Viorel VASILE - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
18
1 EUR = 4.5883 RON
1 USD = 3.9066 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Viorel VASILE, Presedinte, PRBAR - Patronatul Roman al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare


Piata de brokeraj isi va urma trendul crescator, consilierea in asigurari fiind un factor decisiv pentru cresterea pietei de polite facultative.

XPRIMM: Inceputul acestui an a marcat lansarea PRBAR. Care sunt principalele obiective ale Patronatului in acest an?
Viorel VASILE:
Patronatul Roman al Brokerilor isi doreste sa reprezinte interesele detinatorilor de business din domeniul brokerajului de asigurari din Romania. Ne dorim in primul rand sa participam activ la tot ce inseamna parte de legislatie in asigurari, indiferent daca discutam de relatia cu ASF, Parlament sau orice alte entitate care este implicata in acest proces.
Ne dorim, de asemenea, sa convingem membrii PAID ca singurul motor de crestere al gradului de cuprindere in asigurare este o mai stransa colaborare cu brokerii.

XPRIMM: Aveti in plan atragerea de noi membri? Care sunt criteriile de eligibilitate pentru viitorii membri?
V.V.:
Organizatia noastra este o organizatie profesionala, deschisa tuturor detinatorilor de business de brokeraj. Bineinteles ca ne vom bucura daca activitatea noastra are menirea de a atrage persoane proactive, interesate atat de soarta business-ului lor, cat si de evolutia pietei asigurarilor. Criteriile sunt cele prevazute in statutul PRBAR - buna intentie, onestitatea si proactivitatea fiind singurele care pot "impinge" organizatia noastra catre telurile propuse.

XPRIMM: Care considerati ca sunt perspectivele anului 2017 pentru piata asigurarilor din Romania? Isi va pastra cresterea de anul trecut?
V.V.:
Cu siguranta piata va fi in crestere, dar ceea ce ne dorim este sa fie o crestere durabila si sustenabila, fara "explozii" ale tarifelor si /sau modificari legislative permanente.
 
XPRIMM: De asemenea, piata de brokeraj, in ansamblu, a crescut permanent in ultimii ani. Ce perspective vedeti pentru acest an si care considerati ca este motorul ei de crestere?
V.V.:
Piata de brokeraj isi va urma trendul crescator, consilierea in asigurari fiind un factor decisiv pentru cresterea pietei de polite facultative.

XPRIMM: Care sunt principalele provocari cu care se confrunta industria in acest an?
V.V.:
Stabilizarea legislatiei RCA intr-o zona de confort pentru toti cei trei actori (asigurator - intermediar - asigurat), implementarea legislatiei IDD in conditii specifice atat pietei, cat si gradului de dezvoltare a acesteia.

XPRIMM: In ceea ce priveste legislatia, brokerii, si nu numai, se pregatesc pentru IDD. Considerati ca sunt pregatiti intermediarii pentru aplicarea noii Directive europene?
V.V.:
In principiu, da. La fel ca si in cazul altor adaptari a legislatiei romane, perioada de tranzitie speram sa fie suficienta pentru a ne incadra cu toti in noile norme.
 
XPRIMM: Ce impact anticipati ca va avea IDD asupra brokerilor? Dar asupra clientilor?
V.V.:
Asupra brokerilor consider ca impactul va fi unul pozitiv, constientizandu-ne si mai mult asupra rolului important pe care il jucam in piata asigurarilor. Un consilier mai bun inseamna mai multe polite, pierderi financiare (ca urmare a unor riscuri asigurate) mai putine si, la final, un client consumator de asigurari mai informat si mai multumit.

XPRIMM: Tot in domeniul legislatiei, in prezent, brokerii nu pot intermedia polite ale asiguratorilor care activeaza in Romania in baza principiului libertatii de a presta servicii (freedom of services - FOS). Cum s-ar putea schimba acest aspect? Ar fi un avantaj pentru clienti si brokeri?
V.V.:
Libera prestare a serviciilor a stat la baza intemeierii UE, fiind unul din principalele deziderate. Beneficiile bineinteles ca vor fi multiple pentru toti actorii - clienti/ brokeri/ asiguratori -,  competitivitatea si importul de know how fiind doar cateva dintre avantajele FOS.

XPRIMM: De asemenea, am vazut un interes crescut din partea brokerilor in ceea ce priveste distributia directa a politelor obligatorii de locuinte - PAD. Exista discutii, in prezent, intre brokeri si ASF pentru imbunatatirea acestui aspect?
V.V.:
Discutii exista, intr-adevar. Ideea care sta la baza acestui demers este cresterea gradului de cuprindere in asigurare dar si, de ce nu, o servisare mai buna in caz de dezastru natural.

XPRIMM: O schimbare majora in piata este introducerea tarifelor de referinta. Care a fost evolutia preturilor RCA dupa incheierea perioadei de plafonare?
V.V.:
Este foarte important ca preturile nu au crescut! In principiu, s-au mentinut la nivelurile anterioare, iar in putine cazuri s-au aliniat la nivelul de referinta. Avem in acest moment un echilibru in piata din punct de vedere al tarifelor.

XPRIMM: Printre provocarile din industrie am putea aminti si digitalizarea, care devine din ce in ce mai importanta. Cum este influentata piata asigurarilor de dezvoltarea tehnologica? Reusesc brokerii si clientii sa se adapteze?
V.V.:
Trendul este pozitiv, in crestere, dar nu poate devansa nivelul national de comert online. Nu toate produsele se preteaza la vanzari online; raman in target cele standardizate (RCA, PAID) sau cele mai simple - asigurari medicale de calatorie in strainatate, storno, locuinte. Pentru restul formelor de asigurare inca este nevoie de un vanzator care sa consilieze potentialul asigurat, astfel incat decizia acestuia sa fie una informata.

XPRIMM: Totusi, vedem ca vanzarile online de asigurari sa afla inca la un nivel foarte redus. Cum explicati aceasta situatie?
V.V.:
Cum am mai spus, nu toate produsele (asa cum sunt ele acum) se preteaza pentru vanzarea online. Cu timpul, prin evolutia tehnologiilor, inovarea produselor de asigurare si educatia consumatorilor, vanzarea online va creste.

XPRIMM: La SAFETY Broker cum au evoluat vanzarile online, cat reprezinta din total intermedieri?
V.V.:
Online-ul reprezinta aproximativ 5% din vanzarile SAFETY Broker, iar cel mai important canal de vanzare online este eMag.
 
XPRIMM: In ceea ce priveste SAFETY Broker, care sunt planurile si obiectivele pentru acest an comparativ cu 2016? Care sunt factorii care influenteaza cel mai mult activitatea companiei?
V.V.:
Cresterea si dezvotarea ni le dorim si in 2017. Un portofoliu mai echilibrat prin continuarea cresterii numarului de polite facultative si mai ales non-motor. Cresterea fortei retelei SAFETY Broker prin imbunatatirea gradului de cunoastere a produselor de asigurare (workshopuri, training-uri - interne sau externe, de la asiguratori).

Vom milita in continuare, alaturi de PRBAR, la alinierea Romaniei la legislatia europeana, gradual, astfel incat aceste modificari sa fie benefice industriei de asigurari si clientilor deopotriva. O legislatie in continua schimbare, fara consultarea profesionistilor din asigurari va reduce insa amploarea rezultatelor noastre.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 14.06.2017 | 1034 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM