Care este cel mai problematic aspect in domeniul protectiei consumatorilor de asigurari din Romania?
Necunoasterea drepturilor de catre asigurati |
15.1% |
Neplata daunelor la timp |
42.8% |
Informarea incompleta a clientilor cu privire la polita achizitionata |
22.6% |
Timpul indelungat de solutionare a reclamatiilor |
7.5% |
Legislatia deficitara |
11.9% |
|
Total voturi: 159 |
|
adaugat de octavian la 13.03.2014 14:17
|
Evident neplata daunelor.
Insa acest lucru este un rezultat al tuturor anomaliilor din sistem generate mai mult sau mai putin intentionat.
Ma refer la faptul ca :
- exista o concurenta prost inteleasa, iar calculele actuariale sunt facute formal, pentru a justifica tarifele nu pentru a influenta tarifele,
- Asigurarea de raspundere civila opereaza pe autovehicul si nu pe conducator auto. Este stupid conform legii sa platesti daune pe o polita si responsabil sa fie cel ce a comis accidentul. Nu vad de ce se mai calculeaza bonus malus pe proprietar daca nu acesta a produs accidentul. Daca RCA-ul ar fi pe conducatorul auto atunci toate pagubele se rasfring asupra acestuia, inclusiv bonus malus. Ar fi ca o asigurare civila profesionala. Si pentru ca tot veni vorba de RCP, atunci RCA-ul ar trebi sa functioneze pentru un singur eveniment. Astfel asiguratul ar simti direct ca trebuie sa suporte neatentia si incalcarea legii cu care ne-am obisnuit deja. Nu in ultimul rind cresc considerabil veniturile din asigurari prin cresterea nr. de polite.
- lipsa unor reguli normale de despagubire. De exemplu se merge pe aceeasi grila de uzura la calculul despagubirii maxime ca pe vremea ADAS-ului comunist. Valorile din grila nu au corespondent cu realitatea si incurajeaza frauda. Este evident ca daca poti da 5000 de EUR pe o masina iar la dauna totala iei 8000 s-au creeat deja premisele fraudei. Suntem in criza iar tentatia unui cistig facil este mare. S-a ajuns ca fraudele sa fie regizate si efectiv realizate fizic. Un permis suspendat in zilele noastre pentru neacordare de prioritate costa cca 500 EUR. Majoritatea autovehiculelor scumpe pentru care nu se gaseste cumparator devin daune totale. Daca Normele ar defini valoarea reala ca fiind valoarea de piata la data si locul accidentului (ca in statele civilizate), ar dispare aceasta tentatie.
- Legislatia civila si penala proasta. De exemplu un autoturism ce este gasit furat la o persoana este lasat in custodia acesteia pina la finalizarea cercetarilor in cazul in care nu se poate stabili indubitabil identitatea masinii. Ei bine legea nu prevede ca respectivul sa nu poata fi beneficiarul unor despagubiri, astfel respectiva masina fie se asigura si dispare fie este implicata intr-un accident pe RCA si se primesc despagubiri.
- CSA numai se lauda ca face ceva in fapt este un birjar care incearca sa struneasca naravasii de actionari. CSA nu are de ce primi reclamatiile asiguratilor sau pagubitilor si sa le raspunda invariabil ca au posibilitatea de actionare in instanta, fara a lua nicio masura in afara statisticilor interne. Trebuia constituit asa cum prevedea legea 32 corpul expertilor in asigurari si acestia sa-si exprime opinia independenta despre fiacare caz in parte.
In instante se lasa la aprecierea expertilor autovehicule si circulatie rutiera toate litigiile legate de asigurarile auto. Toate bune si frumoase numai ca dintre experti nici 25% nu au lucrat in asigurari si nu cunosc integral metodologiile din sistem. Sunt expert Judiciar si vad lucrarile unor colegi care fie sunt incomplete fie eronate. Din cite modificari ale legislatiei au fost facute nu se putea face una si pe acesta tema?
- Toate mecanismele de acreditare sau accedere la functii ori sistem sunt false, deoarece sunt creeate astfel incit sa nu mai conteze profesionalismul ci numai "dosarul". Cursurile de perfectionare sau pregatire sunt o fabrica de bani nu una de specialisti. Se poate cumpara orice examen, nu exista supravegherea CSA sau a unor experti ai CSA. Totul se cumpara si are un pret.
Rezulatul este intrebarea de astazi: care este cea mai mare nemultumire. Domilor nu trebuie sa ne intrebam care este cea mai mare ci de ce exista nemultumiri.
Raspunsul este simplu pentru ca am transformat principiile de baza ale mutualitatii in afaceri sau le-am romanizat pe principiul " lasa ca merge si asa". |
|
adaugat de Bogdan la 12.03.2014 22:24
|
Subscriu la cele spuse de Dl Florin Talos , la data de 11.03.2014; 07.56 |
|
adaugat de Florin TALOS la 11.03.2014 07:56
|
1. Cel mai mare motiv de nemultumire al asiguratilor este neplata daunelor la timpul prevazut de contractele de asigurare sau de norme la asigurarile obligatorii. Si asta mai ales in cazurile in care inspectorii de daune folosesc tot felul de tertipuri birocratice pentru a prelungi termenul de finalizare al dosarului de daune la care se adauga si proceduri inutile impuse de societatile cunoscute in piata pentru ca sunt rau platnice. Vezi clasamentul reclamatiilor. De aici asiguratul percepe ca a facut asigurarea degeaba si nu se vrea a fi despagubit.
2 Necunosterea drepturilor de catre asigurati si neprofesionalismul asistentilor in brokeraj care nu sunt in masura sa-si consilieze clientii in caz de dauna. Nu ma leg de agentii de asigurare pentru ca ei nu au nici un interes, ei reprezinta societatea de asigurare. Nu spun ca trebuie sa cunoasca pe de rost conditiile asigurarii dar la asigurarile complexe trebuie sa-l puna pe viitorul asigurat sa le citeasca in integralitate si sa fie in masura sa-i dea asiguratului lamuririle necesare cu privire la anumiti termeni specifici. Uneori asigurartii sunt de o ignoranta totala. Eu intreb de obicei mai ales la o asigurare de locuinta si CASCO, de ce ii e frica cel mai mult ca poate sa-i afecteze casa si autoturismul si pentru ce vrea sa-i fie asigurata casa si autoturismul. Pentru unii sunt adevarate intrebari de baraj. Sau la un RCA sa nu fii in masura sa-i arati clientului cum se completeaza un constat amiabil sau sa nu ai datele de contact al societatilor de asigurare pentru daune. Aici e mult de munca pentru ambele parti.
3. Toate acestea duc la un numar foarte mare de reclamatii care depasesc capacitate de rezolvare a acestora ca timp de catre ASF.
4. Legislatie avem, dar nu-i cine sa o aplice. La acest capitol ASF e depasit de situatie. Pe unele aspecte mai ales cele legate de respectarea legalitatii functionarii sistemului ar trebui delegate competente catre politie, OPC si alte organe de control ale autorittailor locale. Se pare ca e foarte greu de exemplu sa introduci sistemul asigurarilor RCA pe asigurat nu pe autovehicul si despagubirea de la societatea asiguratului cu regres pe societatea vinovatului. |
|
adaugat de cristina la 10.03.2014 18:39
|
neplata daunelor este principala cauza a descurajarii oamenilor in piata de ASIGURARII . |
|
adaugat de anonim la 10.03.2014 14:33
|
Cel mai problematic aspect il reprezinta renuntarea la orice element fizic de siguranta al contractelor/politelor de asigurare.
Absenta elementelor de siguranta/preinseriere permite proliferarea falsificatoriloriar clientii ajung sa se intrebe de fiecare data daca detin sau nu un document valabil. |
|
adaugat de JELER DORIN ALEXANDRU la 07.03.2014 20:36
|
Lipsa totalade educatie in domeniul asigurarilor.Majoritatea romanilor stiu ca au ceva obligatoriu de platit,dar nu stiu in ce scop,daca le este de folos sau nu,daca se poate sa fie cit mai ieftin nu conteaza ce urmari poate avea!!! |
|
adaugat de asistent@1asig.ro la 07.03.2014 18:19
|
Incepand cu jumatatea anului 2012, asiguratorii din Romania au fost obligati sa publice pe site-urile proprii numarul total de reclamatii formulate de asigurati si pagubiti catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (actuala ASF) la adresa lor. Aceasta obligatie este prevazuta in Ordinul CSA nr. 11/2012, privind procedura de solutionare a petitiilor referitoare la activitatea asiguratorilor si intermediarilor in asigurari.
Aceasta masura reprezinta un prim pas catre protejarea mai buna a consumatorilor din asigurari. De altfel, protectia consumatorului de servicii financiare reprezinta o problema-cheie la nivel european, lucru evidentiat de schimbarile legislative numeroase realizate in acest sens.
Piata de asigurari din Romania trebuie, astfel, sa se adapteze cerintelor europene si, in mod special, sa aiba in vedere protectia clientilor. In momentul de fata, insa, exista mai multe practici problematice identificate la nivelul pietei, care au efecte negative asupra consumatorilor de asigurari.
In opinia dumneavoastra, care este cel mai problematic aspect in domeniul protectiei consumatorilor de asigurari din Romania? |
|
Arhiva
Sondajul curent
08.03.2019
Cum va protejati locuinta impotriva dezastrelor naturale? 22.02.2019
Cum va evolua piata de brokeraj in asigurari in 2019? 11.02.2019
Cum anticipati ca va evolua piata asigurarilor private de sanatate in 2019? Motivati raspunsul! 25.01.2019
Ce fenomen ti se pare cel mai periculos (in opinia ta creste cel mai mult riscul de a fi implicat intr-un accident rutier) atunci cand te afli la volan? 07.01.2019
Care considerati ca este cea mai mare provocare pentru industria de asigurari in 2019? 14.12.2018
Ce solutie credeti ca are cel mai mare impact in scaderea numarului de accidente rutiere: 07.12.2018
Credeti ca piata asigurarilor din Romania va incheia anul 2018 cu: 29.11.2018
Ce noua tehnologie credeti ca va avea cel mai mare impact asupra domeniului asigurarilor din Romania in urmatorii 5 ani? 23.11.2018
Credeti ca vor mai intra asiguratori noi pe piata din Romania pana la finalul anului? < 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | >
|