Care a fost cea mai stringenta problema a pietei de asigurari in 2013?
|
||||||||
Total voturi: 94 | ||||||||
adaugat de Simina Alexandru la 15.01.2014 12:29 |
Legat de comentariul Roxanei. Sunt convins ca despagubirea daunelor morale pentru politele RCA reprezinta un procent infim fata de banii pierduti de asiguratori din cauza fraudelor. In plus faptul ca INCEP sa se despagubeasca daune morale pentru politele RCA este un lucru NORMAL si BUN. Oricum numarul si cuantumul despagubililor pentru daune morale( pe RCA, Malpraxis, etc) sunt convins ca este foarte mic in comparatie cu cel al altor tari din occident. |
adaugat de Simina Alexandru la 15.01.2014 12:21 |
Una dintre cele mai grave probleme cu care se confrunta piata de asigurari, pe langa preturile de dumping si lipsa de instruire a personalului este FRAUDA. Faptul ca asigurarile pot fi emise online si ca unii asiguratori inca fac polite casco fara fransize nu fac decat sa incurajeze frauda, o problema care pare sa se mareasca de la an la an si care "musca" o bucata mare din profitul, sau mai bine zis potentialul profit al asiguratorilor. Stiu ca trebuia infiintat BIFA(Biroul de investigatii al fraudelor in asigurari)...dar recent nu am mai auzit nimic legat de aceasta entitate...probabil, ca multe alte lucruri bune din Romania, a ramas doar la stadiul de proiect. |
adaugat de Adrian S la 11.01.2014 01:25 |
Daca este vorba despre cea mai importanta problema, atunci pretul RCA ului, nesustenabil este cel care va provoca daune si in 2014. Cresterea daunelor morale sunt tot legate de pretul RCA ului, ca nu cred ca acestea sunt generate de alte tipuri de asigurari... Topicul este retoric in piata aceasta bolnava, educatia si altele sunt depasite ca si terminologie, cand s-au nascut oameni despre care se scrie la ziar(electronic) si se fac comparatii cu mari manageri, insa ei nu au nici 10 angajati cu carte de munca , ci au mii de contracte de colaboare. Piata are nevoie de supraveghere, control si respect. Legislatie exista si poate fi imbunatatita, insa daca nimeni..si accentuez NIMENI nu verifica si nu exista sanctiuni de care toti sa se teama, si deci implicatii semipenale ca sunt multe infractiuni economice, nu se trateaza. Control, atat intern cat si extern, nu de genul politienesc ci de genul prietenesc sever. Recunosc ca nu sunt adeptul MLM urilor si daca as fi o zi in ASF, o regula de genul"extirparii" agentilor part time si cu mandat, as da. Piata noastra de asigurari este lipsita de Respect, intrucat oamenii o vad ca pe o distributie, asimilata pietei de cartofi/ legume proaspete, pitei de hartie igienica sau pietei de haine SH import Germania. Pana cand "piata" nu se va scutura de prosti si afaceristi de 2 lei sau falsi angajatori, ajutata sau nu de legiuitor si sa fie asimilata cu piata bancara, piata produselor financiare ( cu toate ca si acele piete sunt in declin calitativ..), nu se vor modifica premisele acestei piete. Rad cu pofta cand vad acest studiu si imi amintesc de marii manageri care faceau push prin cercurile inalte sa se liberalizeze si sa nu mai fie obligati sa plateasca cu salariu agentii, la Managerii societatilor de asigurari ma refer. Ca au costuri mai cu achizitia, ca operationalul ii omoara si ca piata trebuie sa fie mai relaxata. In loc sa isi ia un laxativ, au schimbat regulile. Si agentii lor au devenit colaboratori..dar nu doar ai lor, ci ai brokerilor. Ca au o oferta mai variata. Apoi a inceput razboiul preturilor, ca nimeni nu are cash. Leasingul auto era in cadere si parcul auto national este singurul care mai aduce oxigen. Sa le multumeasca samsarilor si celor care isi cumpara sh din Germania, cu motor de 3000, ca e RCa ul mai scump :). Piata nu ar nevoie de astfel de vizionari, nu are nevoie de corectii si schimbari rapide ci de decizii rationale, calculate ( cu impact) si asumate. Imi pare rusinos sa dai cu bata im balta si apoi sa incepi sa plangi, reclamand ca esti stropit tot de noroi. Cine ii obliga sa participe in razboiul preturilor? Intra cineva din piata in Dep Actuariat, si zice ..Indifierent de ce iese prin calcule, da-le incolo de provizioane, algoritimi, rezerve, scoate pretul cel mai mic ca altfel nu se vinde !!!?? Doar Managerii proprii fac acest lucru, nu cei de la concurenta. Este o piata in care imi este, periodic, rusine ca fac parte din ea. Rusine ca am facut studii, rusine ca am lucrat multi ani sa fiu asimilat si comparat cu un "coleg" care a dat acum examenul la IMA si nu stie /poate sa vanda decat RCA si pe cel mai ieftin. Doar asa a crescut gradul de intermediere al brokerilor, prin RCa ieftin ( fara reclama, fara cratima :)). Salut Decizia Brokerilor ( cu califiare care stiu ce este un BI si un MBK ) de a iesi din asociatia MLM istilor. 2014 va fi la fel daca nu se schimba ceva, cel putin la nivel mental. |
adaugat de Rusu Rodica la 10.01.2014 20:25 |
Piata are nevoie de profesinisti, atat echipa de management cat si consultanti. Piata are nevoie de educatie financiara. Piata are nevoie de o concurenta loiala si respectarea contractelor Piata are nevoie de un ASF obiectiv cu toti jucatorii din piata, cu reguli si respectarea lor. Piata are nevoie de legislatie. |
adaugat de Maria BOGHIAN la 10.01.2014 19:28 |
Fenomenul este complex pentru ca este influientat de mai multi parametrii. In contextul cresterii in 2013 a varstei medii a parcului cu peste 1,2 ani,interesul proprietarilor de autovehicule a scazut, pentru produsul de tip CASCO(prime relativ mari in comparatie cu valoarea de piata a vehiculelor si cu posibilitatea repararii cu piese reutilizabile). Colelat cu varsta parcului, in sens invers a scazut valoarea medie a vehiculelor care au incheiat acest tip de asigurare.. In acelasi timp, companiile care au vandut polite CASCO pentru vehicule a caror timbru de mediu nu era achiat, au inregistrat in 2013 o crestere a daunalitatii pe acest segment, in contextul in care reparatiile s-au facut nou/nou iar pretul pieselor de schimb nu s-a diminuat. Cocluzia: mult mai putine polite, prime mai mici(corelate cu valoarea si varsta medie) , piese de schimb cu preturi similare fata de anii anteriori, costuri interne similare cu anii anteriori, costuri mai mari aferente tentativelor de frauda externa. |
adaugat de Roxana Iloaia la 10.01.2014 19:26 |
Factorul care a afectat cel mai mult situatia rezultatelor din piata asigurarilor in 2013 este reprezentat de cresterea despagubirilor pentru daune morale pe politele RCA, in contextul in care primele brute subscrise nu au fost majorate in conditii de sustenabilitate. In incercarea de a ocupa o cota cat mai mare de piata prin subscrierile RCA, anumiti asiguratori au practicat preturi nejustificat de mici pentru aceasta clasa de asigurari, caracterizata de cea mai mare daunalitate. |
adaugat de asistent@1asig.ro la 10.01.2014 17:25 |
2013 va marca, cel mai probabil, cel de-al optulea an consecutiv in care piata asigurarilor consemneaza un rezultat financiar agregat negativ. Lipsa profitabilitatii ramane unul dintre principalele minusuri, la propriu, la nivelul pietei locale a asigurarilor. Puse intr-un context macroeconomic defavorabil, asigurarile au sanse minime de a relua cresterea catre nivelul de subscrieri inregistrat la debutul crizei. Unul dintre aspectele problematice in fiecare an este mentinerea practicilor de vanzare bazate pe principiul pretului minim la RCA, care conduce, aproape inevitabil, la un mod defectuos in care sunt instrumentate daunele RCA. In acelasi timp, pe fondul scaderii vanzarilor de masini noi, CASCO a ajuns sa fie factorul decisiv care determina clasamentele companiilor si balanta spre plus sau minus la sfarsit de an. Mai mult, daunele morale au inceput sa devina o problema atat pentru asiguratorii romani, cat si pentru reasiguratori, iar aceasta tendinta poate avea un impact negativ pe termen lung. Nu in ultimul rand, asigurarile de viata, care au dat usoare semne de revenire in anii anteriori, au intrat iar pe o panta descendenta, cifrele la 9 luni indicand o scadere de 4,5%. Asadar, care a fost cea mai stringenta problema a pietei de asigurari din Romania in 2013? Comenteaza si castiga! Cele mai bune trei comentarii la intrebarea din aceasta saptamana vor primi ca premiu cartea lui Alin T. BAIESCU, "DEX Asigureza - Romana, 123 de termeni din Asigurari cum nu gasesti in nicio Carte de Business"! Comentariile la intrebarea saptamanii inscrise in concurs trebuie sa fie asociate unei adrese valide de e-mail (deoarece aceasta va fi utilizata pentru identificarea si contactarea castigatorilor). |
22.06.2018 Cand plecati in vacanta cumparati o asigurare travel?
15.06.2018 Credeti ca Legea IDD va fi transpusa in legislatia locala pana la 1 iulie?
08.06.2018 In cazul pensiei private, ce decizie sustineti?
25.05.2018 GDPR va creste increderea consumatorilor in industria de asigurari?
18.05.2018 Va creste pretul asigurarilor dupa GDPR si IDD?
11.05.2018 Sunt robotii o amenintare pentru angajatii din asigurari?
04.05.2018 Ce instrumente de economisire folositi pentru a va asigura o batranete linistita?
27.04.2018 Ce trebuie facut in 2018 pentru dezvoltarea industriei de asigurari?
20.04.2018 Daca va trebui sa alegeti, pentru ce viitor al pensiei ati opta?
< 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | >