Liviu CHIRIC - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
6
1 EUR = 4.6546 RON
1 USD = 3.9306 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Liviu CHIRIC, Partener, Societatea de avocatura CHIRIC & CHIRIC


Atat IDD - Directiva privind Distributia in Asigurari (Insurance Distribution Directive), cat si GDPR - Regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal (General Data Protection Regulation) vor aduce beneficii pentru consumatori si companii.

XPRIMM: Care sunt principalele provocari pentru consumatori ca urmare a multiplelor schimbari legislative din domeniul asigurarilor?
Liviu CHIRIC:
Provocari pentru consumatori sunt in permanenta, mai ales in domeniul asigurarilor, unde turbulentele au fost la ordinea zilei, incepand cu falimentele faimoase CARPATICA si ASTRA, dar vestea buna este ca se gasesc si s-au gasit solutii legislative pentru a proteja pe viitor consumatorii asigurati impotriva unor astfel de evenimente. Una dintre solutii este introducerea decontarii directe. Serviciul este unul pe care asiguratorii care practica asigurarea RCA sunt obligati sa il oferteze, iar clientii au posibilitatea sa accepte sau nu o astfel de oferta. Este, pur si simplu, la latitudinea lor.

Din punctul meu de vedere, este un serviciu benefic, care in timp, plecand de la premisa ca ar mai putea exista evenimente precum cele din trecut, si-ar putea dovedi foarte bine utilitatea. Mai precis, pentru o prima suplimentara, asiguratii RCA care sunt loviti de alti asigurati RCA, pot solicita plata despagubirii de la propriul asigurator. Asta usureaza intr-un fel procesul de despagubire, pentru ca, stim bine din piata, sunt asiguratori care despagubesc sau despagubeau printr-o procedura mai anevoioasa.

XPRIMM: Daca ar fi existat decontarea directa, falimentele ASTRA si CARPATICA ar mai fi avut loc?
L.C.:
Probabil ca, in cazul uneia dintre societati, da, ar fi avut loc, avand in vedere cauzele si motivele reale. In cazul celeilalte, nu cred. Adica, ar fi existat solutii, ar fi fost o reesalonare a datoriei in timp tocmai prin introducerea unui alt asigurator ca si garant pentru platile efectuate de cel care a emis polita RCA.

XPRIMM: Pentru companiile de asigurari care considerati ca sunt provocarile schimbarilor legislative?
L.C.:
Companiile de asigurari trebuie, in primul rand, sa isi adapteze structura si logistica actuala tocmai pentru a putea oferi un astfel de serviciu.

XPRIMM: Va asteptati ca procesul de recuperare a banilor (dupa decontarea directa) de la o companie de asigurari la alta va fi unul usor sau este posibil sa apara si probleme, sa existe procese?
L.C.:
In principiu, nu. Norma 20 a obligat asiguratorii sa incheie un accord de reglementare cu privire la stabilirea situatiilor si procedurilor de regres sau de decontare intre ei. Cred ca nu vor exista situatii majore sau cu impact mare.

XPRIMM: O alta schimbare legislativa, care isi va produce efectele in mai 2018, este Regulamentul privind protectia datelor cu caracter personal - GDPR. Vor fi clientii mai bine protejati?
L.C.:
Cu siguranta. Dar, inainte de a profita de o astfel de protective, trebuie sa fii bine informat cu privire la drepturile tale. Din pacate, si in cazul decontarii directe, si in cazul acestui regulament, totul costa si protectia vietii private are un cost pe care o sa il platim cu totii. Inteleg ca s-au facut deja estimari cu privire la adaptarea sistemelor informatice prin care se fac vanzari online sau a altor sisteme de colectare a datelor si, din ce inteleg eu, costurile medii se situeaza undeva intre 80.000-200.000 de euro pentru un intermediar in asigurari, nu vreau sa stiu cat costa pentru un asigurator sa adapteze toate aceste reglementari care ofera intr-adevar o protective ridicata, dar cu niste costuri pe care, mai devreme sau mai tarziu, toti consumatorii le vor suporta.

XPRIMM: Credeti ca piata se va putea conforma pana in mai 2018 noilor cerinte GDPR?
L.C.:
Din punctul meu de vedere, nu cred ca vor putea sa se conformeze. Sunt mult prea stufoase sistemele, modul lor de gandire e total diferit fata de ceea ce se doreste prin noua reglementare.

XPRIMM: Ce alte schimbari considerati ca ar fi necesare in industria asigurarilor?
L.C.:
In discutie este si implementarea IDD - Directiva privind Distributia in Asigurari (Insurance Distribution Directive), care va ridica la randul ei o gramada de probleme de implementare practica si o gramada de costuri. In momentul de fata, din cunostintele mele, stiu ca asiguratorii sunt sufocati cu implementarea tuturor schimbarilor de care am vorbit. Si pe plan logistic, pe partea de IT, trebuie sa adaptezi sisteme, si pe partea de vanzari trebuie sa scolarizezi oamenii, sa-i educi, sa-i informezi. Nu mai zic de partea de relatie cu consumatorii. Da, schimbarile sunt benefice, dar necesita timp ca sa le implementezi.

Atat IDD, cat si GDPR vor aduce beneficii pentru consumatori si companii. Daca este multumit consumatorul, indirect si companiile de asigurari au beneficii. E drept ca e un efort financiar in momentul de fata, dar rezultatele se vor vedea clar in cativa ani, daca nu mai devreme, iar scopul oricarei companii din domeniul asigurarilor este satisfactia clientului.


Editor: Andreea RADU | Publicat pe 08.11.2017 | 713 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM