
"Exista pericolul sa se generalizeze ideea ca asigurarile achizitionate online sunt ieftine. Nimeni nu reactioneaza la tipul asta de abordare", considera si Viorel VASILE, Director General, SAFETY Broker.
Vorbind despre dezvoltarea pietei de brokeraj, Bogdan ANDRIESCU considera ca aceasta isi va continua expansiunea si in anul 2012 intrucat "nu exista influente legislative care sa cutremure sistemul. Astfel, consider ca anul acesta se pot misca lucrurile, dar nu depinde decat de jucatorii din piata".
"Online-ul va fi viitorul, acum insa este costisitoare dezvoltarea sistemului", explica Mihail TECAU, Presedinte Directorat, BCR Asigurari.
"Viitorul asigurarilor este in mediul online, dar este nevoie de o investitie majora in dezvoltarea acestei platforme. Dupa investitia in sistem, costul tinde spre zero, ramanand costurile de mentenanta si de marketing", a subliniat Iulius Alin BUCSA, CEO, EUROINS. Totusi, liderul EUROINS considera ca anul 2012 va fi cel al brokerilor, intrucat acestia "pot oferi cu transparenta produse de asigurare de la mai multe companii, clientul putand face comparatii. Insa, asiguratorii nu vor evita celelalte canale de distributie, dar e clar ca 2012 nu e un an al dezvoltarii altor canale de vanzare".
In acest an, ritmul de crestere al vanzarilor online va fi superior "celor prin brokeri, ceea ce nu inseamna ca brokerii nu isi vor mentine suprematia in aceasta piata. Sistemul online este viitorul intrucat marii asiguratori au capacitatea de a investi in acest domeniu", a afirmat Mariana DIACONESCU, Presedintele Directoratului ASIROM.
Directorul General al MAXYGO Broker de Asigurare, Alexandru APOSTOL, estimeaza ca in 2012 segmentul online are toate sansele unei cresteri, intrucat anul acesta au"aparut clientii pentru astfel de asigurari, dupa o faza incipienta de 4-5 ani de zile".