Gheorghe GRAD - Interviuri - Asigurari - Totul despre asigurari - Piata asigurarilor din Romania...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
8
1 EUR = 4.6551 RON
1 USD = 3.9650 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Gheorghe GRAD, Country Manager Romania, RENOMIA SRBA


Implementarea IDD - Insurance Distribution Directive (Directiva Europeana privind Distributia in Asigurari) inseamna un mare salt calitativ in prestarea de servicii. Aceasta aliniere a pietelor presupune ca noi, intermediarii, suntem vazuti, perceputi, impinsi sa fim la fel de buni precum este oricare alt operator din UE.

XPRIMM: Ce este IDD, pe intelesul tuturor?
Gheorghe GRAD:
IDD inseamna Insurance Distribution Directive, este o directiva europeana care a fost adoptata in februarie 2016, in Parlamentul European, si presupune ca implementarea in tarile membre sa se faca in doi ani. La momentul de fata, ASF a pregatit deja varianta locala a acestei directive si, din cate stiu eu, ea este inaintata deja catre Ministerul de Finante si Ministerul Justitiei, spre a fi promulgata de Parlamentul Romaniei, pentru a fi adoptata prin lege, termenul fiind destul de scurt, februarie 2018.

XPRIMM: Ce costuri implica IDD (Directiva Europeana privind Distributia in Asigurari) pentru companiile de brokeraj de asigurare?
G.G.:
In momentul de fata, distributia de asigurari prin aceasta directiva aliniaza, practic, serviciile de vanzare de asigurare, pentru ca ea acopera atat agentul de asigurare, cat si bancassurance-ul, agentii subordonati, precum si brokerii de asigurare. Absolut toate entitatile care vand, sub o forma sau alta, produse de asigurare trebuie sa se supuna acestei directive.

Directiva restabileste regulile in care se poate desfasura aceasta activitate de distributie in piata si regulile in care, profesional vorbind, putem sa ne continuam activitatea. Practic, tot ceea ce prevede Legea 32 in momentul de fata, privind intermedierea in asigurari, dispare, se abroga si se preia intr-un standard unitar la nivel European.

XPRIMM: In piata din Romania, lumea stie despre ce e vorba in IDD?
G.G.:
Eu nu prea sunt convins ca lumea stie despre ce e vorba. As spune ca un numar de 30-40, pana la 50 de reprezentanti ai companiilor de brokeraj cunosc acest lucru. Fara discutie, companiile care fac parte din grupuri externe stiu, pentru ca grupul are grija sa informeze. Cei care au participat la FIAR, la evenimente, conferinte au mai fost implicati in povestea asta. Peste 50% din piata sunt convins ca nu are cunostinte despre aceasta problema si nici despre modul in care arata, spre exemplu, proiectul de lege in momentul de fata, astfel incat sa incepi sa anticipezi o serie de lucruri care urmeaza sa se intample, incepand de anul viitor, din februarie, cand actul normativ va intra in vigoare.

XPRIMM: Aceasta Directiva "loveste si portofelul" jucatorilor din piata...
G.G.:
Povestea cu "lovitul in portofel" atinge cateva aspecte. Unul dintre ele este dat de pregatirea profesionala care se modifica total spre deosebire de structura pe care o avem in momentul de fata. (...) In mod cert, costurile legate de pregatirea personalului iau o cu totul si cu totul alta turnura si alta forma decat cea pe care am avut noi pana in momentul de fata.

Aceasta aliniere a pietelor presupune ca noi, intermediarii, suntem vazuti, perceputi, impinsi sa fim la fel de buni precum este oricare alt operator din UE.  In mod cert, acest IDD inseamna un mare salt calitativ in prestarea de servicii. De altfel, ghidul de bune practici elaborati de catre ASF este un document premergator, care ajuta in ceea ce trebuie sa devina IDD, si noi trebuie sa devenim adevarati profesionisti, indiferent de simplitatea produselor de asigurare pe care le distribuim.

XPRIMM: Ce schimbare introduce IDD?
G.G.:
Se schimba foarte mult o zona care pe noi nu ne afecteaza foarte tare, si anume partea cu agentii subordonati si cu sistemul de bancassurance. Castiga o serie de drepturi suplimentare, niste definitii la ceea ce nu face obiectul de intermediere, care sunt parca usor mai largi decat cele pe care le avem in momentul de fata, dar nu sunt cu implicari foarte mari asupra noastra, mai mult in ceea ce priveste protectia consumatorului. Problema e ca nu ai prea mare spatiu sa "dansezi" in acest IDD, pentru ca tu nu poti sa cobori sub limita directivei. Peste directiva tu poti sa vii cu ceva in plus, dar nu poti sa vii cu ceva in minus.

Ca atare, exista, spre exemplu, sanctiuni cu amenzi de ordinul milioanelor de euro, care nu au nicio legatura cu nivelul brokerajului din Romania, dar ne aliniem la un nivel de standardizare indiferent daca noua ne convine sau nu. Exista elemente care sunt pe plus si elemente care sunt pe minus si trebuie pur si simplu sa fim foarte constienti de ceea ce implica noua desfasurare a activitatii de brokeraj. Ideea este ca nivelul de profesionalizare este unul foarte inalt, cerintele si exigentele operatorilor din domeniu vor fi mult mai mari decat au fost pana in momentul de fata si toata aceasta crestere a cerintelor de profesionalizare presupune obligatoriu costuri, pentru ca ideea de a avea angajati de buna calitate si bine pregatiti profesional inseamna investitii foarte multe, incepand de la costuri cu salariile, care sa fie de un nivel care sa permita accesul unor oamerni bine pregatiti, plus pregatirea profesionala.

XPRIMM: La cat estimati aceste costuri?
G.G.:
Este greu de estimat, dar eu, la nivel personal, iau in calcul ca toata partea asta care tine de zona de profesionalizare pentru anul viitor, ca trebuie sa bugetez linistit 30-40.000 de euro la nivel de un an, odata cu intrarea in vigoare a IDD doar pentru aceasta componenta. Atat estimez costul anual pentru conformarea profesionala la IDD.

XPRIMM: GDPR - Regulamentul General pentru Protectia Datelor Personale devine obligatoriu din 25 mai 2018. Cum impacteaza brokerajul de asigurari?
G.G.:
As spune ca, intr-un mod paradoxal, acest GDPR are un impact, din punctul meu de vedere, mai periculos pentru organizatiile noastre decat are IDD, pentru ca IDD este doar, sa spunem asa, o etapa urmatoare de inalt profesionalism, un cadru general care vine cu costuri, orice update presupune costuri, in timp ce acest regulament este de-a dreptul infricosator din punctul meu de vedere si costurile pe care le presupune conformarea la cerintele acestui regulament sunt de 3-4-5 ori mai mari decat cele care presupun alinierea profesionala. Cam asta este cea mai mare problema pe care eu o vad la noi pentru anul viitor.

Acestea pot fi de la 120.000 euro pana la 200.000 euro. Costurile estimate la nivel de office, care presupun routere, servere, baza de date, sisteme de securizare a acestora si procedurile de combatere de distrugere a datelor s.a.m.d., ar putea sa duca la 20-30.000 de euro. Diferenta este un cost care este direct proportional cu numarul de persoane care lucreaza si care creste cu numarul de unitati pe care le ai, pentru ca in fiecare birou din tara exista un alt router in care trebuie facuta alta securizare. Este un cost fix si unul variabil care difera in functie de marimea retelei.

XPRIMM: Ce se intampla cand lucrezi cu CNP-ul omului?
G.G.:
Problema nu este daca lucrezi cu CNP-ul omului, problema este aceea ca datele persoanelor fizice, ca despre acestea vorbim in cadrul acestui regulament, sunt la dispozitia unui numar extraordinar de mare de entitati in momentul de fata. Existenta acestor date personale colectate, care privesc identificarea persoanei, CNP, datele de buletin, domicilul, adresa, permisul de conducere etc, duce la o expunere foarte mare a persoanei fizice fata de o potentiala utilizare incorecta, frauduloasa a acestora.

La momentul de fata, nicio entitate din Romania, din domeniul nostru de activitate, nu are sisteme de securitate care sa se apropie macar de cerintele regulamentului. (...) Regulamentul presupune implementarea unor solutii informatice de securitate care costa foarte multi bani si care presupun modificarea accesului persoanelor la baze de date, inclusiv parole dinamice care sa se modifice in permamenta.

XPRIMM: Care vor fi mai afectate afectate, companiile mici sau mari?
G.G.:
Cand vorbim de o baza minima de costuri fixe, va dati seama ca implicatiile sunt foarte mari la nivelul companiilor mici, pentru ca, din punctul meu de vedere, sub 20-30.000 de euro este absolut imposibil, nu conteaza cat de mare esti ca si companie, pentru ca fiecare companie are 5-6-7 angajati, care au laptopuri, telefoane mobile, care isi tin datele pe un server, toate aceste sisteme au un sistem de securizare. De aici incolo, vorbim de complexitate.

XPRIMM: Ce solutie au companiile mici si mijlocii?
G.G.:
Astazi, in contextul in care piata este atat de instabila, evolutia pietei este atat de variata, impredictibila. Nu am crezut ca, dupa atatia ani de profesie, voi ajunge intr-o piata atat de impredictibila si m-am trezit anul trecut si anul asta ca viata bate filmul. In acest context, vorbim de niste costuri foarte mari care sunt certe si, in conditiile scaderii randamentului si rentabilitatii din piata de brokeraj, parerea mea este ca acum este mult mai discutabila capacitatea companiilor mici de brokeraj sa isi continue independente activitatea decat a fost in momentul in care s-a majorat capitalul social.

Solutia este sa intre sub umbrela unui alt broker. Noi dezvoltam acest canal de preluari si achizitii, suntem interesati de acest lucru, avem un interes extraordinar de mare sa devoltam si sa ne consolidam pozitia noastra pe piata si facem acest lucru inclusiv prin achizitii si prin preluari de companii de brokeraj mici si mijlocii. Si credem ca asta e o solutie pentru noi, care ne poate asigura stabilitate mai buna in piata si care ne poate consolida pozitia, interesul fiind in continuare de dezvoltare a grupului si de achizitie in aceasta zona de Central-Eastern Europe, nu numai in Romania.

Ne dorim oameni care sa dezvolte business-ul alaturi de noi, nu vrem sa cumparam retele de vanzari, ne dorim oameni care sa continue alaturi de noi, care sa se implice, care sa inteleaga puterea noastra de sustenabilitate in dezvoltarea business-ului lor si sa aiba convingerea ca, alaturi de noi, vor putea sa faca chiar mai mult decat au facut inainte, pentru ca, avand in spate logistica pe care noi o avem la nivel de sediu central, este imposibil sa nu iti poti dezvolta business-ul.


Editor: Redactia | Publicat pe 16.08.2017 | 3064 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM