1asig.ro
1asig.ro
federatia roaman de bowling

4 aspecte esentiale ale unui intermediar in asigurari de succes



Cosmin CRACANA
Asistent in brokeraj
DESTINE Broker

In domeniul asigurarilor, oamenii cumpara in primul rand solutii la nevoile pe care le au si pun un accent considerabil si pe prestatia persoanei din fata lor. In consecinta, pe langa faptul ca este extrem de important produsul pe care il achizitioneaza consumatorul, este de o importanta majora si persoana care prezinta acel produs. De fapt si de drept sunt necesare 3 lucruri: un produs BUN, un pret CORECT si o persoana DEOSEBITA care vinde acest produs.

De aceea, in urma efectuarii unui sondaj pe grupul de pe Facebook pe care il administrez, intitulat "Despre Asigurari...cu Cracana Cosmin", in care sunt inscrisi peste 1500 de membri am identificat 4 calitati pe care pun accent consumatorii atunci cand decid sa achizitioneze o polita de asigurare.

1. Pregatirea Profesionala

Celebrul citat " Ai carte, ai parte" se potriveste de minune acestei sectiuni. Cu cat este mai informat si mai pregatit din punct de vedere profesional intermediarul in asigurari, cu atat consumatorii sunt mai corect informati asupra modului de functionare a produselor de asigurare dorite, a excluderilor cat si asupra drepturilor si obligatiilor ce le detin ambele parti (asigurator si consumator).

Participarea la cursuri, webinarii, teambuilding-uri reprezinta piatra de temelie a acestei activitati si contribuie la crearea unei fundatii solide pe termen lung. Cu cat suntem mai informati, cu atat clientii nostri sunt mai protejati si bineinteles, la randul nostru, mai multumiti.

2. Promptitudinea

De asemenea, este vital ca un intermediar de asigurari ce isi respecta clientii, sa fie prompt in activitatea ce o desfasoara. Ce presupune acest lucru? In primul rand: sa raspunda in timp util apelurilor din partea clientilor, caci poate fi o urgenta si au nevoie de informatii ce ii pot ajuta in momentul respectiv. Mai mult de atat, pentru clienti conteaza extrem de mult si timpul de asteptare pe care il au pana primesc o solutie (oferta) la asigurarea de care au nevoie. Promptitudinea se refera si la punctualitate. Daca s-a stabilit ora X pentru intalnire la birou cu clientul, atunci trebuie sa fim prezenti la ora X. Fiecaruia dintre noi, ne place ca atunci cand stabilim o intalnire cu cineva, respectiva persoana sa fie de cuvant si sa isi respecte angajamentul luat.

3. Sinceritatea

Nimanui nu ii place sa fie mintit, mai ales in domeniul vanzarilor. Clientii achizitioneaza produse de asigurare, trebuie sa fie corect informati asupra acoperirilor pe care le ofera o polita de asigurare, dar si asupra excluderilor. La intrebarile pe care le adreseaza consumatorii de asigurari trebuie sa fim SINCERI si sa punem pe primul loc satisfacerea nevoii potentialului asigurat si nu alte aspecte. Oamenii simt daca esti sincer cu ei, vad asta in ochii tai si e important sa ne punem in locul persoanei din fata noastra.

4. Sprijin neconditionat

Rolul unui intermediar in asigurari, nu este doar de a contacta clientii pentru reinnoiri si de a fi un simplu "organ incasator". Ocupam un stat extrem de important in societate si prin solutiile de asigurare ce le punem la dispozitia clientilor nostri, le schimbam viata in adevaratul sens al cuvantului. Din acest motiv, pe parcursul contractului de asigurare, este important sa le fim alaturi in momentele nu tocmai placute si sa le oferim suportul necesar de care au nevoie pentru a trece peste acele momente.

Cu siguranta, informatiile ce le detine un intermediar in asigurari si expertiza, il pot ajuta pe consumator sa revina la starea initiala si sa simta cu adevarat rolul unei asigurari.

In concluzie, va recomand ca zilnic sa faceti cea mai buna investitie pentru voi si clientii vostri: sa lucrati la propria persoana, pentru a fi mai buni ca ieri!