#LunaAsigurarilorDeLocuinte 2017
A 5-a editie a campaniei „Octombrie – Luna Asigurarilor de Locuinte!” aduce in prim plan informatiile de baza pe care orice roman ar fi bine sa le cunoasca despre asigurarile obligatorii si facultative de locuinta si elemente esentiale privind informarea, protectia si recomandarile de comportament in caz de cutremur.
Peste 80% din locuintele din Romania continua sa fie neasigurate, in contextul in care este un lucru cunoscut ca tara noastra are o larga expunere la riscuri precum cele acoperite prin polita obligatorie PAD - cutremur, inundatii si alunecari de teren.
Dincolo de contextul economic, specialisti din piata considera ca gradul mic de penetrare al asigurarilor poate fi explicat si prin faptul ca Romania este pe ultimul loc in Europa in ceea ce priveste educatia financiara.
Date fiind aceste cifre, initiativele de educare a romanilor in ceea ce priveste produsele care ii pot proteja financiar in cazul unui eveniment neplacut, si cu precadere in caz de dezastru, ar trebui sa constituie eforturi constante desfasurate de catre toti actorii din piata, autoritati si companii deopotriva.
Campania "Octombrie - Luna Asigurarilor de Locuinte", reprezinta un astfel de exemplu. Proiectul a fost lansat in 2013 de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor ca demers national avand drept obiectiv cresterea gradului de constientizare cu privire la avantajele incheierii unei polite de asigurare a locuintei.
Tu cum iti protejezi locuinta?
Andreea RADU
|
Oamenii se misca cu o viteza din ce in ce mai mare, sunt tot mai sofisticati si cu asteptari tot mai clare. Ceea ce le oferi trebuie sa se potriveasca cu ceea ce ei cauta. In acelasi timp, acest ceva trebuie sa fie usor de inteles si sa raspunda nevoilor lor actuale.
Marilena BARLIGA, Director Divizia Market Management si Comunicare, ALLIANZ-TIRIAC Asigurari
|
XPRIMM: Ce inseamna pentru tine trecerea de la un IFN, la un asigurator?
Marilena BARLIGA: O noua provocare. In momentul in care am decis sa fac pasul, mi-am cautat o noua provocare. Logica era sa fac un pas suficient de mare incat sa ma motiveze schimbarea, dar suficient de calculat incat sa pot sa imi folosesc expertiza. Nu mi-as fi dorit sa cresc un alt brand in zona financiar-bancara si am considerat astfel zona asigurarilor ca fiind varianta cea mai buna. A fost perfect match – un moment in care ei isi cautau un om care sa coordoneze Divizia de Market Management si Comunicare, iar mie imi placea brandul ALLIANZ-TIRIAC. Astfel, am decis ca este momentul oportun sa fac o schimbare.
XPRIMM: Cum se vede industria de asigurari din exterior?
M.B.: Cu mai putini jucatori relevanti comparativ cu zona sistemului bancar, cu produse foarte complexe, cu un target diversificat, care are nevoie de educatie financiara mai accentuata decat in zona financiar-bancara.
Continuare |
Robotii in industria asigurarilor. Faceti cunostinta cu Pepper
Dezvoltarea tehnologica aduce diverse avantaje la nivel global, inclusiv pentru industria de asigurari. Companiile de asigurari internationale au apelat deja la "roboti" in activitatea zilnica - de la gestionarea petitiilor, interactiunea prin "intelligent chatbots" si pana la gestionarea dosarelor de dauna.
Potrivit celor mai recente studii, inteligenta artificiala (AI), robotica, tehnologia "blockchain" sau expertiza in IoT (Internet of Things) vor fi caracteristici importante ale celor mai de succes companii de asigurari ale viitorului.
Continuare
Andreea RADU
|
Revista
PRIMM
Asigurari & Pensii
|
|
XPRIMM Insurance
Reports |
Publicatii de analiza a pietelor de asigurari pentru 32
de state din regiunile ECE, SEE si CIS. |
|
Download
|
|
RECOMANDARI |
Companii de asigurari
Brokeri de asigurare
Furnizor de servicii dedicate
|
|