1asig.ro
1asig.ro

Are piata asigurarilor nevoie de tarife minime obligatorii la RCA?

- Da 67.4%
- Nu 32.6%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 181




adaugat de octavian murea la 10.06.2013 15:53
Legi clare si autoritate care sa taie si sa spinzure? Utopie. Nu stiti cum stau lucrurile pe la noi? erau 5 membrii in CSA si fiecare dintre ei avea "protejati". Si acestia erau numai membrii CSA pentru ca mai existau inca cca 10 directori fiecare cu protejatii sai. Noi discutam despre sanctiuni iar cei vizati aveau grija sa rezolve problemele celor protejati. Daca se dadea un telefon de la CSA se rezolva orice dosar indiferent daca era frauda sau nu. Acum ca vor fi 11 membrii ce credeti citi protejati vor fi? Dispersarea raspunderii intre 5 membrii era greu de rezolvat, dar intre 11? Legi clare? Avem macar una clara? Pina si constitutia este interpretata diferit de Base si guvern. Vise oameni buni daca vreti legi clare ati ales gresit unde sa va nasteti si sa traiti. Noi platim pretul dualitatii de caracter a poporului roman. Acesta este pretul: taxe mari, tarife mari, servicii minime, asistenta statului inexistenta, nivel de viata real scazut Avem petrol dar si cea mai scumpa benzina, avem gaze dar si cele mai scumpe gaze, avem energie electrica ieftina dar platim foarte scump factura, ce mai conteaza tarifele RCA?
 
adaugat de Am Dauna la 10.06.2013 10:22
Piata asigurarilor are nevoie de o legislatie clara si pusa in aplicare si de o autoritate de supraveghere care sa taie si sa spanzure unde se incalca legea !
 
adaugat de Octavian Murea la 10.06.2013 09:18
Am uitat sa spun urmatorul lucru. In America este rezolvata deja aceasta problema. Acolo exista niste societati numite fonduri mutuale de compensare (asigurare). Aceste societati vind TPL (RCA) si sumele se constituie intr-un fond. Din fond se platesc daunele de catre un administrator de fond. Cheltuielile de administrare anuale sunt stabilite sub forma de buget de cheltuieli. La incheierea asigurarii, fondul face bilantul iar sumele ramase se acorda sub forma de bonusuri asiguratilor. Cei care au avut daune mari sunt penalizati prin cresterea tarifului, cei care nu au avut daune au bonus. Morala: separarea managementului de actionari cumulat cu renuntarea totala sau partiala la profit pot aduce beneficii clare. La noi nici macar nu se pot constitui astfel de fonduri conform legii 32/2000. De ce? Pentru ca nimeni nu le vrea, toti vor sa traga de undeva un banut mai subtire sau mai gros.
 
adaugat de Dragos la 10.06.2013 09:08
Daca tot se cere o scumpire de ce nu se elimina RCA si nu se intrioduce asigurarea complexa ca in afara ?De ce se permite brokrerilor incasarea in contul lor dand astfel posibilitatea unor ,,giumbuslucuri" financiare.
 
adaugat de Octavian Murea la 10.06.2013 09:07
Desi este greu de inghitit comentariul meu, adevarul este ca problema este greu de rezolvat la niveluri inferioare. Cea mai mare problema este vesnica pendulare a managementului asiguratorilor intre presiunea de a creste in sondaje, vinzari si cota de piata si presiunea profitului. Ambele sunt cerute de catre actionari, care nu vor sa inteleaga faptul ca profitul nu face casa buna cu vinzarile in asigurari. Aici vorbim de vinzare de promisiuni nu de cuie sau chiloti. La cuie stii marja de profit inca de inainte de fabrica marfa, la asigurari nu stii ce impact vor avea in perioada de acoperire. Presiunea vinzarilor a creeat toti acesti agenti si brokeri care mint si spun orice orice pentru a face vinzari dar si fac presiuni continue de scadere a tarifelor. Nu este vina lor toti plecam de acasa sa facem bani, este problema celor care cedeaza din societatile de asigurari, deci un management dur ar rezolva imediat problema respect`rii tarifelor comunicate catre CSA. De ani de zile exista scandalul bonusurilor oferite la licitatiile pentru RCA, se ajunsese la peste 50% retur de prima sub forma de bonusuri sau facilitati la armata de exemplu si CSA se facea ca nu vede. Solutia este deci un management responsabil si intarirea supravegheriii, ceea ce ambele ma tem ca nu se vor realiza. Managementul este la dispozitia actionarilor, iar supravegherea dupa aceasta comasare si cresterea numarului de mebrii in Comisie, nu cred eu ca va fi mai buna. Mai mult batalia nu a fost una reala ci politica, cine sa detina controlul respectivei supravegheri. Ca intotdeauna noi ducem greutatile prin majorarea tarifelor.
 
adaugat de asistent.1Asig.ro la 09.06.2013 09:32
De acord cu tine claudiu carbureanu ai perfecta dreptate bravoo.....
 
adaugat de claudiu carburean la 08.06.2013 11:59
in primul rind piata are nevoie de un control mai stict,orice ""papagal" este vinzator de asigurari ,la ce folos atitea cursuri de pregatire si calificare ,cine pe cine controleaza ,birourile csa din teritoriu sunt de forma ,in mediul on line politele se vind pe toate portalele ,iti iei o telecomanda ,un tv si chiloti si rca ,in caz de dauna geniile din on line se spala de raspundere ,tot locatiile din teritoriu sunt asaltate de clienti nemultumiti iar restul urletelor sunt suportate de angajatii asiguratorilor sau brokerilor ,de ce nu se impune oricarui asa zis agent o garantie materiala in bani un depozit fix in banca ,la care nu se poate umbla ,de undese poate suporta cea mai mica greseala ,tarifele rca au nevoie de un prag minim de unde incepe calculatia ,obligatoriu pt toti asiguratori la care sa se aplice bonus -malus .
 
adaugat de Vali la 08.06.2013 10:49
Mare dreptate are Florin , dar din pacate autoritatile care trebuie sa verifice , sa aplice legea in activitatea de asigurare , despagubiri ale clientilor o fac doar cu rol consultativ . Referitor la "agentii" care vind orice ( "asigurari ", bijuterii, alimente , jucarii , termopane , piese autovehicule , imbracaminte , incaltaminte s.a. ) fara sa fie cu punct de lucru in spatiul respectiv doar asigurari cum suntem noi autorizati , sunt multe de spus , ei sunt protejati in primul rind de asiguratorii care au nevoie disperata de incasari de la oricine poate sa lucreze pe un calculator ( vedeti mediul online o jungla totala , polite false , bani neincasati , refacerea politelor gresite fara sa se plateasca suplimentar daca difera tariful ). Noi care lucram doar in acest domeniu si stim cum se desfasoara activitatea , trebuie sa consiliem cit mai bine clientii sa-si ceara drepturile fata de asiguratori atunci cind sunt pagubiti , pentru a fi multumiti atit de serviciile noastre cit si de asiguratorii nostri parteneri .
 
adaugat de eusebiu salceanu la 08.06.2013 09:53
Atat timp cat nu vor fi setate calculatoarele companiilor de asigurari sa nu se poata emite polite sub anumite tarife minime ,(sustenabile si agreate de toti asiguratorii), pe fiecare cilindree in parte nu se va rezolva pierderea pe rca .Aceste tarife ar trebui anual actualizate in functie de daunalitate.De exemplu pe cilindreea 1200-1400,la un tarif minim de cca 200 lei / 6 luni un broker ar putea oferta un client cu 5 oferte la acest tarif (considerat sa zicem sustenabil) iar atunci clientul ar avea cel mai bun pret de la compania pe care o va considera cea mai serioasa. Aici intervine o alta problema majora, COMISIONUL maxim practicat, care trebuie limitat OBLIGATORIU pt toata piata ,deoarece se stie companiile modeste ori cele care nu au o forta de vanzari mare, ofera supra comision,tentand brokerii sa convinga clientul sa aleaga compania care - i da cel mai bun comision.O alta solutie pt. cresterea incasarilor rca este BARAREA OBLIGTORIE pe cartea verde atarilor din afara U.E.(din cauza acordarii acestui bonus de companii ,C.V. a ajuns o raritate iar daunele din afara U.E.o povara cumparata cu 0 lei.).
 
adaugat de constantinescu geoege la 08.06.2013 08:25
Tariful minim este necesar,altfel soc.de asigurari-unele-nu isi pot reveni si vor fi intr-o continua lipsa de lichiditati-de fapt se prelungeste agonia-se vor scufunda tot mai mult !
 




Arhiva

Sondajul curent

23.03.2018 In cat timp anticipati ca va fi lansata prima societate mutuala de asigurari din Romania?

16.03.2018 Cui ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

09.03.2018 In ce masura utilizarea sistemelor telematice va creste siguranta in trafic?

02.03.2018 Cand anticipati ca vor aparea in Romania asigurarile de tipul "On Demand" (platesti cat consumi)?

23.02.2018 Cum considerati ca sunt noile tarife de referinta pentru politele RCA?

16.02.2018 Cum apreciati decizia de amanare a aplicarii IDD?

09.02.2018 Este pregatita industria de asigurari sa aplice regulile GDPR din luna mai?

02.02.2018 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2018?

26.01.2018 La care dintre urmatoarele riscuri este expusa Romania cel mai mult?

<  6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |  >