Elisabeth STADLER, CEO, VIENNA Insurance Group<br><br>Judit HAVASI, Member of the Managing Board, VIENNA Insurance Group...

english   


Cauta stiri
HomePiata AsigurarilorProtectia consumatorilorDespre asigurariEvenimentePublicatiiRadiowww.xprimm.com
 ASF 
 Asiguratori 
 Brokeri 
 Date financiare 
 Organizatii 
 Va recomandam 
 Cariere 
 Job 
 PAD-PAID 
 Opinii 
 Dezbateri 


Bucuresti
2
1 EUR = 4.6332 RON
1 USD = 3.9185 RON
















RFI

Interviuri

Arhiva

Elisabeth STADLER, CEO, VIENNA Insurance Group

Judit HAVASI, Member of the Managing Board, VIENNA Insurance Group


Digitalizarea este, cu siguranta, cel mai important subiect, in momentul de fata, nu doar in cadrul companiei noastre, ci peste tot, iar noi ne pregatim ca atare. Romania este o tara cu afinitate pentru mediul digital. Prin urmare, vom cauta sa imbunatatim serviciile pe care le oferim in acest mod.

XPRIMM: Sunteti la conducerea VIENNA Insurance Group de aproape doi ani, iar VIG este cel mai mare grup nu doar din Austria, ci si din CEE. Cum ati caracteriza pozitia actuala a VIG si care este strategia de viitor a grupului?
Elisabeth STADLER:
Ocupam prima pozitie pe piata din Austria, asa ca pentru mine este o mare provocare sa conduc aceasta companie de asigurari. De asemenea, detinem primul loc si in alte tari din spatiul CEE, in special in cele mai mari si mai importante piete, precum Cehia, Slovacia si Romania. In tarile CEE, avem o cota de piata de aproape 20%. Prin urmare, as spune ca este extrem de captivant si interesant sa ma aflu la conducerea VIG. In ceea ce priveste evolutia companiei in acesti doi ani, sunt destul de multumita, desi intotdeauna exista loc de mai bine. Ne-am atins toate obiectivele, ceea ce e perfect pentru inceput si, totodata, este extrem de motivant pentru echipa de management a VIENNA Insurance Group.

XPRIMM: Cum apreciati piata din CEE? Ce potential considerati ca are aceasta regiune?
E.S.:
CEE are un potential interesant. De exemplu, analizand densitatea asigurarilor (n.r. la nivelul anului 2016), putem vedea care este suma medie pe care fiecare persoana o investeste, anual, in asigurari. In statele vest-europene, aceasta suma este de 2.800-2.900 de euro. In Austria, este de aproximativ 2.000 de euro, in vreme ce, in tarile CEE este de aproximativ 500 de euro sau mai putin. Prin urmare, piata CEE are potential. Statisticile si cifrele pozitive pe care le putem observa pot sustine, pe viitor, o dezvoltare in tarile CEE. Daca dezvoltarea economica este pozitiva intr-o tara, anticipam ca acelasi lucru este valabil si pentru sectorul privat. Putem vorbi de bunastare si, implicit, de o nevoie mai mare de asigurari decat inainte, ceea ce inseamna ca suma medie pe care fiecare persoana o investeste, anual, in asigurari poate creste.

XPRIMM: Cu problemele si provocarile cu care va confruntati pe aceasta piata? Sunt similare cu cele din Austria sau fiecare tara are problemele si provocarile ei?
E.S.:
Exista si provocari similare. In unele tari, ne putem folosi experienta si expertiza, iar in altele putem oferi cele mai bune sfaturi. Exista, desigur, si provocari care difera de la o tara, la alta. De exemplu, as putea spune ca situatia RCA din Romania este unica, in comparatie cu celelalte tari din Uniunea Europeana. Daca ne uitam la asigurarile de viata, la asigurarile de sanatate sau la segmentul pensiilor, putem observa ca exista similaritati in mai multe tari din Uniunea Europeana, in special cele din regiunea CEE. Folosindu-ne de experienta si expertiza VIG, putem aduce multe idei bune in tarile CEE, inclusiv in Romania.

XPRIMM: Exista, la nivel european, mai multe schimbari legislative cu impact asupra industriei asigurarilor. Cum credeti ca va afecta, de exemplu, GDPR (Regulamentul General pentru Protectia Datelor Personale) activitatea in domeniul asigurarilor? VIG este pregatita pentru aceste schimbari?
E.S.:
Desigur ca suntem pregatiti pentru aceste schimbari, aceasta este cat se poate de clar. Un fapt important pentru un grup precum VIG este ca ne pregatim mai intai la nivelul companiei-mama si, apoi transferam expertiza si la nivelul companiilor locale. Astfel, exista o sinergie in modul in care ne pregatim pentru adaptarea la schimbarile legislative impuse de Uniunea Europeana.

XPRIMM: Intentionati sa va extindeti, la nivelul CEE, prin achizitii sau va concentrati mai mult pe o crestere organica?
E.S.:
Asa cum am mai mentionat, suntem numarul 1 in mai multe tari si ne-am dori o crestere organica. Exista, insa, si unele tari in care inca nu detinem primul loc - un obiectiv pentru fiecare tara in care operam -, si, in aceste tari, luam in calcul si eventuale achizitii, in functie de oportunitatile care vor aparea. Analizam mereu tintele: modul in care acestea se pot integra in strategia VIG, pretul etc. Apoi, evident, ne propunem sa achizitionam mai multe companii si, astfel, sa devenim din ce in ce mai puternici.

XPRIMM: In ultima perioada, digitalizarea este unul dintre cele mai dezbatute subiecte in industria asigurarilor. Cum se pregateste VIG pentru viitor, fie ca vorbim de 2020 sau de o perioada mai indepartata?
E.S.:
Digitalizarea este, cu siguranta, cel mai important subiect, in momentul de fata, nu doar in cadrul companiei noastre, ci peste tot, iar noi ne pregatim ca atare. Observam modul dramatic in care se schimba comportamentul clientilor nostri si, prin urmare, trebuie sa fim pregatiti pentru a raspunde acestor provocari, trebuie sa ne adaptam la evolutiile demografice.
Avem multiple proiecte in desfasurare in acest sens. De exemplu, derulam, in Polonia, un proiect extrem de important in ceea ce priveste automatizarea - la nivel tehnologic si, totodata, la nivel de gestionare a dosarelor de dauna. In Austria, de exemplu, am pus bazele unui hub digital, pentru a veni in sprijinul tuturor subsidiarelor VIG cu cele mai bune idei. Totodata, am confirmat un parteneriat cu The Insurance Innovation Lab Leipzig, un institut care ne poate ajuta sa dobandim si sa stapanim cunostintele si tehnologia necesare pentru ca digitalizarea sa fie implementata cat mai bine la nivelul VIENNA Insurance Group.



XPRIMM: VIENNA Insurance Group foloseste si in Romania, ca in alte tari din regiunea CEE, o strategie multibranding. Sunteti multumiti de rezultatele acestei strategii sau luati in calcul o fuziune de companii sau, eventual, ale unor parti operationale ale acestora?
Judit HAVASI:
VIG nu intentioneaza o fuziune a celor trei companii din Romania (OMNIASIG, ASIROM, BCR Life), cel putin pe termen mediu. Ne-am propus, desigur, sa fim si mai eficienti si cautam modalitati de a face asta, dar nu vrem sa renuntam la strategia multibranding, mai ales in Romania, pentru ca este una eficienta, care ne ajuta sa acoperim toate liniile de business, ceea ce este foarte important pentru noi.

XPRIMM: Anul 2017 a fost unul cu multe provocari pentru industria de asigurari din Romania, segmentul RCA fiind un exemplu in acest sens. Din punctul dumneavoastra de vedere, care au fost principalele provocari ale anului 2017?
J.H.:
Desi au existat intr-adevar multe provocari, acestea au fost traversate cu succes de managerii nostri la nivel local, in toate cele trei companii, acestia fructificand oportunitatile  aparute. Exista intotdeauna posibilitati de a merge mai departe, de a avea profitabilitate la nivelul primelor, de a optimiza relatiile cu clientii. Fara a fi concentrat in permanenta pe aspectele negative, trebuie sa gasesti mereu posibilitati si oportunitati in piata, iar toate cele trei companii s-au descurcat foarte bine.

XPRIMM: Am observat ca, in prima parte a anului 2017, profitul companiilor membre VIG a crescut, desi nivelul primelor brute subscrise a scazut putin. Ne puteti da mai multe detalii in acest sens?
J.H.:
Nivelul primelor brute subscrise a scazut cu aproximativ 4,3%, ceea ce nu reprezinta o scadere uriasa, asa ca putem spune ca exista stabilitate la nivelul primelor brute subscrise. Iar asta, si prin prisma dezvoltarii asigurarilor de viata si politelor CASCO. Intr-adevar, primele pe segmentul RCA au scazut, dar, cu toate acestea, am reusit sa ne imbunatatim profitul operational (inainte de taxe si impozite) in Romania.

XPRIMM: Problemele si provocarile cu care se confrunta piata din Romania sunt aceleasi in toate tarile CEE sau exista diferente de la o tara, la alta?
J.H.:
Exista intotdeauna diferente, pentru ca fiecare tara este diferita. Trebuie sa intelegem pietele. Tocmai de aceea, lucram, de obicei, cu management local, pentru ca managerii locali cunosc si inteleg nevoile consumatorilor si, implicit, modul in care compania poate fi mai eficienta.

XPRIMM: Cum credeti ca va evolua Romania in anii ce urmeaza?
J.H.:
Pot spune ca Romania este o tara cu afinitate pentru mediul digital. Prin urmare, vom cauta sa imbunatatim serviciile pe care le oferim in acest mod, sa ne apropiem mai mult de consumatori si de partenerii de vanzari. Implicit, vom cauta sa fim mai eficienti.

XPRIMM: Luati in calcul posibilitatea ca VIG sa devina actionar al PAID (Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor)? Este o intrebare frecventa in piata...
J.H.:
Este o intrebare foarte interesanta si, pentru noi, o pozitie foarte importanta. Cautam cele mai bune modalitati de a verifica propria pozitie, sa aflam daca pozitionarea VIG este sau nu una corecta. Nu va pot spune daca suntem sau nu interesati in a deveni actionari PAID, dar va pot spune ca analizam toate aspectele.


 


Editor: Mihaela CIRCU, Cristian SUCA | Publicat pe 06.12.2017 | 893 vizualizari




Comenteaza acest articol
0 comentarii

DISCLAIMER: Dupa trimiterea comentariului, acesta va fi aprobat de un moderator. Vor fi publicate doar comentariile pertinente, la obiect, legate de continutul prezentat in material. Nu vor fi publicate comentariile care includ cuvinte obscene, atacuri la persoane/ institutii, atacuri si jigniri aduse autorului materialului, injurii aduse celorlalti cititori care au postat un comentariu, anunturi publicitare. Ne rezervam dreptul de a edita sau de a elimina complet orice comentariu care nu corespunde acestor principii. Site-ul 1asig.ro si Media XPRIMM nu-si asuma responsabilitatea juridica pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Atentie! Campurile "Comentariu" si "E-mail" sunt obligatorii
Nume:
Daca nu sunteti logat, numele dumneavoastra va aparea cu sufixul '(Anonim)'. Pentru a va autentifica, click aici
Daca sunteti logat si nu completati campul nume, va aparea automat numele dumneavoastra cu care v-ati inregistrat pe site
E-mail:

Comentariu:
< 10.000 car.

  Cod de securitate
Introduceti codul din imagine:




PAID

OMNIASIG



























Copyright 2017-2017 (c) 1asig.ro
powered by Media XPRIMM