Inapoi la www.1asig.ro




XPRIMM Info
BULETIN INFORMATIV DE ASIGURARI
Nr. 161, 20 septembrie 2007
Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Powered by Media XPRIMM
Navigare rapida: EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
ICAR Forum INSURANCE PROFILE CNP
EDITORIAL

Pe ultima suta de metri

La sfarsitul lunii august, Executivul a adoptat proiectul de lege privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva dezastrelor naturale (cutremure de pamant, alunecari de teren si inundatii).

continuare


INTERVIU

Interviu cu Cristian CONSTANTINESCU,
Presedinte,
UNSAR

Din momentul in care UNSAR a devenit membru asociat al CEA - Comite Europeen des Assurances la inceputul lui 2006 si, ulterior, membru cu drepturi depline al organizatiei, pot spune ca exista o obligatie stringenta de a ne raporta constant la piata europeana de asigurari si la standardele de care aceasta este sustinuta.

continuare


TENDINTE

Incalzirea globala, o certitudine intr-un viitor incert

Solutionarea crizei umanitare prin care trece continentul european in urma cresterii frecventei si a intensitatii catastrofelor naturale generate de fenomenele meteo extreme din ultimele doua decenii rezida in stabilirea unui scop comun, pentru limitarea impactului pe care incalzirea globala il are la nivel economic si social, scop care sa fie insusit atat de asiguratorii europeni si de actionarii lor, cat si de lumea politica.

continuare


PRODUS

AZT VIVACE FOND DE PENSII FACULTATIVE
de la
ALLIANZ-TIRIAC Pensii Private

Fondul se recomanda, in general, persoanelor mai tinere care vizeaza obtinerea unor randamente ridicate pe termen lung, asumandu-si un grad de risc crescut. Aceste persoane vor beneficia implicit de o pensie mai mare.

continuare


JOB

Vrei un loc de munca bine platit?

Oferte noi:

ASIBAN
ASITRANS Asigurari
ASTRA-UNIQA
ATE Insurance
BCR Asigurari
BT Asigurari
GENERALI Asigurari
INTERAMERICAN
OMNIASIG Asigurari de Viata
SIGNAL IDUNA
UNITA
ASIGEST
AVUS
MARSH

TOP PRESS

STIRI INTERNE
(Revista presei interne - arhiva stiri)

STIRI EXTERNE
(Revista presei externe - arhiva stiri)

Revista PRIMM
Asigurari & Pensii

Cea mai citita Revista de Asigurari!

Comandati acum!


MUNICH Re
BCR Asigurari de Viata
WILLIS

AUDATEX
MICROSOFT
ASIBAN
BT Asigurari
OMNIASIG Asigurari de Viata
ARDAF
ASIGEST
ASIGEST Agri
ALB ASIBAN Competitive Distribution Strategies For The Insurance Sector
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
EDITORIAL


Pe ultima suta de metri

La sfarsitul lunii august, Executivul a adoptat proiectul de lege privind asigurarea obligatorie a locuintelor impotriva dezastrelor naturale (cutremure de pamant, alunecari de teren si inundatii). Actul normativ a fost transmis Parlamentului pentru a fi dezbatut in procedura de urgenta si, in cursul saptamanii precedente, a fost discutat si aprobat de Comisia pentru Administratie Publica, Organizarea Teritoriului si Protectia Mediului din cadrul Senatului.

In pofida stadiului avansat, exista inca o serie de aspecte care nu au fost clarificate pe deplin. Astfel, potrivit unor estimari, cele 145 mil. EUR care ar urma sa fie incasati in cazul unui grad de penetrare de 80%, nu sunt suficienti pentru a acoperi costul reasigurarii. In acest context, se impune introducerea unei fransize deductibile de circa 7%.

Desi aceasta a fost introdusa de multe dintre companii in cazul politelor CASCO, se pare ca in ceea ce priveste asigurarea obligatorie a locuintelor, unele dintre societatile de profil au nelamuriri, legate, in principal, de dificultatea popularizarii conceptului de fransiza.

Neplata unor daune cu o valoare redusa din aceasta cauza ar putea provoca deservicii credibilitatii intregii industrii de profil, sunt de parere unii asiguratori.

O solutie alternativa este aceea a cresterii primelor pentru acest tip de asigurare. Se pare, insa, ca aceasta solutie, sustinuta de asiguratori, nu a fost agreata de catre reprezentantii Executivului.

Si totusi ce se poate face pentru a accelera intrarea in vigoare a unei legi care va ajuta miile de oameni afectati de catastrofele naturale?

Pana cand acestia vor invata ce inseamna fransiza deductibila, Guvernul va plati la fiecare ploaie pagubele...

mihaela.circu@mxp.ro

sus

Hotel CARMEN




WILLIS
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
INTERVIU


Interviu cu Cristian CONSTANTINESCU,
Presedinte,
UNSAR

XPRIMM: 2007 a insemnat, pentru asiguratorii romani, nu numai aderarea Romaniei la UE, dar si un pas important pentru asociatia profesionala care ii reprezinta, care a capatat un real statut european. Ce a insemnat pentru UNSAR obtinerea statutului de membru cu drepturi depline al CEA?
Cristian CONSTANTINESCU:
Din momentul in care UNSAR a devenit membru asociat al CEA - Comite Europeen des Assurances la inceputul lui 2006 si, ulterior, membru cu drepturi depline al organizatiei, pot spune ca exista o obligatie stringenta de a ne raporta constant la piata europeana de asigurari si la standardele pe care aceasta le impune.
Pentru noi, mai presus de oportunitatea de a contribui la realizarea de proiecte de interes strategic pentru piata de asigurari din Europa sunt beneficiile directe ce reies din accesul la experientele relevante ale celorlate state membre ale CEA. Ele sunt o sursa de informare foarte solida privind legislatia si practica din pietele mature, iar pentru noi, ca asociatie profesionala care are un rol consultativ in reglementarea pietei si doreste sa-si indeplineasca serios acest rol, informatiile furnizate de colegii nostri din alte piete reprezinta o completare foarte utila a propriei noastre experiente si ne ajuta sa ne formam si sa ne sustinem un punct de vedere profesional.
Contributia pe care am adus-o la realizarea legislatiei pentru asigurarile de sanatate este doar una din urmarile acestor beneficii. Interventia noastra in elaborarea cadrului legislativ pentru introducerea constatului amiabil este un alt exemplu relevant.

XPRIMM: In ceea ce priveste constatul amiabil, care a fost traiectoria parcursa de UNSAR pana la decizia Guvernului de a aproba introducerea acestei proceduri?
C. C.:
Autoritatile nu au inteles de la inceput specificul acestei "intelegeri" care se aplica la daunele auto, motiv pentru care, din perspectiva pozitiei pe care o ocup in cadrul Uniunii, am cheltuit multa energie si am depus eforturi sustinute prin care, la dezbaterea sa in Parlament, s-a reusit o formulare mai adecvata a textului legislativ privind constatul amiabil.
In prezent, aspectul pozitiv este reflectat de faptul ca normele necesare in aplicarea constatului amiabil se elaboreaza intr-un colectiv de lucru la care participa reprezentanti ai UNSAR si CSA. Acest lucru ne da convingerea ca asiguratorii vor reusi sa treaca mai usor peste dificultatile inerente aplicarii unei astfel de modificari majore. Nu va fi simplu, pentru ca va fi vorba de un efort financiar important si de o adaptare a procedurilor interne care vor solicita mult companiile de profil, dar sansele ca procesul sa decurga fara obstacole majore sunt semnificativ mai mari.
Si in acest caz, a fost de un real ajutor apartenenta ca membru deplin al CEA; astfel s-au putut obtine informatii foarte importante izvorate din experienta celorlalti membri care au adoptat inaintea noastra constatul amiabil. Mai mult, sa nu uitam ca CEA este promotorul acestei proceduri in Europa, iar toate tarile care adopta constantul amiabil sunt obligate sa respecte standardele si procedurile elaborate de acest organism. Daca luam in considerare ca adoptarea acestei proceduri are si serioase implicatii in rezolvarea daunelor internationale, castigul rezultat de aici este cu atat mai important, mai ales ca, pentru a derula in bune conditii operatiuni transfrontaliere, avem nevoie de un cadru legislativ si de proceduri in deplin acord cu cele europene.

XPRIMM: In afara domeniului legislativ, care sunt preocuparile UNSAR?
C.C.:
Implicarea in elaborarea cadrului legislativ reprezinta, evident, o prioritate. Este firesc sa fie asa in aceasta etapa in care inca se mai emit acte normative importante, de care va depinde viitorul acestei piete si care vor produce efecte importante si pentru fiecare companie in parte. Exista, in continuare, proiecte de real interes pentru piata asigurarilor care se pot realiza in acest moment. Ceea ce va hotari reusita acestor proiecte este deschiderea comunicarii cu operatorii din piata; opiniile lor trebuie luate in considerare in mod incontestabil, deoarece ei sunt cei care cunosc cel mai bine implicatiile practice.
Totusi, dincolo de aceasta preocupare, suntem interesati sa contribuim la educarea pietei. Un proiect UNSAR pe care l-am sustinut de la bun inceput a fost finantarea si realizarea unei emisiuni TV de educare a populatiei in domeniul protectiei financiare prin asigurare. Am speranta ca nu va ramane o realizare singulara in aceasta directie.
O initiativa la care am tinut foarte mult si care imi trezeste un sentiment de "realizare" a vizat o mai buna comunicare intre operatorii pietei de asigurari din Romania si autoritatea de supraveghere. Am reusit sa initiem o serie de intalniri periodice, cu caracter informal, intre reprezentantii Consiliului CSA si asiguratori, in scopul unei comunicari mult mai deschise si mai eficiente. Ma bucur ca inceputul a fost facut, iar faptul ca a existat aceasta deschidere este, in opinia mea, un mare plus pentru piata.

XPRIMM: Sunteti managerul unei companii care detine de cativa ani pozitia de lider al pietei romanesti de asigurari. Din aceasta perspectiva, cum ati caracteriza etapa actuala de dezvoltare a pietei asigurarilor din Romania? Cat de aproape/departe suntem de ceea ce s-ar putea numi o "piata matura"?
C.C.:
Cresterea pe care piata romaneasca de asigurari o cunoaste de un numar bun de ani este foarte mare si constituie, cu siguranta, o realizare importanta. Totusi, cred ca ar trebui sa fim mai atenti la felul in care se genereaza aceasta crestere pentru ca, din punctul meu de vedere, nu cred ca cea la care asistam acum este una pe deplin sanatoasa.
Cat despre maturitate, cred ca mai avem de parcurs un numar de etape pana sa putem considera ca piata noastra s-a maturizat. In piata romaneasca de asigurari se petrec inca fenomene care nu-si au locul intr-o piata matura. De exemplu, intr-o piata matura nu exista, la acelasi tip de asigurare, diferente de cotare de la simplu la triplu. De asemenea, intr-o piata matura nu veti gasi o oferta care, dupa negociere, sa se reduca cu 50%, asa cum se intampla in Romania destul de frecvent. Partea proasta este ca, in Romania, consumatorul de asigurari nu stie exact ce presupune acest produs, nu face diferentierea intre produsul financiar de asigurare si orice alta marfa palpabila. Ar trebui ca asigurarile sa poata castiga mult mai usor increderea clientilor.
Dar, din pacate, pretul este elementul cheie in achizitionarea de asigurari, mai ales pentru cele de genul RCA, caz in care oamenii gandesc simplist, considerand ca este o asigurare pentru un tert. Si daca o companie merge o perioada de trei, patru, cinci ani pe o politica de preturi foarte mici, nu are nici o sansa sa-si pastreze acei clienti in portofoliu dupa majorarea pretului la nivelul la care acesta ar trebui sa fie. Nivelul pretului la asigurarea RCA este in prezent absolut ridicol si nu poate acoperi mai nimic dintr-o eventuala dauna serioasa.

XPRIMM: Cum comentati situatia din punctul de vedere al profitabilitatii companiilor de asigurari?
C.C.:
Daca ne uitam la evolutia profitabilitatii, imaginea devine chiar neclara. Sunt societati care isi permit sa mearga in pierdere chiar si fara a castiga sau castigand prea putina cota de piata, pe o perioada mult prea lunga. Daca s-ar aplica strategia castigarii cotei de piata pe o perioada limitata, asumandu-ti astfel pierderi pe o anumita etapa, s-ar putea sa fie chiar mai ieftin decat sa cumperi cota de piata prin achizitia unei societati de asigurare. Totusi, si succesul acestei strategii presupune recuperarea acelor pierderi in timp si, mai important, reusita de a-ti mentine clientii pe care i-ai achizitionat. Asadar, balanta este destul de sensibila si eu cred ca nu poti "forta" cresterea unui indicator de performanta fara sa tii seama de implicatiile colaterale si de efectele viitoare. Dar acestea sunt lucruri care se intampla inca pe piata romaneasca si sunt curios cat vor mai fi dispusi unii actionari sa mai finanteze pierderi financiare care nu par a aduce nici castiguri de alta natura.

XPRIMM: S-ar putea spune ca piata se va afla in pragul maturitatii atunci cand cursa pentru cota de piata se va mai domoli?
C. C.:
Aceasta situatie ar fi, mai degraba, o rezultanta. Competitia ramane si exista pe orice piata din lume. La noi este, in schimb, o competitie pe care as numi-o... naiva; intram in competitie fara a evalua potentialele rezultate.

XPRIMM: Cum apreciati colaborarea asiguratorilor romani cu brokerii de asigurare si cum vedeti perspectivele de dezvoltare a acestei relatii?
C.C.:
In discutiile legate de brokeri trebuie sa pornim mereu de la definitia brokerului de asigurare. Daca vorbim de brokerii adevarati, acestia nu vin cu solicitari aberante deoarece au o pregatire corespunzatoare si «vorbesc» fluent limba asigurarilor. In cazul acesta, chiar daca un client vine si cere o aberatie, brokerul va fi primul care il va indruma spre un produs care sa se potriveasca situatiei lui.
In anul 2005, ALLIANZ-TIRIAC a avut prime intermediate de brokeri in proportie de peste 60% din totalul subscrierilor, fapt pe care l-am vazut ca pe un semn foarte bun. Eu, personal, ma simt mult mai relaxat cand lucrez prin brokeri pentru ca in momentul acela intru in competitie cu orice alta companie de pe piata, in conditiile in care aceasta competitie care nu se mai rezuma numai la nivelul primei, al pretului. Spun acest lucru pentru ca brokerii, in mod normal, sunt in stare sa compare doua conditii de asigurare similare, sa inteleaga exact ce inseamna excludere. Atunci cand este un broker la mijloc exista sansa unei competitii corecte, iar calitatea isi spune cuvantul. Prin urmare, cred ca este firesc ca brokerii sa detina un rol din ce in ce mai important in functionarea pietei.

XPRIMM: Multumim!

andreea.ionete@mxp.ro

sus


Cristian CONSTANTINESCU

Cristian CONSTANTINESCU,
Presedinte,
UNSAR

Asigurari la
www.1asig.ro

MEDICOVER
EDITORIAL | INTERVIU | TENDINTE | PRODUS
TENDINTE


Incalzirea globala, o certitudine intr-un viitor incert

Solutionarea crizei umanitare prin care trece continentul european in urma cresterii frecventei si a intensitatii catastrofelor naturale generate de fenomenele meteo extreme din ultimele doua decenii rezida in stabilirea unui scop comun, pentru limitarea impactului pe care incalzirea globala il are la nivel economic si social, scop care sa fie insusit atat de asiguratorii europeni si de actionarii lor, cat si de lumea politica.
Astfel, cu ocazia Editiei 2007 a ICAR - The International Catastrophic Risks Forum, vor fi trasate directiile de actiune, dictate de contextul in care industria asigurarilor din Europa contribuie deja la indeplinirea acestui obiectiv, prin cercetare, incurajarea masurilor de prevetie si furnizarea de solutii financiare si, nu in ultimul rand, prin cooperarea public-privata pentru aducerea de beneficii tuturor partilor implicate.
Expunerea globala din ce in ce mai accentuata la catastrofele naturale a devenit evidenta in ultimii ani, dupa succesiunea neobosita de fenomene meteorologice extreme precum inundatiile severe, seceta, valurile de canicula, incendiile majore de padure si uraganele dezastruoase din Statele Unite.

Click aici pentru detalii!

andreea.ionete@mxp.ro

sus

XPRIMM Newsletters

General Director: Sergiu COSTACHE Executive Director: Adriana PANCIU
Coordinator: Alexandru CIUNCAN

Editor in Chief: Mihaela CIRCU
Editors: Vlad PANCIU, Oleg DORONCEANU, Mirabela POSTOLACHE, Andreea IONETE, Liviu HULUTA, Irina GALASANU, Vlad BOLDIJAR

Events Coordinator: Georgiana OPREA
IT Department: Octavian GRIGOR, Dorin PALADE

Edition Responsible: Costi BORODA
e-mail: media@mxp.ro


PRELUAREA INFORMATIILOR
Cu toate ca informatiile continute in prezentul Buletin Informativ de Asigurari sunt proprietatea exclusiva a SC Media XPRIMM SRL, oricare dintre ele pot fi preluate complet sau partial cu conditia expresa a publicarii lor impreuna cu mentiunea "Conform portalului specializat www.1asig.ro".
ACURATETEA INFORMATIILOR
Cu toate ca SC Media XPRIMM SRL a facut toate eforturile posibile pentru a asigura acuratetea informatiilor publicate in prezentul Buletin Informativ de Asigurari este posibila aparitia unor erori sau omisiuni.
RASPUNDEREA EDITORULUI
Nici SC Media XPRIMM SRL si nici angajatii sai nu pot fi considerati raspunzatori, sub nici o forma, pentru urmarile unor erori sau omisiuni aparute in forma si/sau continutul prezentului Buletin Informativ de Asigurari si nici pentru opiniile, sugestiile sau punctele de vedere formulate in cadrul lui sau pentru urmarile sau consecintele actiunilor sau deciziilor luate de terti pe baza acestora sau a continutului lui. Redactia isi declina raspunderea pentru autenticitatea sau acuratetea informatiilor preluate din terte surse. Pentru toate materialele unde sunt specificate sursele de informare responsabilitatea revine in totalitate acestora. Raspunderea pentru celelalte materiale publicate revine autorului sau sursei de informare specificate. Redactia isi rezerva dreptul de a prezenta in maniera proprie datele si informatiile difuzate. Titlurile apartin, daca nu se specifica altfel, redactiei.
POLITICA ANTI-SPAM
Acest mesaj, avand mentionate datele noastre de identificare si instructiunile de dezabonare, nu poate fi catalogat ca mesaj nesolicitat (spam). Daca el ajunge totusi la Dumneavoastra si nu doriti sa mai primiti alte mesaje cu un continut similar, este suficient sa ne trimiteti un e-mail, mentionand "Unsubscribe" sau "Dezabonare" in campul "Subject" sau "Subiect".
Copyright©2007 Media XPRIMM

Daca doriti sa primiti GRATUIT acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici
Daca doriti sa nu mai primiti acest Buletin Informativ de Asigurari, apasati aici