1asig.ro
1asig.ro

Este justificata diferenta de pret a RCA-ului intre soferii mai tineri de 30 de ani si cei mai in varsta?

- Da 54.7%
- Nu 45.3%

Total voturi: 322




adaugat de D.M.C la 21.01.2016 19:24
Nu mi se pare justificata diferenta de de pret, Am 22 de ani si nu mi se pare corect sa platesc de 3-4 ori mai mult decat un pensionar. Sunt pe ideea gresesc, platesc, spun asta pentru ca nu am nici un incident in trafic si totusi platesc peste 2500lei pe an. Si uite de asta isi inscriu Romani autoturismele in BG :(
 
adaugat de Vali la 16.05.2014 16:04
Eu consider ca o polita de asigurare este incheiata corect, daca datele inscrise in polita de asigurare sunt conforme din actele prezentate la incheierea politei (certificat inmatriculare, C.I. proprietar ). Am facut referire si la cel pagubit sa fie polita corect intocmita ca sa fie resposabilizat sa-si incheie actele corect . Orice client poate refuza o polita de asigurare daca nu este incheiata corect .
 
adaugat de AmDauna la 16.05.2014 10:05
Vali, ai dreptate in privinta faptului ca baza de calcul a unei polite RCA sa fie soferul si nu vehiculul, dar in ce priveste neplata daunelor in cazul politelor "gresite" nu iti dau dreptate . RCA-ul este in fapt o componenta de protectie sociala . Eu care circul corect si sunt pagubit de unul care are polita cu cateva date masluite pentru a obtine un tarif mai mic ce vina am ? De ce sa nu imi dea asiguratorul lui banii pentru despagubire ? E problema asiguratorului sa isi regleze conturile cu cel care a facut polita sau cu cel care este asigurat.
 
adaugat de Vali la 14.05.2014 13:19
Multe din cele spuse in comentarii sunt perfect adevarate . Trebuie gasit un echilibru intre daunele produse si plata primei de asigurare . Pretul asigurarii RCA si Casco trebuie sa fie pe soferii masinii , vechime permis , puterea masinii , daunalitatea pe sofer , amenzi de circulatie si un procent de maxim 30% pentru criteriu de varsta . Pentru aceste lucruri trebuie conectate bazele de date ale Politiei cu baza de date CEDAM . Acest lucru ar rezolva si introducerea datelor eronate pentru a da alt pret la asigurare . Trebuie ca la cei care sunt vinovati sau pagubiti printr-un accident in trafic fara polita RCA intocmita corect dupa datele de identificare din certificatul de inmatriculare si CNP sau CUI proprietar (sasiu gresit , putere mai mica , localitate rural , CNP al bunicului s.a.) sa nu primeasca daune . Clientul care incheie polita sa verifice datele scrise pe polita de asigurare . Nu se intampla asa ceva in practica din pacate si cei care incheiem polite corect pierdem clienti si bani . Trebuie instruiti inspectorii de daune sa verifice datele inscrise pe politele de asigurare prezentate la deschiderea dosarului de daune ,sa fie conforme cu actele prezentate de clienti si sa respinga deschiderea dosarului de dauna conform normelor ASF . Cine este de acord cu cele semnalate de mine ?
 
adaugat de AmDauna la 14.05.2014 10:31
Criteriul de majorare a tarifelor pentru tineri pe langa faptul ca discrimineaza o mare parte a soferilor deja a inceput sa aduca si pagube vizibile de cand s-au prins tinerii ca pot fenta pretul prin emiterea online cu modificarea datelor. Acest lucru este valabil si in cazul autovehiculelor de mare tonaj. Zicea cineva ca ar trebui ca politistii sa verifice corectitudinea datelor la controalele in trafic. Dar de ce sa faca asta ? Datoria lui este sa verifice daca vehiculul este asigurat. Atata timp cat RCA-ul se face pe masina dpdv juridic este de ajuns ca doar seria de sasiu sa fie corecta. Mai departe este treaba asiguratorilor sa isi regleze conturile cu cine a emis polita. Ideea este ca legislatia in baza careia se asigura si se despagubesc accidentele rutiere in Romania lasa mult de dorit . Sunt multe alte probleme de reglementat si in ce priveste emiterea si in ce priveste despagubirea. Una dintre aceste probleme ar fi si emiterea online. Se pare ca se face confuzie intre vanzarea unui telefon mobil si cea a unei polite de asigurare. Ca sa nu mai vorbim si de incalcarea legii prin incasarea unor sume mai mici decat pe chitanta. Nu sunt expert in domeniul contabil dar cred ca brokerii care vand cu ajutorul site-urilor bine cunoscute ar trebui un pic luati la verificat . La fel si asiguratorii care ofera comision mai mare decat cel legal la RCA . Ce face ASF-ul in acest sens ? Doar incaseaza ? Revenind, e adevarat ca societatile de asigurari merg aproape in pierdere pe segmentul RCA si ca este normal sa incerce sa redreseze balanta dar mai intai de toate cred ca ar trebui sa incerce sa isi diminueze pierderile cauzare de managementul defectuos si sa lupte pentru imbunatatirea legislatiei . Ce a rezolvat cu majorarea preturilor pentru cei tineri ? A incurajat cresterea procentului de vehicule neasigurate sau a asigurarilor emise "gresit" .
 
adaugat de Iulian la 13.05.2014 19:25
Mult stimate domnule Liviu F ! Se pare ca ati votat DA doar pentru ca varsta dumneavoastra va permite acest lucru si nu sunteti in postura unui tanar sub 30 ani care trebuie sa scoata din buzunar o suma imensa de bani doar ca sa capete dreptul de a circula pe drumurile publice cu propria masina, inmatriculata pe numele sau. Daca ati fi facut parte dintr-o asemenea categorie cu siguranta aveati un alt punct de vedere. Este foarte usor sa judeci o situatie cand tu nu faci parte din acea ecuatie. Dumneavoastra ati uitat de principiul mutualitatii, principiu care sta la baza sistemului de asigurari si fireste uitati ca si un conducator auto experimentat poate sa greseasca uneori flagrant. Eu nu spun ca nu trebuie un sistem de corectie bazat si pe criteriul varstei. Spun doar ca este nedrept si injust ca un tanar cu varsta sub 30 de ani sa plateasca o statistica si sa-l determinam sa ramana in continuare in lupta de evitare a unui pret artificial pe care doar fraierii il mai platesc. Probabil ca si dumneavoastra aveti sau veti avea copii si tare curios o sa fiu cum veti reactiona in momentul in care va trebui sa le achitati prima de asigurare RCA la un pret fabulos reiesit in baza unor calcule actuariale bazate pe statistici. CONCLUZIE: Sper sa aveti la dispozitie acele sume sau daca nu le veti avea sa le puneti la dispozitie masina dumneavoastra pentru ca asa va veti scoate mai ieftin si probabil o sa iesiti la rampa uitand cele scrise acum si veti comenta intocmai pe invers.
 
adaugat de cosmin la 12.05.2014 18:05
Daca urmariti stirile de la ora 20 si faceti o statistica o sa vedeti de ce este justificata diferenta de pret :)
 
adaugat de Paul Gurau la 12.05.2014 10:56
Este justificata diferenta doar ca nu asa de mare
 
adaugat de Neli la 12.05.2014 10:38
In comparatie cu un pensionar trecut de 70 de ani, diferenta de pret chiar nu este justificata. Cine are reflexe mai bune? Da, sa fie penalizati tinerii dar si pensionarii trecuti de o anumita varsta, care sunt catastrofe pe drumurile publice.
 
adaugat de marian la 12.05.2014 10:22
Aceasta diferenta mare este inechitabila, inadecvata. Este functional sistemul bonus/malus, impus de ASF. Practic, trebuie avut in vedere comportamentul soferului, ceea ce se reflecta in B/M. Prin alti factori de corectie (cum este si cel de varsta) nu se face altceva decat sa se bruieze rezultatele/calculele actuariale si in unele cazuri , sa se anuleze aplicarea sistemul B/M.
 




Arhiva

Sondajul curent

02.02.2018 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2018?

26.01.2018 La care dintre urmatoarele riscuri este expusa Romania cel mai mult?

19.01.2018 Va creste piata asigurarilor de locuinte in 2018?

12.01.2018 Ce tipuri de asigurari vor creste cel mai mult in 2018?

15.12.2017 Ce solutie ar putea determina o crestere a numarului de sportivi asigurati?

08.12.2017 V-ati pregatit masina pentru iarna?

24.11.2017 Cum anticipati ca va evolua piata asigurarilor pana la finalul lui 2017?

17.11.2017 Pretul decontarii directe va fi un criteriu de alegere a politei RCA?

10.11.2017 Sunteti de acord cu reducerea contributiei la Pilonul II pe pensii?

<  7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |  >