XPRIMM Info
 

Buletin Informativ de Asigurari
Nr. 449 - 17 iunie 2020
 
 
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | JOB

EDITORIAL  

Despre schimbari in bine si flexibilitate

La peste 3 luni de la debutul pandemiei de COVID-19 in Romania si la peste 6 luni de la aparitia acesteia in lume, amenintarea coronavirusului ramane o constanta in contextul social actual. Se vorbeste, astfel, din ce in ce mai mult despre faptul ca anumite schimbari, impuse de nevoia acuta de protectie a oamenilor in aceasta perioada, ar urma sa devina "noul normal". In multe cazuri, acest lucru ar putea fi unul pozitiv.

De exemplu, multi specialisti sunt deja de acord asupra faptului ca, dincolo de multiplele efecte negative, pandemia de COVID-19 a avut si un impact pozitiv asupra pietei asigurarilor: a accelerat procesele de digitalizare. Intr-un mod similar, atunci cand vorbim de zona de HR, aceasta situatie a adus o accelerare a deschiderii catre flexibilitate la locul de munca. Obligate de situatie sa se adapteze rapid situatiei, companiile au apelat, pe o scara extrem de larga, la munca de acasa pentru toti angajatii lor - bineinteles, acolo unde activitatea lor a permis acest lucru. 

Pe masura ce amenintarea coronavirusului a mai scazut din intensitate, o parte din companii au inceput sa isi reia activitatea la birouri, mentinand toate normele de protectie impuse de situatia curenta. Cu toate acestea, o alta parte importanta continua sa isi desfasoare activitatea "remote", oferindu-le, astfel, protectie sporita angajatilor lor in fata unei amenintari care nu a trecut inca. 

Un studiu realizat in SUA arata ca peste 75% dintre angajati prefera sa lucreze in continuare de acasa, desi masurile de carantinare nu mai sunt la fel de stricte. Printre avantajele citate de acestia se numara atat grija pentru sanatatea personala, cat si un confort mai mare - acestia nefiind nevoiti sa piarda una sau mai multe ore pe drumul acasa-birou. Intr-un alt studiu, beneficiile citate de angajatii care isi doresc sa lucreze in continuare de acasa includ productivitatea crescuta, dar si faptul ca in acest mod fac mai multe economii.

Munca de acasa reprezenta, inca de dinainte de pandemie, un beneficiu extrem de dorit de foarte multi angajati, insa implementat de un numar mai mic de companii. COVID-19 a demonstrat ca o parte importanta din activitati poate fi desfasurata de acasa si ca "work from home" aduce beneficii importante atat angajatilor, cat si angajatorilor. In "noul normal", munca de acasa si munca de la birou pot coexista intr-o forma care sa aduca avantaje tuturor. 
 

Adina TUDOR

 

INTERVIU  

In ultima perioada, intreaga industrie si-a indreptat atentia cu precadere pe zona de digitalizare a proceselor, serviciilor si produselor, avand in vedere orientarea clientilor catre tehnologie si mediul online. Putem spune chiar ca aceasta directie a devenit din trend o necesitate, mai ales in contextul distantarii sociale impuse de pandemie.

Mihai TECAU, Presedinte Directorat, OMNIASIG Vienna Insurance Group


PRIMM: In 2020, OMNIASIG aniverseaza 25 de ani de activitate. Cum vedeti transformarea pietei de asigurari si a companiei in acest sfert de secol?
M.T.: De-a lungul celor 25 de ani de activitate in Romania, am traversat perioade mai mult sau mai putin optimiste, am reusit sa trecem cu bine peste criza economica anterioara si sa ne transformam liniile de business conform cererii pietei. An de an, atat noi, cat si intreaga industrie, am dezvoltat produse adaptate nevoilor clientilor si momentelor pe care le-am traversat. In ultima perioada, intreaga industrie si-a indreptat atentia cu precadere pe zona de digitalizare a proceselor, serviciilor si produselor, avand in vedere orientarea clientilor catre tehnologie si mediul online. Putem spune chiar ca aceasta directie a devenit din trend o necesitate, mai ales in contextul distantarii sociale impuse de pandemie.

Continuare

TENDINTE  
Cum s-a adaptat piata asigurarilor la noua etapa de relaxare in contextul pandemiei COVID-19
Am intrat in a doua luna de relaxare a masurilor impuse de autoritati (stare de alerta), dupa alte doua luni de stare de urgenta impusa de raspandirea noului coronavirus (SARS-CoV-2), in care cu totii ne-am confruntat cu reguli stricte de distantare sociala. In tot acest timp, asiguratorii si brokerii de asigurari au inovat si au gasit solutii pentru a fi alaturi de clienti. Va prezentam mai jos cum s-au adaptat ei la aceasta noua etapa si ce masuri continua sa ia.



Continuare

JOB  
GRAWE Romania Team Leader (regiunea Vest)
GRAWE Romania Director Local Vanzari (regiunea Vest)
GRAWE Romania Consultant asigurari si Consultant financiar viata (regiunea Vest)
GRAWE Romania Specialist sistem de plati
GRAWE Romania Consultant asigurari si Consultant financiar viata (regiunea Est)
GRAWE Romania Consultant asigurari si Consultant financiar viata (regiunea Sud)
GRAWE Romania Consultant asigurari si Consultant financiari viata (regiunea Sud-Vest)
GRAWE Romania Consultant asigurari (Harghita)
GRAWE Romania Director Local Vanzari (regiunea Est)
GRAWE Romania Director Local Vanzari (regiunea Sud)
GRAWE Romania Director Local Vanzari (regiunea Sud-Vest)
GRAWE Romania Team Leader (Harghita)
GRAWE Romania Team Leader (regiunea Est)
GRAWE Romania Team Leader (regiunea Sud)
GRAWE Romania Team leader (regiunea Sud-Vest)
GRAWE Romania Inspector de specialitate subscriere (asigurari generale)
GRAWE Romania Inspector de specialitate subscriere (asigurari de viata)
PAID Romania Administrator de Retea si Sisteme IT
RECOMANDARI






EUROINS


ERGO


DESTINE Broker


DAW Broker




Revista PRIMM
Cea mai citita Revista de Asigurari!
XPRIMM Insurance Reports
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32 de state din regiunile ECE, SEE si CIS.


Download


Orice informatie publicata in acest buletin informativ poate fi preluata cu specificarea sursei.
Abonamentul la Buletinele de Asigurari XPRIMM Stiri, Info, Special si Job este GRATUIT!
Daca doriti sa va dezabonati click aici