Cum putem duce un stil de viata sanatos, in pofida provocarilor de zi cu zi, dar si care sunt beneficiile asigurarilor de sanatate - acestea sunt cele doua teme ale celei de-a sasea editii a campaniei nationale de informare "Luna Asigurarilor de Sanatate", care se desfasoara pe intrega durata a lunii martie.
Riscurile de sanatate din viata de zi cu zi
Cu totii ne dorim sa ducem un stil de viata sanatos, insa, de multe ori, provocarile pe care le intampinam au devenit parte chiar din rutina noastra zilnica si ne este foarte greu sa le infruntam. Timpul petrecut stand mult pe scaun, in cele peste 8 ore de birou, programul incarcat care ne impiedica sa ne dedicam timp noua insine si sa facem si loc obiceiurilor bune, orele nesfarsite dedicate ecranelor si dispozitivelor electronice de care am devenit dependenti sau stresul de zi cu zi sunt doar cateva exemple.
De exemplu, conform datelor Agentiei Europene pentru Securitate si Sanatate in Munca, milioane de lucratori din intreaga Europa sufera de afectiuni musculo-scheletale. Afectiunile musculo-scheletale de origine profesionala raman cea mai frecventa problema de sanatate asociata muncii in Europa. Aproximativ trei din cinci lucratori din UE se plang de aceste probleme, potrivit datelor din cel de al saselea Sondaj european privind conditiile de munca. Cele mai frecvente tipuri de afectiuni musculo-scheletale raportate de lucratori sunt durerile de spate si durerile musculare la membrele superioare.
De cealalta parte, timpul petrecut in fata ecranelor afecteaza negativ sanatatea vizuala (oboseala, privire incetosata, ochi uscati), impacteaza somnul (cauzand insomnii) si poate conduce la probleme mintale precum anxietate sau depresie.
Nu in ultimul rand, sedentarismul si problemele de alimentatie, genereaza, la randul sau, afectiuni precum cresterea in greutate si obezitatea. Conform Profilului Sanatatii in Romania 2023, realizat de OECD, Romania are cea mai mica proportie de adulti care consuma zilnic cele cinci portii recomandate de fructe si legume din UE: doar 2,4 % dintre acestia au raportat acest lucru in 2019 (in scadere de la 3,5 % in 2014). In mod similar, doar 8 % dintre adultii din Romania au declarat ca desfasoara saptamanal activitati fizice timp de cel putin 2,5 ore, conform recomandarii OMS, acesta fiind, de asemenea, cel mai mic procent dintre toate tarile UE. De altfel, un studiu recent, publicat la finalul anului trecut, dezvaluia ca, in Romania, 6 din 10 persoane au deja probleme cu greutatea si aproape 4 milioane de romani sufera de obezitate.
Acestea sunt doar cateva exemple si, in paralel cu ele, exista, din pacate, si posibilitatea multor alte afectiuni. Iar o problema grava de sanatate poate aduce provocari financiare greu de depasit - in fata unor probleme serioase de sanatate, romanii pot sa nu aiba bugetul necesar pentru a accesa cele mai bune tratamente. O asigurare de saanatate reprezinta protectia financiara pe care o au la indemana romanii in astfel de situatii si este necesar ca acestia sa inteleaga ce beneficii au aceste polite si cum ii pot ajuta.
Despre Luna Asigurarilor de Sanatate
In acest context, "Luna Asigurarilor de Sanatate" ajunge, in 2025, la editia a sasea. Proiectul nu este doar o campanie de informare financiara, ci un proiect dedicat sanatatii in ansamblu. Tocmai de aceea, obiectivele principale ale proiectului includ:
- Schimbarea comportamentului romanilor din unul pasiv in unul pro-activ (atat in ceea ce priveste incheierea de asigurari de sanatate, cat si un stil de viata sanatos)
- Cresterea gradului de informare a romanilor in ceea ce priveste rolul si beneficiile asigurarilor de sanatate
Campania nationala de informare si educatie financiara "Luna Asigurarilor de Sanatate" este organizata de APPA - Asociatia pentru Promovarea Asigurarilor cu sprijinul UNSAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania si UNSICAR - Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania.
Partenerii campaniei sunt METROPOLITAN Life, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari, GROUPAMA Asigurari, SIGNAL IDUNA, GRAWE Romania, MEDIHELP Broker, GARANTA Asigurari, ASIGEST Broker, DESTINE Broker si HOBBIT Broker.
Mesajele campaniei sunt transmise si de RFI Romania, Revista BIZ si ziuaveche.ro, in calitate de Parteneri media.