Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 174, 3 aprilie 2008
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
FIAR
INSURANCE PROFILE
EDITORIAL

Clientii pe primul loc

Cresterea gradului de satisfactie al clientilor ar trebui sa fie, teoretic vorbind, principalul obiectiv al unei companii, fie ea dedicata pietei de bunuri de consum, imobiliare sau de servicii financiare.

continuare


INTERVIU

Interviu cu Antonio SOUVANNASOUCK,
Managing Partner,
ASIGEST

Sunt convins ca gradul de intermediere va creste cu cel putin 25%. Imi pot argumenta afirmatia prin cresterea, in continuare, a leasing-ului, in special auto, fiind cunoscut faptul ca in top 10 se afla brokeri captivi ai societatilor de leasing sau brokeri care au ca principali clienti companii de leasing.

continuare


TENDINTE

Austria si Franta isi impart piata romaneasca de asigurari

Piata care parea ca in scurt timp va ajunge in totalitate sub stapanire austriaca este in acest moment disputata de o noua forta, de sorginte frantuzeasca.

continuare


PRODUS


EURO CASCO
de la
ASTRA-UNIQA

EURO CASCO este o polita de tip "TOATE RISCURILE", cu extindere in afara teritoriului Romaniei FARA PLATA UNEI PRIME SUPLIMENTARE.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

AEGON
ASIBAN
ASITRANS-EUROINS
BCR Asigurari
CLAL Romania
EFG Eurolife
INTERAMERICAN
ASIGEST
UNICREDIT Broker

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private
BCR Asigurari de Viata
AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
ASIGEST
ASIGEST Agri
ASIBAN
CARO TRAINER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
EDITORIAL


Clientii pe primul loc


Cresterea gradului de satisfactie al clientilor ar trebui sa fie, teoretic vorbind, principalul obiectiv al unei companii, fie ea dedicata pietei de bunuri de consum, imobiliare sau de servicii financiare.

Practic, spun specialistii, pe masura cresterii cerintelor clientilor, produse pana nu demult vandabile, devin invechite, iar companii mici si flexibile, sortite disparitiei, dar pline de idei inovatoare au sansa de a lupta pentru locul lor pe piata.
Urmarind, insa, evolutia din ultimii ani a pietei asigurarilor, observam ca, in multe cazuri, clientul lipseste din strategiile companiilor de profil.
Liderii societatilor de asigurari cauta solutii de reducere a daunalitatii, de crestere a profitabilitatii, de dezvoltare a portofoliului, lipsind insa preocuparile pentru ridicarea gradului de multumire a beneficiarului final al asigurarii... Clientul...

In cadrul unei conferinte desfasurate recent in capitala, unul dintre specialistii reputati ai pietei admitea ca majoritatea demersurilor de lobby ale asiguratorilor derulate in ultimii ani nu s-au dovedit a fi actiuni de succes, tocmai pentru ca acestea urmareau doar castigul companiilor de profil, nepunand accent pe interesul clientilor...

Concurenta din ce in ce mai apriga de pe piata romaneasca a asigurarilor, dusa intre grupuri de talie mondiala, precum ALLIANZ, GENERALI, GROUPAMA si VIENNA Insurance vor duce din ce in ce mai mult la lupte pentru pozitiile fruntase in clasamente... Vor reusi in aceasta directie doar acei jucatori care vor oferi o calitate superioara a serviciilor... Vor iesi invingatoare acele companii care vor pune clientii pe primul loc...

mihaela.circu@mxp.ro

sus


CUTTY SARK


YOKKO
FADATA
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
INTERVIU


Interviu cu Antonio SOUVANNASOUCK,
Managing Partner,
ASIGEST

XPRIMM: Ce evolutie asteptati pentru piata romaneasca de brokeraj in asigurari in acest an?
Antonio SOUVANNASOUCK:
Sunt convins ca gradul de intermediere va creste cu cel putin 25%. Imi pot argumenta afirmatia prin cresterea, in continuare, a leasing-ului, in special auto, fiind cunoscut faptul ca in top 10 se afla brokeri captivi ai societatilor de leasing sau brokeri care au ca principali clienti companii de leasing. De asemenea, remarc o sofisticare a clientilor care au inceput sa ceara polite de asigurare ce necesita consultanta din partea brokerilor.

XPRIMM: Care este cea mai stringenta problema existenta in acest moment la nivelul pietei de brokeraj in asigurari? Puteti oferi o solutie pentru rezolvarea acesteia?
A.S.:
Calitatea serviciilor livrate de catre societatile de asigurari si ma refer in primul rand la cele din top 10. Pentru protejarea profitului acestea au inceput sa furnizeze servicii de slaba calitate. Ma refer atat la procesul de ofertare, cat si la cel de lichidare a daunelor.
Aceasta scadere a calitatii serviciilor se rasfrange in primul rand asupra brokerului, acesta fiind interfata dintre asigurat si asigurator. Rezolvarea acestei probleme va veni in timp prin reorientarea asiguratilor catre companii care inteleg ca dezvoltarea trebuie sa tina pasul cu calitatea serviciilor.

XPRIMM: Cum a evoluat relatia broker-asigurator in ultimii ani?
A.S.:
Se observa din ce in ce mai mult diferenta de optica dintre cele doua parti si anume: orientarea cu preponderenta catre vanzari a societatilor de asigurare si necesitatea diversificarii serviciilor din partea brokerilor. Lupta pentru cota de piata dintre marile grupuri de asigurari: ALLIANZ, VIG, GROUPAMA, GENERALI duce la o schimbare de strategie: sacrificarea relatiilor traditionale dintre asigurati/brokeri in favoarea cresterii cantitative. Datorita scaderii calitatii serviciilor societatilor de asigurare, brokerii trebuie sa-si diversifice serviciile astfel incat sa suplineasca cat de cat aceasta scadere.
Ca o concluzie, relatia broker-asigurator s-a deteriorat in ultimii doi ani.

XPRIMM: Surse din piata asigurarilor afirma frecvent ca: "Brokerii strica piata RCA". Cum comentati aceasta declaratie?
A.S.:
Sunt si nu sunt de acord cu aceasta afirmatie. Exista intr-adevar doua categorii de brokeri care au interes deosebit in acest tip de asigurare: asa numitii "brokeri de RCA", cei care au in portofoliu peste 90% acest tip de asigurare si de obicei au o activitate sezoniera si brokerii captivi ai societatilor de leasing care au de asemenenea in portofoliu circa 90% venituri din asigurari auto. Ca urmare, ei sunt cei care pun presiune pe companiile de asigurare in privinta reducerilor, dar mai ales a comisioanelor. Desigur, este si vina companiilor de asigurare. In primul rand, pentru ca cedeaza in fata acestor presiuni. In al doilea rand, piata RCA este "stricata" chiar de unii asiguratori, lideri din piata, care acorda tot felul de bonusuri la achizitia unei asigurari RCA. Acest fapt minimalizeaza importanta acestei asigurari si reprezinta o anti-educatie in ceea ce priveste asigurarile.

XPRIMM: Ce crestere a volumului de prime brute intermediate preconizati ca veti inregistra in anul 2008? Care sunt obiectivele companiei dumneavoastra pentru 2008?
A.S.:
Am bugetat o crestere de 40% a volumului de prime intermediate, ceea ce cred ca este cu putin peste estimarea cresterii pietei asigurarilor, pentru ne dorim sa fim mai performanti decat media. Pentru 2008, principalul obiectiv este gasirea unor solutii pentru suplinirea scaderii calitatii serviciilor furnizate de societatile de asigurare si consolidarea si extinderea retelei teritoriale.

vlad.panciu@mxp.ro

sus


Antonio SOUVANNASOUCK

Antonio SOUVANNASOUCK,
Managing Partner,
ASIGEST

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE



Austria si Franta isi impart piata romaneasca de asigurari

Piata care parea ca in scurt timp va ajunge in totalitate sub stapanire austriaca este in acest moment disputata de o noua forta, de sorginte frantuzeasca.
GROUPAMA, a treia companie franceza de profil, a inceput sa agite de acum cateva luni, "apele linistite" in care se afla industria de profil din tara noastra. Aceasta a "pus mana" intr-un interval de timp extrem de scurt pe: BT Asigurari, OTP Garancia si mult-ravnitul ASIBAN. Alaturi de GROUPAMA, preluarea ASIBAN a mai fost urmarita de nume importante pe piata europeana de profil, precum: AXA, EUREKO, FONDIARIA-SAI, GENERALI si UNIQA.
Prin urmare, in acest moment, adunand cota de piata a companiilor mentionate anterior, ajungem la 12,57% dintre care 8,5% - ASIBAN, 3,76% - BT Asigurari si 0,31% - OTP Garancia.
Extinderea GROUPAMA in Europa Centrala si de Est a inceput in anul 2007.


Click aici pentru detalii!

vlad.panciu@mxp.ro

sus

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Business Development Director: Alexandru D. CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Senior Editor: Costi BORODA
Editors: Andreea IONETE, Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR, Oana NECULA
Scientific Advisor: Daniela GHETU
Secretar de Redactie: Lidia POP

Accounts Manager: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Mihaela CIRCU
e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2008 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici