Care dintre urmatoarele elemente vor conduce la imbunatatirea situatiei pietei RCA?
- Intrarea pe piata a unor jucator noi |
25.4% |
- Supravegherea mai riguroasa a constituirii rezervelor de dauna |
29.1% |
- Lansarea unei campanii de siguranta rutiera |
13.4% |
- Stabilirea unor preturi de referinta |
17.2% |
- Organizarea BAAR si gestionarea CEDAM |
3.7% |
- Altele (va rugam mentionati la rubrica de comentarii) |
11.2% |
|
Total voturi: 134 |
|
adaugat de Gabi la 08.02.2017 18:25
|
Revin la ideea ca se cunosc solutiile dar nu stiu cine e in stare sa le aplice.
Si inca ceva: sa nu credeti ca asiguratorii si-au inghetat ceva. Poate inima. Ca doar .... reduceri ioc, B-uri ioc ....
Stau si ma intreb de ce nu s-au modificat pana acum clasele, sau peste 6 luni?
Mai sa fie ... exact acum.
Nu picura de acolo, picura de dincolo, dar tot picura.
Int-un fel, credeti-ma, as vrea sa asist la un scenariu, sumbru de altfel: sa trebuiasca sa-si redeschida asiguratorii birouri in teritoriu ... asa cu era mai demult, sa angajeze mii de oameni si sa mai plateasca ceva taxe la stat.. |
|
adaugat de Monica la 08.02.2017 16:48
|
In opinia mea solutiile sunt pe de o parte la asiguratori iar pe de alta parte la unitatile reparatoare.
1. La asiguratori prin analiza produsului pe centre de profit cu diferentierea marjei nete a profitului in functie de categoria autovehiculului. Aceasta deoarece atat volumul vanzarilor RCA cat si cuantumul despagubirilor au valori foarte diferite pe autoturisme fata de exemplu de autotractoare sau motociclete. Deloc neglijabil si in cadrul aceleiasi analize mai afirm ca asiguratorii ar trebui sa reconsidere elementul de cost referitor la forta proprie de vanzare si la alte element de cost direct vis-a-vis de valoarea comisioanelor platite intermediarilor de asigurari care parcurg intreg lantul de vanzare de la prospectarea pietei pana la mentenanta ei si care aduc astfel plus-valoare vanzarii acest produs. Logica simpla arata un decalaj mare intre vanzarea directa (costul angajarii fortei de munca proprii, alte etc) si externalizarea vanzarii prin intermediarii de asigurari. Desigur insa ca analiza trebuie facuta de fiecare asigurator in parte functie de realitatea concreta. Ca apreciere generala, procentul de comision din ce in ce mai umilitor acordat intermediarilor, a carei pondere contribuie indirect dar decisiv la majorarea profitului pe produs inregistrat de asigurator, este o realitate si o imagine a unei sclavii pe cale sa se consfinteasca cu asentimentul ASF care, sub pretextul neintruziunii in politicile comerciale ale asiguratorilor, patroneaza, de fapt interesat de contributiile la propriile venituri, o dominatie revoltatoare a companiilor de asigurari in dispretul celor multi si marunti care activeaza ca intermediari ai pietei si in folosul lor. Amintiti-va ca in perioada cand se acorda 40% comision de intermediere la RCA companiile de asigurari obtineau profit in exact aceleasi conditii fiindca si atunci se plateau daune si se contabilizau cheltuieli cu forta de vanzare. Astazi comisionul intermediarilor este de 4 ori mai mic deci profitul brut al asiguratorilor este de 4 ori mai mare. Imi puteti arata ce alt domeniu face profit de 400% in Romania? Sigur ca cifrele sunt un pic ingrosate dar oricum ati dori sa vedem lucrurile vorbim de o afaceri cu un profit fabulos. Pentru asiguratori a avea in portofoliu produsul RCA este o oferta de nerefuzat. Piata e cam aceeasi, daunele cam aceleasi. A invoca ca solutie o majorare a rezervei de dauna pe produs in detrimentul costului externalizarii vanzarii este inadecvat intrucat rezerva este controlata prin raportarea ei periodica la ASF si nu poate inregistra derapaje fata de limitele impuse de lege si normele tehnice. Concluzia mea este ca asistam la o polarizare uriasa, mimetica cu tendintele economice grobiene ale epocii in care traim, care si-a gasit un loc extrem de fertil intr-o piata emergenta ca Romania, de exemplu in aceasta industrie a asigurarilor, pe fondul unor revolte justificate legate de cresterea unor cote de prima exagerate dar al caror rezultat a putut fi intors subtil impotriva celui mai mic jucator din piata: interediarul de asigurari. Adaugand pentru a fi corecti, cu o minima cedare si pe frontul intereselor financiare ale greilor pietei, aceea de inghetare a tarifelor pentru o perioada. Diferenta uriasa este ca asiguratorii si-au inghetat profiturile brute pe cand intermediarii si-au micsorat drastic veniturile brute. Pot sa fac pariu ca va exista un profit bun la asiguratori si in aceste conditii, declarate teribile, si ca niciun asigurator cu RCA in portofoliu nu va renunta la produs.
2. In ce priveste unitatile reparatoare solutia ar consta in infiintarea unei autoritati de reglementare si supraveghere a acestei activitati care sa impuna un cadru legal si o supraveghere unitara acestui domeniu. Asta ar insemna ca fiecare unitate reparatoare sa fie obligata la aplicarea unor tarife de manopera stabilite pe criterii de piata avand la baza normative si indicatori individuali de eficienta. Astfel s-ar elimina tentativele de frauda prin emiterea de devize supraevaluate si alte trucuri pe care nu ma obosesc sa le descopar. Si, optimist privind, sa contribuie la cresterea rapida a calitatii muncii profesionistilor domeniului, determinand cresterea irevocabila a gradului de incredere a partenerilor fie ei asiguratori sau clienti. |
|
adaugat de George la 08.02.2017 13:07
|
Daca ASF nu intervine ca pe piata vanzatorilor de asigurari sa nu se vanda prin vanzatori fara diploma , totul este varza . Cei care nu sunt acreditati de catre ASF printr-un examen , oferteaza in afara conditiior de asigurare , dar comisionul inapoi , ne pun in dificultate pe cei de meserie . Daca ar ramane doar vanzatorii acreditati , s-ar putea face educarea consumatorilor , altfel nu se schimba nimic . Traiasca RCA ieftin , ce conteaza pagubitul beneficiar al RCA ? |
|
adaugat de Gabi la 07.02.2017 15:07
|
nu cred ca cea mai importanta piesa din puzzle este intre volan si pedale. :))))))))))))))))))))) |
|
adaugat de Soferu la 07.02.2017 14:19
|
Cea mai importanta piesa din puzzle e cea dintre volan si pedale.Daca piesa aia are rahat la creier,restul nu mai conteaza.Nu exista o solutie magica a problemei RCA,au demonstrat-o tarile cu apa calda inaintea noastra.O singura solutie e certa soferu`cum e soferu` roman? |
|
adaugat de Gabi la 07.02.2017 13:46
|
Pai d-aia se incearca "instituirea" unui pret de referinta.
Dar dupa parerea mea ne invartim in jurul cozii.
Toate se stiu deja.
Si nu cred ca nu sunt solutii.
Trebuie doar sa se vrea. Si nu cred ca se vrea. Punct.
Nu cred ca poate cineva sa ma contrazica. |
|
adaugat de Stefan la 06.02.2017 21:21
|
Dupa parerea mea , sunt doua capitole prea putin concluzionate in ultimii 10 ani :
1.Un control mult mai realist al societatilor de asigurare pe aceasta ramura si aici ma refer la doua aspecte importante care duc la informatii eronate, anume: cheltuielile pe care societatea le are pentru a subscrie acest tip de polita (fara contracte de diminuare a profitului) si trecerea la vanzarea profesionala a acestui tip de asigurare prin intermediul brokerilor ( Ex: extindere casco in acelasi pachet, etc). si
2. Un control al devizelor intocmite de service-uri, acolo unde o reparatie comandata direct de catre proprietar se dubleaza sau tripleaza daca acest lucru se desfasoara prin intermediul asigurarii RCA.
Constat ca in ultimii 20 de ani aceste doua lucruri sunt evitate de catre toti factorii de decizie.
Tot in 20 de ani aceste aspecte au devenit, usor usor, subiecte tabu. |
|
adaugat de Gabi la 06.02.2017 16:50
|
Poate trebuie in ambele situatii pret de referinta ca cine stie poate da faliment compania cu capital de stat sau preturile ei o iau razna mai ceva ca ale celorlalte. :)))))
Asa ca e buna putina preventie.
Parerea mea. |
|
adaugat de Gabi la 06.02.2017 14:12
|
Si daca nu-si "deschide firma" statul atunci trebuie musai pret de referinta. |
|
adaugat de Gabi la 06.02.2017 14:04
|
Nu cred dle Lecoiu. Eu zic sa verificati. Si eu am patit multe dar daca am verificat si scormonit ... am rezolvat.
Unele chestii deja au intrat in vigoare prin noua norma. Cititi.
Dupa parerea mea este nevoie intr-adevar de o reasezare sau fixare a comisionului. Nu se poate ca societatile sa-si bata joc de noi. Nu se poate continue astfel: sa nu iti scoti nici macar cheltuielile. Mizeaza probabil pe faptul ca suntem putini si prosti si nu citim ca vad ca e la moda.
Nu vreau sa va dezamagesc dar demisia lui Misu Negritoiu nu va rez. problemele din piata. Asta este intuitia mea. A nu se intelege ca ii iau apararea dar parca s-a schimbat totusi ceva. Societatile si brokerii ar trebui sa stie mai bine si sa aiba un cuvant greu de spus. Ei au contact direct cu ASF. Insa societatile si brokerii ar trebui sa aiba o mai buna comunicare cu agentii / asistentii.
Cu alte cuvinte: sa nu creada nici ASF, nici societatile si nici brokerii ca noi "este mici si prosti".
Este intr-adevar un grad scazut de colectare si mai ales in anumite zone ale tarii chiar daca prin lege sunt anumite institutii care obligatoriu ar trebui sa verifice RCA. Cred si eu ca un sistem de verificare gen rovinieta ar fi mai util. Nu stiu ce presupune asta si daca e greu de implementat dar cred ca sunt specialisti care sa faca un astfel de studiu si sa vada daca merita sau nu. Eu zic ca merita.
Referitor la variabilele care intra in calculul primei.... Despre asta am vazut ca fiecare stat are o parere proprie si are multe alte chestii pe care se bazeaza (am citit asa in diagonala cateva ...).
Eu zic ca merita sa faceti un "raid" si sa vedeti cum fac alte state. In special statele in care s-a stabilizat oarecum calculul acestei prime. Sunt destule institutii la nivel european ... care va pot ajuta ... cred.
Poate fi o solutie si introducerea in schema a unei companii cu capital de stat. Am vazut ca se practica si asta.
Poate fi un chiar un exercitiu util pentru stat . Sa vada si statul, dragutul de el, pe propria-i piele ce inseamna sa vinzi RCA: Cat se castiga, daca ramane profit, daca nu. O sa-si gaseasca singur raspunsul la majoritatea problemelor din piata. |
|
Arhiva
Sondajul curent
22.06.2018
Cand plecati in vacanta cumparati o asigurare travel? 15.06.2018
Credeti ca Legea IDD va fi transpusa in legislatia locala pana la 1 iulie? 08.06.2018
In cazul pensiei private, ce decizie sustineti? 25.05.2018
GDPR va creste increderea consumatorilor in industria de asigurari? 18.05.2018
Va creste pretul asigurarilor dupa GDPR si IDD? 11.05.2018
Sunt robotii o amenintare pentru angajatii din asigurari? 04.05.2018
Ce instrumente de economisire folositi pentru a va asigura o batranete linistita? 27.04.2018
Ce trebuie facut in 2018 pentru dezvoltarea industriei de asigurari? 20.04.2018
Daca va trebui sa alegeti, pentru ce viitor al pensiei ati opta? < 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | >
|