1asig.ro
1asig.ro

ACCENTURE: Asigurarea cyber, indispensabila in noua realitate de business

5 min. / 1.540 cuvinte
Candva considerata "optionala", asigurarea cyber este, azi, pregatita sa devina un element indispensabil in noile realitati de business create de pandemia COVID-19, noteaza un studiu realizat de ACCENTURE.

PROMO


Trecem printr-o perioada macinata de incertitudine. Practic, COVID-19 a schimbat totul peste noapte, iar organizatiile au trimis forta de munca sa lucreze de acasa, in vreme ce multe alte companii, din diferite domenii, au fost nevoite sa treaca rapid la comertul electronic (e-commerce). Aceste noi realitati sunt insotite de noi intrebari si noi riscuri, arata un studiu realizat recent de ACCENTURE.

O suprafata mai mare pentru atacurile cyber

Asiguratorii trebuie sa conceapa oferte de asigurari cyber pentru a ajuta consumatorii sa diminueze noile riscuri in continua dezvoltare. Campul de lupta al atacurilor cibernetice s-a extins semnificativ. In urma cu sase luni, nu putine erau companiile care lucrau la modele de business care sa faca trecerea la munca de acasa. Astazi, ca raspuns la pandemia COVID-19, acele modele au fost adoptate, indiferent daca erau sau nu pregatite pentru acest pas.

Sa ne gandim, arata ACCENTURE, la informatiile corporate care, chiar in aceste momente, interactioneaza cu routerele de acasa, filtrate de putine protocoale de siguranta. Infrastructura de securitate construita, de-a lungul timpului, in mediul de lucru corporate, poate lipsi in totalitate. Exista, probabil, sute sau mii de routere care folosesc ca parola chiar cuvantul "parola" sau care nici macar nu sunt protejate printr-o parola, avertizeaza ACCENTURE.

Desi mica, prin comparatie cu alte linii de business, asigurarea cyber a crescut constant in ultimii ani, mai arata sursa citata, care subliniaza ca, potrivit Swiss Re, primele pe sectorul de asigurari cyber s-au dublat in perioada 2016 - 2019. Chiar si inainte de pandemia COVID-19, companiile mici incercau sa isi majoreze capacitatea de comert electronic si, in mare parte, au determinat aceasta cerere. Acum, vanzarile digitale reprezinta o problema de supravietuire pentru multe intreprinderi mici.

Vechea acoperire cyber s-a schimbat

Astazi, asiguratorii au o oportunitate uriasa de a satisface nivelul actual de cerere pentru produsele cyber deja existente. Exista, totodata, si oportunitatea de a reinventa vechea oferta de asigurare cyber pentru a raspunde unor nevoi in continua evolutie ale consumatorilor. In acest context, ACCENTURE le recomanda asiguratorilor o solutie cibernetica formata din cel putin trei componente diferite:
  • Sa mearga in continuare pe drumul asigurarii cyber de baza, pentru a compensa clientul in cazul in care acesta este afectat de un atac cibernetic;
  • Sa optimizeze ofertele de prevenire sau atenuare a riscului, pentru a imbunatati securitatea in mediul cibernetic pentru consumatori;
  • Sa conceapa noi oferte care sa ajute la reluarea activitatii clientului, care ar putea include atat o reluare a activitatii de e-commerce, cat si o reluare a activitatii in munca de acasa.
Este o extindere a magnitudinii si a domeniului de aplicare a ofertelor de asigurari cyber, iar asiguratorii au oportunitatea de a-si apara cota de piata si, de asemenea, de a atrage noi segmente de clienti. De asemenea, reprezinta si o oportunitate de asociere cu start-up-uri si companii insurtech, pentru a aduce pe piata, cat mai rapid, mai multe oferte inovative, subliniaza ACCENTURE.

384 accesari