XPRIMM Info
 

Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 452 - 12 august 2020
 
 
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | JOB

EDITORIAL  

Siguranta rutiera vazuta de pe 2 si de pe 4 roti

Fie ca esti sofer, pieton, biciclist, motociclist sau utilizator de trotineta, trebuie sa intelegi ca siguranta rutiera este importanta pentru toti si, totodata, tine de fiecare dintre noi. O problema o reprezinta faptul ca, deseori, dam vina pe alti participanti la trafic pentru diversele situatii neplacute create in drumurile noastre zilnice. De cate ori nu ati simtit cum, ca soferi, va enervati cand un pieton traverseaza mai greu strada, iar apoi va dati jos din masina si va enerveaza "nebunul" care nu are rabdare cu voi la trecerea de pietoni? Zambiti? Deci de multe ori.

Recent am facut o schimbare in viata mea de participant la trafic care in ultimele luni mi-a dat ocazia sa privesc siguranta rutiera si diversele situatii de trafic din 2 perspective diferite: de pe 2 roti - ca motociclist de aproape un an si de pe 4 roti - ca sofer de 15 ani. Trecand peste latura "poetica" a povestii cu motociclismul - vantul in piept, sentimentul de libertate, flexibilitatea in trafic, putina adrenalina uneori etc. - pot spune ca pe mine experienta aceasta noua m-a facut mai mult decat orice sa fiu un sofer mai bun. Pus in pielea celui pe 2 roti, viziunea asupra traficului ti se schimba, iar cand te urci iar in masina, este greu sa mai fii soferul de dinainte si asa si trebuie sa fie.
  1. Neatentia la volan. Ma faceam vinovata de asta si inainte. Ma fac vinovata si acum. Nu cred ca exista prea multi soferi care sa poata spune ca nu lasa nimic sa le distraga atentia la volan. Insa acum, cand sunt pe motocicleta si vreau sa fac o depasire spre exemplu, sau o schimbare de banda si stiu cat de important este ca soferul din proximitatea mea sa ma vada si il urmaresc metri buni pana sa fac orice manevra pentru ca soferul in cauza nu isi ridica ochii din telefon... Se imbina sentimente de frustrare, revolta si, nu in ultimul rand, neputinta. Si am flashuri cu momente din trafic in care si eu m-am trezit cu un motociclist langa mine si am realizat ca nu l-am vazut in spate, desi ar fi trebuit, dar ecranul telefonului la semafor a fost mai tentant decat oglinzile.
  2. Manevre rapide, facute fara sa te asiguri. Da, nu pot spune cu mana pe inima ca nu am schimbat niciodata brusc banda sau directia de mers fara sa ma asigur temeinic inainte. Fie nu m-am inteles cu Waze-ul, fie ma gandeam aiurea. Nu conteaza de ce, dar am facut-o. Iar la deschiderea portierei dupa ce am parcat, desi in principiu sunt foarte atenta, iar as minti sa spun ca nu mi s-a intamplat sa fac asta niciodata fara sa ma asigur. Doar cand intelegi de pe 2 roti cat de periculoase sunt astfel de manevre pentru cineva mai vulnerabil decat cel care merge intr-o masina si are in jurul lui o caroserie reusesti sa intelegi complet si personal importanta nevoii de a te asigura inainte de orice miscare.
  3. Toate simturile active! Stiti cum e cu muzica data tare in masina, nu? Eu sigur stiu. Cand spiritul meu latin se trezeste si Leoni Torres isi incepe concertul la mine in masina... e tare frumos. Si este tare periculos! Sansele de a nu te asigura in oglinzi exact atunci cand trebuie sunt mari, dar trebuie macar sa te asiguri ca auzi ce se intampla in jurul tau. Ne suparam pe motociclistii care accelereaza cand trec pe langa noi si ne sperie. Ne sperie pentru ca nu eram atenti si fac asta pentru ca uneori simt nevoia sa se faca si ei simtiti in mijlocul concertelor care se dau in masinile noastre.
Si ca sa nu para ca sunt partinitoare, constientizez, sa stiti, mult mai bine si lucrurile facute de motociclisti care ii deranjeaza pe soferi pe buna dreptate.
  1. Da, ca motociclisti, avem demaraj mai bun. Asta nu inseamna ca trebuie sa depasim tot ce prindem, chiar daca de multe ori ii speriem pe cei din jur. Vom da vina pe soferul speriat cand va trage de volan instinctiv si ne trezim implicati in accident.
  2. Nu, nu e nevoie de tobele galagioase si deranjante ca sa va faceti auziti in trafic. Nu va vor ajuta cu nimic si de multe ori nu veti compensa oricum nivelul cu care canta Radio ZU intr-o masina. Este nevoie de precautie si comunicare cu participantii la trafic.
  3. Da, motociclistii pot filtra traficul si asta ajuta pe toata lumea pentru ca degajam intersectiile mai usor. Multi soferi chiar fac loc motociclistilor pe banda (eu am experimentat asta de nenumarate ori). Cu toate acestea, unii nu o vor face. Asta nu da dreptul niciunui motociclist sa se enerveze si chiar sa se lanseze intr-un conflict cu soferul respectiv.
Puncte ar mai putea fi multe si inca le adun in baza experientei mele de zi cu zi. Important este sa intelegem ca nu suntem singuri in trafic si ca nu sunt doar masini in jurul nostru. Cand vom reusi sa ajungem la acel nivel de empatie care sa ne permita sa ne punem si in pielea celor din jurul nostru inainte de a face orice manevra, strazile vor fi mai sigure si accidentele mult mai putine. Atunci nu imi voi mai dori decat Asfalt Uscat, pentru ca restul va fi in regula!


Oana RADU

INTERVIU  

De peste 10 ani tot discutam de necesitatea stabilirii pachetului de baza de servicii medicale, care sa fie finantat de catre asiguratorul de stat (peste acesta pot interveni asigurarile private de sanatate - n.red.). Cred ca ar trebui sa gasim solutii sa poata fi utilizate si finantari de la alti asiguratori (privati - n.red.).

Attila LASZLO, Presedintele Comisiei pentru Sanatate Publica, Senatul Romaniei


XPRIMM: Care este viziunea dumneavoastra privind sistemul de sanatate si ce s-ar putea imbunatati?
Attila LASZLO: Cu aceasta ocazie, in sfarsit, discutam despre probleme care asteapta rezolvarea de foarte mult timp.
Stam pe o bomba demografica. La ora actuala, noi acordam marea majoritate a serviciilor medicale si finantam serviciile medicale pentru acele generatii care s-au nascut dupa cel de al doilea razboi mondial.

Continuare

TENDINTE  
Daunele platite de asiguratori au crescut cu peste 14% in T1 2020. TOP companii in functie de sumele achitate!
Indemnizatiile brute platite, inclusiv maturitati si rascumparari, pentru asigurari generale si de viata au totalizat, in primele trei luni din 2020, aproape 1,8 de miliarde de lei, in crestere cu 14,17% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Afla care este valoarea daunelor achitate de fiecare companie, calculata de XPRIMM Publications!

Continuare

JOB  
GrECo Romania Account executive (denumire interna) / BROKER IN ASIGURARI (denumire conform COR)
ALLIANZ-TIRIAC Asigurari Subscriitor Senior Asigurari de Raspunderi
ALLIANZ-TIRIAC Asigurari Specialist Dezvoltare Produse si Portofolii Asigurari Generale
STELLAR RE ASISTENT IN BROKERAJ (PF sau PJ)
RECOMANDARI






EUROINS


ERGO


DESTINE Broker


DAW Broker




Revista PRIMM
Cea mai citita Revista de Asigurari!
XPRIMM Insurance Reports
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS.


Download


Orice informatie publicata in acest buletin informativ poate fi preluata cu specificarea sursei.
Abonamentul la Buletinele de Asigurari XPRIMM Stiri, Info, Special si Job este GRATUIT!
Daca doriti sa va dezabonati click aici