru asigurarile medicale si de viata. Atat la nivel individual cat si la nivel colectiv in cazul firmelor care se simt responsabile vis-a-vis de angajatii lor. Exista o cresterea semnificativa pe aceste linii de asigurari si tendinta se va mentine.

Ce asteptari aveti de la 2021? Cum vedeti evolutia activitatii in industria de asigurari?
A.S.: Avand experienta anului 2020, sunt convins ca fiecare dintre noi va continua procesele de automatizare si digitalizare punand accent pe solutiile de distributie de la distanta. Astfel telemunca va deveni normalitate iar cei care vor intelege avantajele si le vor folosi pentru a fi mai eficienti vor fi cei mai avantajati. Cred ca cresterea eficientei va fi aspectul dominant in 2021.
Si in domeniul asigurarilor eficienta va face diferenta si daca vom reusi, noi distribuitorii, brokerii si asiguratorii sa implementam solutii care sa aduca produsele si serviciile de asigurare mai aproape de Clienti si mai accesibile de catre acestia, este foate posibil sa vedem o cresterea a pietei.
De asemenea, modificarile privind legislatia distributiei in asigurari precum si a pregatirii profesionale vor da stabilitate activitatii noastre si ne vom putea concentra de pe cresterea de business. Nu in ultimul rand asteptatele modificari la Legea 260/2008, printre care posibilitatea ca brokerii sa distribuie direct pentru PAID asigurarile obligatorii, proces de emitere simplificat, reinnoirea automata si emitere multianuala, vor conduce cu siguranta nu numai la o crestere consistenta numarului de asigurari obligatorii dar si a asigurarilor facultative de locuinte.
Nu in ultimul rand asigurarile de viata si sanatate vor avea o crestere sustinuta in 2021 data fiind cresterea ingrijorarii oamenilor vis-a-vis de starea de sanatate si de viitor in general. Am devenit mai sensibili la posibile evenimente neplacute in viata noastra si mai protectori cu ceea ce avem mai de pret, sananatea si viata.
Cred ca este posibila si o crestere a asigurarilor legate de investitii, ma refer la Garantii, Asigurari CAR/EAR, Raspunderi Civile dar si Asigurai de proprietati, daca ajutorul financiar de la UE va fi folosit preponderent pentru imbunatatirea infrastructurii si noi investitii in modernizarea sistemului sanitar si a digitalizarii la nivelul administratiei publice.

Mai multe raspunsuri pe aceste subiecte, si nu numai, gasiti in Editia Speciala a Revistei PRIMM Asigurari & Pensii, din luna decembrie 2020, ce a fost lansata intr-un format digital multimedia.

893 accesari