In Romania, proprietarii de locuinte par sa acorde o atentie mai redusa asigurarilor acestora in comparatie cu asigurarile auto, dominante in piata. Alexandru APOSTOL, Director General al MaxyGo Broker si Partener al campaniei nationale "Luna Asigurarilor de Locuinte", considera ca aceasta disparitate se datoreaza nivelului scazut de constientizare a riscurilor la care sunt expuse locuintele.
Acesta evidentiaza nevoia unei promovari active a asigurarilor de locuinte, atat facultative, cat si obligatorii, si sugereaza introducerea facilitatilor fiscale pentru primele de asigurare a locuintei, pentru a spori atractivitatea acestora.
" Oamenii reactioneaza la stimuli diferiti. Unii isi vor gasi motivatia de cumparare in motivatia pozitiva, iar altii in cea negativa. Campania de informare a unor indicatori precum frecventa daunei, cele mai frecvente riscuri intamplate, valoarea despagubirilor, etc. este foarte benefica, dar cum spuneam si mai sus, nu este suficienta. Trebuie dublata de promovare activa si de campanii de vanzare pentru clienti si intermediari", declara Alexandru APOSTOL.
Educatia financiara, o problema recurenta, cunoaste incet progrese, cu initiative sporite de educare a noilor generatii. Liderul MaxyGo subliniaza importanta diversificarii abordarilor de promovare a asigurarilor de locuinte, de la informatii detaliate despre riscuri si frecventa daunelor la campanii de vanzare si promovare activa.
In contextul problemelor financiare recente, Alexandru APOSTOL respinge ideea ca nevoia de a fi mai economi ar putea determina ignorarea asigurarii locuintelor, dar subliniaza ca multi romani nu isi permit in prezent o asigurare facultativa, reprezentand un obstacol in cresterea gradului de acoperire.
In rezumat, APOSTOL evidentiaza necesitatea eforturilor continue de constientizare a riscurilor, promovare activa si facilitati fiscale pentru a creste popularitatea si gradul de acoperire al asigurarilor de locuinte in Romania.
Despre campania "Luna Asigurarilor de Locuinte"
Campania "Luna Asigurarilor de Locuinte" este initiata de APPA - Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor si se desfasoara cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania, si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.
Partenerii campaniei sunt GENERALI Romania, BRD Asigurari Generale, ALLIANZ - TIRIAC Asigurari, OMNIASIG VIG, tbi Bank, DESTINE Broker, GRAWE Romania, PAID Romania, GROUPAMA Asigurari, SIGNAL IDUNA Asigurari, PROFIDUCIARIA, MaxyGo Broker, CAMPION Broker, GARANTA Asigurari, ASIGEST Broker, STELLAR Re, ASITO Kapital, Fabrica de Asigurari, DAW Management, Consultant AA, HOBBIT Broker si OTTO Broker.
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise catre publicul larg si cu sprijinul Partenerilor Media RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro.