Marilena BARLIGA - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
10
1 EUR = 4.5975 RON
1 USD = 3.8945 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Marilena BARLIGA, Director Divizia Market Management si Comunicare, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari


Oamenii se misca cu o viteza din ce in ce mai mare, sunt tot mai sofisticati si cu asteptari tot mai clare. Ceea ce le oferi trebuie sa se potriveasca cu ceea ce ei cauta. In acelasi timp, acest ceva trebuie sa fie usor de inteles si sa raspunda nevoilor lor actuale.

XPRIMM: Ce inseamna pentru tine trecerea de la un IFN, la un asigurator?
Marilena BARLIGA:
O noua provocare. In momentul in care am decis sa fac pasul, mi-am cautat o noua provocare. Logica era sa fac un pas suficient de mare incat sa ma motiveze schimbarea, dar suficient de calculat incat sa pot sa imi folosesc expertiza. Nu mi-as fi dorit sa cresc un alt brand in zona financiar-bancara si am considerat astfel zona asigurarilor ca fiind varianta cea mai buna. A fost perfect match - un moment in care ei isi cautau un om care sa coordoneze Divizia de Market Management si Comunicare, iar mie imi placea brandul ALLIANZ-TIRIAC. Astfel, am decis ca este momentul oportun sa fac o schimbare.

XPRIMM: Cum se vede industria de asigurari din exterior?
M.B.:
Cu mai putini jucatori relevanti comparativ cu zona sistemului bancar, cu produse foarte complexe, cu un target diversificat, care are nevoie de educatie financiara mai accentuata decat in zona financiar-bancara.

XPRIMM: Ca profesionist si consumator deopotriva, ai simtit nevoia ca aceste produse sa fie simplificate? Nu neaparat in cadrul ALLIANZ-TIRIAC.
M.B.:
Absolut, si nu vorbesc din perspectiva educatiei clientului, care e absolut necesara, ci din perspectiva limbajului tehnic utilizat in asigurari si a clauzelelor adaugate de-a lungul vremii, care nu stiu in ce masura mai raspund unor nevoi actuale. Oamenii se misca cu o viteza din ce in ce mai mare, sunt tot mai sofisticati si cu asteptari tot mai clare. Ceea ce le oferi trebuie sa se potriveasca cu ceea ce ei cauta. In acelasi timp, acest ceva trebuie sa fie usor de inteles si sa raspunda nevoilor lor actuale.

XPRIMM: E vorba, poate, si de un conservatorism excesiv al industriei? Pe partea de produs si nu numai.
M.B.:
Cred ca industria a avut o evolutie destul de complexa. Nu stiu daca e conservatorism sau daca industria a fost cumva atat de preocupata de a dezvolta lucruri noi pentru clienti, incat nu a avut timp sa se opreasca si sa se uite putin apoi, sa vada daca ce a dezvoltat in trecut mai sta in picioare in realitatea actuala.

XPRIMM: Care consideri ca sunt diferentele si asemanarile in ceea ce priveste nevoile de comunicare in cele doua industrii?
M.B.:
Nevoia de educatie financiara este comuna celor doua industrii. Si in Provident  am avut actiuni consistente in a sustine educatia financiara a target-ului tinta. In asigurari, povestea este similara, dar cred ca partea de educatie financiara trebuie sa fie mult mai complexa si constientizarea nevoii de protectie, mult mai prezenta. In cazul imprumuturilor, cash-ul sau ceea ce achizitionezi cu ajutorul lui este palpabil, concret. In cazul produselor si serviciilor de asigurare, mai ales pentru cele facultative, trebuie sa constientizezi importanta preventiei pentru a lua decizia de cumparare a unei polite.  

In privinta deosebirilor dintre cele doua industrii, este vorba despre complexitatea produselor si faptul ca modularizarea este mult mai mare in asigurari decat in sistemul bancar. Este vorba despre cat de corect iti alegi modul in care iti desenezi produsul, cat de mult intelegi partea tehnica si ce acopera o anumita clauza pe care o alegi, dincolo de modul in care ea este exprimata, astfel incat sa nu fi luat prin surprindere in momentul in care ai nevoie sa apelezi la polita respectiva.

XPRIMM: Din perspectiva clientului, e un decalaj mare intre piata bancara si industria de asigurari? Ca intelegere, interactiune cu client, modul in care sunt impachetate produsele, relatia cu clientul...
M.B.:
Depinde si de produse. Si in domeniul bancar, ai produse care sunt pe termen relativ scurt, cativa ani, si produse, gen credite ipotecare, care au o perioada foarte lunga de rambursare. Din perspectiva contactului, produsele cu termen foarte scurt presupun o interactiune ceva mai frecventa cu clientul. Frecventa de plata este mai mare la imprumuturi (lunara sau chiar saptamanala) versus plata primei de asigurare (o plata integrala la inceputul contractului sau trimestriala, doar pentru anumite produse vorbim de plata lunara).

XPRIMM: Cat de importanta consideri ca este comunicarea pentru o companie de asigurari si care sunt cele mai eficiente metode de comunicare cu actualii si potentialii clienti?
M.B.:
Clientii si potentialii clienti, din perspectiva comunicarii, reprezinta doua zone care trebuie sa aiba acelasi nivel de preocupare. Cand vorbesti despre comunicarea cu potentialii clienti, trebuie sa te uiti la dinamica pe canalele media: cum se schimba comportamentul de consum, rolurile de influentare, dezvoltarea din zona online. Avand in vedere ca, in continuare, in Romania, consumul de TV (numar de ore pe zi) este mai mare decat in cele mai multe dintre tarile din Europa, chiar daca televizorul este element de atmosfera ambientala o parte din timpul masurat, sunt elementele de comunicare de de care trebuie sa tii cont, respectiv sa te asiguri ca mesajul tau intr-o reclama TV este unul relevant, indiferent daca este sau nu asociat cu imaginea.

Zona de online devine tot mai complexa si cu diverse oportunitati de targetare, iar companiile comunicatoare, indiferent de zona de business, ar trebui sa investeasca, daca vor sa ajunga la client. Evident, trebuie sa iti cunosti foarte bine target-ul tinta pentru un anumit produs, daca el este in online sau mai mult in TV. In functie de profilul de consumator, daca este in online, ce acceseaza, ce cauta, ce-l intereseaza; pentru ca asta e diferenta intre TV si online.

XPRIMM: Romanii consuma mai mult TV, cu toate acestea, vedem putine reclame la produse de asigurare la TV...
M.B.:
Da, pentru ca TV-ul, desi este, din perspectiva costului de publicitate, mult mai ieftin decat in alte tari, este un mediu scump in economia unui buget de marketing si, pentru a fi vizibil, trebuie investit un buget consistent... Depinde de strategia companiei. Daca ai niste obiective foarte clare, care au nevoie de TV, e bine sa fii acolo. Daca poti sa rezolvi niste obiective comerciale in zona de online, acolo poti face targetarea mai clara.

XPRIMM: Ai pronuntat cuvantul "obiective". Care sunt obiectivele tale in perioada urmatoare in ALLIANZ-TIRIAC Asigurari?
M.B.:
Sunt de doar cateva saptamani in companie. Am venit cu energie si optimism. Ma aflu inca in faza in care cunosc business-ul, oamenii si sunt placut surprinsa de ceea ce am gasit in ALLIANZ-TIRIAC... Stiu ca am fost selectata in pozitia asta pentru ca CEO-ul companiei isi dorea foarte tare o perspectiva noua. Sunt in faza in care ma bucur de o echipa exceptionala, care m-a primit cu bratele deschise si impreuna cu care cred ca pot face lucruri exceptionale. Nu va pot oferi mai multe detalii. Acum, construim impreuna planurile.

XPRIMM: Pe scurt, care sunt atributiile tale?
M.B.:
Din pozitia actuala, coordonez activitatile de comunicare interna si externa, PR, CSR, marketing, experienta clientului si dezvltare produse.

XPRIMM: Care consideri ca este cea mai buna modalitate de comunicare cu actualii clienti?
M.B.:
Pentru a defini strategia de comunicare cu clientii existenti, trebuie sa iti intelegi foarte bine portofoliul si sa-l segmentezi dupa criterii cat mai variate si relevante, astfel incat sa transmiti mesajul potrivit, la momentul potrivit si prin canalele de comunicare preferate de clienti.

XPRIMM: Din punctul tau de vedere, ce tipuri de asigurari de pe piata locala nu au parte de o mediatizare suficienta in randul potentialilor clienti?
M.B.:
Asigurarile de viata sunt un segment care are nevoie de o mai mare expunere. Cred ca populatia din Romania trebuie sa inteleaga mult mai bine utilitatea acestor produse. In zona asigurarilor de viata, este mult loc de crestere, mai ales daca ne uitam  in alte tari europene, unde oamenii sunt mult mai constienti de necesitatea de a-si securiza viitorul lor/ al familiei in cazul in care se intampla ceva. De asemenea, asigurarile de sanatate, acoperirile pentru bolile frecvente, unde ocurenta este mare, iar nevoia de mediatizare, pe masura. Zona de asigurari non-motor, pentru care promovarea in ultima perioada a inceput sa fie mult mai mare, este o zona vizibila de oportunitate...

XPRIMM: Consideri ca, in prezent, asiguratorii din piata comunica eficient, atat cu clientii, cat si cu partenerii si mass-media?
M.B.:
Cred ca fiecare dintre jucatorii din piata de asigurari are propria strategie de comunicare. Cat de eficienta este - ei stiu cel mai bine. Din exterior, cred ca e putin cam devreme sa ma pronunt.

XPRIMM: Stiu ca esti de putin timp in companie, dar ai facut un plan referitor la schimbarile in strategia de comunicare pentru perioada urmatoare?
M.B.:
Asa cum spuneam, este prea devreme sa ofer detalii. Fiecare discutie cu colegii mei si fiecare discutie cu echipa mea ma inspira sa mai pun o idee pe hartie. Intentia mea nu este sa schimb lucrurile inainte de a le intelege, iar propunerile pe care le voi consolida in primul meu raport vor fi bineinteles discutate intai cu echipa si, apoi, cu colegii mei din companie. Am venit cu energie si expertiza, pe care vreau sa le investesc in ALLIANZ-TIRIAC. Sunt extrem de deschisa catre oameni si doresc sa pun experienta mea la dispozitia companiei, fiind pregatita sa ajut si sa contribui.

XPRIMM: Consideri canalele media foarte importante, astfel incat ALLIANZ-TIRIAC sa comunice mai mult in social-media ?
M.B.:
Evident ca dinamica si comportamentul consumatorului vor fi cele care vor da directiile de investitie si zona in care vom fi mai activi sau mai putin activi. Nu pot spune inca ce canale media vor fi mai importante in perioada urmatoare. Si pana acum a existat o strategie clara, realizata in baza unor obiective de business. Important pentru mine acum este sa inteleg foarte bine cum arata fiecare segment din clienti, pentru a avea un punct de vedere legat de mediul cel mai potrivit prin care sa comunicam cu ei.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 11.10.2017 | 1068 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM