Are nevoie piata de asigurari de CASCO fara suma asigurata?
- Da |
40.0% |
- Nu |
60.0% |
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre
EUROTAXGLASSs
|
Total voturi: 140 |
|
adaugat de Am Dauna la 07.06.2013 08:42
|
Cum a spus si dl Murea, intai ar trebui facuta putina curatenie in gradina asiguratorilor dar din pacate dupa parerea mea este foarte greu. Fiecare cartita sau capusa beneficiaza de protectie din partea unor superiori. Service-urile si-au implantat oameni in firmele de asigurari , iar de cele mai multe ori avansarea in functie s-a facut tot cu suportul lor. Apoi este exact ca si in politica, alesul trebuie ca pe perioada mandatului sa returneze inzecit banii de campanie sponsorului.
O alta problema a daunalitatii crescute pe segmentul auto este si mentalitatea asiguratilor , care vad intr-o polita Casco o modalitate de a face profit sau de a-si intretine masina. Se stie bine ca la o vopsitorie integrala clientul primeste bonus ori o suma de bani ori o revizie sau o alta lucrare gratuita din partea unitatii reparatoare.
Si ar fi mult mai multe de spus dar din pacate unii asiguratori trag "hais" in timp ce altii trag "cea" iar cel care are de suferit cel mai mult este asiguratul de buna credinta ! |
|
adaugat de Octavian Murea la 06.06.2013 15:35
|
Domnule "A". Nu confundati termenii sau daca nu ati inteles mai cititi odata. Eu vorbesc despre polite incheiate la prim risc nu despre RSA sau altceva. Unde ati vazut Dvs. scris de mine despre RSA?
Daca vreti sa accesati mai multe informatii despre manipularea asiguratilor puteti citi pe site-ul meu www.expertasig.ro vreo 3 pagini.
Sigur ca majoritatea tepelor sunt sprijinite din interiorul asiguratorilor de persoane care fie dau consultanta fraudatorilor fie se implica activ in rezolvarea dosarelor, nu este o noutate. Problema care se pune aici nu este frauda ci decapitalizarea ca urmarea subestimarii riscurilor.
In aceasta situatie trebuiesc gasite metode de contracarare a fraudei si de limitare a daunalitatii. |
|
adaugat de A la 05.06.2013 13:38
|
@octavian Murea: tu spui ceva de reintregirea sumei asigurate? acest lucru a cam disparut din piata de ani buni. (scos tocmai de companiile de asigurare) pentru ca au descoperit ca este ineficient.
@ Florin TALOS: adevarat,
Mai mult, companiile de asigurari au probleme in a-si onora partea din contract acuma cand e scris negru pe alb.
Multe societati conditioneaza acceptarea daunei de alegerea anumitor service-uri, etc; lucru care nu mi e pare corect, atat timp cat reparatia se incadreaza in suma asigurata.
Nu inteleg de ce vor sa vina pe piata cu asemenea produse care dezavantajeaza clientul de buna credinta si nu aleg sa stopeze scurgerea banilor pe daunele fictive - acestea sunt gaurile negre. Iar tepele vin din interior. |
|
adaugat de octavian Murea la 03.06.2013 14:52
|
Polita fara suma asigurata nu exista nicaieri in lume. Prima se incaseaza pentru o suma asigurata sau o limita a raspunderii.
Problema este alta: decapitalizarea societatilor de asigurare se datoreaza in principal expunerii marite si subestimarii riscului.
Controlul riscului denumit risk management exista dar lipseste cu desavirsire.
Prin tarile civilizate s-au gasit solutii nu trebuie sa inventam noi roata.
Expunerea la risc poate fi limitata prin incheierea de polite cu raspundere limitata si la prim risc, adica o polita cu suma asigurata egala cu valoarea masinii la data incheierii iar riscul sa fie valabil numai pentru 1 eveniment. La rca incheierea politei la prim risc ar reduce enorm daunalitatea. De ce? Pentru ca de regula soferii fara experienta sau incepatorii sau cei cu 2 maini stingi, au cite 3-4, 5 accidente pe o singura polita. Daca polita isi pierde valabilitatea odata cu semnarea unui constat amiabil de exemplu si-l obligi pe neindeminatec sa plateasca o noua polita ai redus riscul si daunalitatea.
La casco, daca se emit pretentii, indiferent de marimea lor pe o polita si aceasta se rezilieaza odata cu data notificarii riscului, la fel ai redus daunalitatea.
De regula romanii nu se asigura din prevedere, capitalismul salbatic de la noi impune asigurarea ca o forma de profit, se asigura cei care stiu sigur ca au accoidente, rar se intilnesc polite fara daune, sau cu daune mai mici decit prima platita.
Politele la prim risc au facut diferenta istorica intre asiguratori si cluburile P&I, cluburi ce nu au avut probleme niciodata. Fransiza a fost preluata de asiguratori de la cluburile P&I ca fiind forma de participare personala la pierdere.
In politele de raspundere civila generala exista limita raspunderii si numarul de evenimente, de ce nu ar exista si la CASCO sau RCA la fel, tot o forma de raspundere este. |
|
adaugat de Am Dauna la 03.06.2013 09:31
|
Atunci cand polita Casco va completa polita RCA s-ar putea incerca ceva in sensul asta. |
|
adaugat de eusebiu salceanu la 01.06.2013 09:54
|
Casco trebuie sa fie pe baza unei S.A.,dar cotele de valoare ramasa ar trebui diminuate cu cca 10 %,iar valoarea S.A. sa scada lunar cu cca 1%,(obligatoriu, mentionat in contract) .Exemplu ,o dauna totala produsa in luna 10 de contract la o S.A. de 10000 E,sa fie despagubita cu 9000 E, deoarece intre timp autoturismul a acumulat un grad de uzura .Cred ca ar fi o solutie corecta pe care ar accepta o majoritatea asiguratilor de buna credinta.iar cealalta categorie ar fi mai putin incurajata de a ;scapa ; de autoturism. |
|
adaugat de Cerbu Cornel la 31.05.2013 21:50
|
Cand vor exista loss adjusteri independenti si de incredere, nu ca agentii inobiliari sau cei de vanzare asigurari care sunt partinitori pana la capat, se va putea alege si o astfel de asigurare fara SA. Dar nu ar fi mai corect ca SA sa fie coerent stabilita de care parti la inceputul asigurarii si cu o depreciere inclusiv in cursul anului de asigurare ?
Contractul de asigurare este o intelegere privata intre parti..poate fi facut sub orice forma atat timp cat ambele parti semnatare sunt de acord si il respecta pana la final. Altfel, tiganie si disperare(depinde de care parte a inselatoriei te aflii) . Sau elegant spus : lipsa de eleganta in derularea unui contract.
Sunt companii in piata carora trebuie sa le fie retras dreptul de a plasa asigurari /Casco intrucat impun proceduri interne care nu sunt declarate in contract, si mai mult constrang eventuala despagubire de acceptare unei despagubiri in termeni dezavantajosi. Eu la 10 cazuri reale dovedite as retrage dreptul acestor "companii" de a mai vine respectivul produs. Hai nu 10, dar la 100 se poare considera procedura in toata regula... |
|
adaugat de Florin TALOS la 31.05.2013 20:08
|
Din pacate increderea in societatile de asigurare (in general) este destul de scazut incat sa li se acorde credit in acest sens. Clientul prefera sa aiba un reper clar atunci cand incheie asigurarea. Sunt de acord ca suma asigurata este de multe ori cu mult peste valoarea reala de piata a autovehiculului, lucru pentru care singurul vinovat este societatea de asigurare. Toate politele CASCO se emit electronic si suma asigurata este data de programul de emitere unde nu se poate interveni pentru micsorarea sumei asigurarte, fapt ce ar duce si la micsorarea primei de asigurare. In cosecinta societatile vor sa incaseze prime de asigurare cat mai mari iar in caz de dauna sa nu mai plateasca suma asigurata asumata prin contract. Rusinica !!! |
|
adaugat de asistent@1asig.ro la 31.05.2013 17:53
|
Posibilitatea introducerii politelor CASCO fara suma asigurata pentru revigorarea pietei de profil din Romania, precum si in ce masura o astfel de solutie ar reduce riscul de frauda, au reprezentat subiectele uneia dintre principalele discutii de la Ziua Asigurarilor Auto din cadrul FIAR 2013.
In tarile in care functioneaza acest sistem, cum este Ungaria, tarifarea este facuta in functie de dauna medie inregistrata si segmentarea pe varsta.
Politele CASCO fara suma asigurata au fost introduse, pe de-o parte, pentru ca majoritatea daunelor pe care le are o masina sunt daunele partiale, respectiv din dorinta de a avea o prima cat mai corecta, pe de cealalta parte.
In ceea ce priveste despagubirile platite, acestea ar fi calculate in functie de valoarea reala a vehiculului din momentul daunei, iar evaluarea ar fi corecta si transparenta pentru ambii actori implicati.
O solutie de mijloc vehiculata ar fi o trecere treptata de la polita cu suma asigurata catre o polita cu o suma maxima de despagubire.
In oricare dintre variante, implementarea ar presupune un efort de informare corecta din partea asiguratorului, incepand de la semnarea politei pana la determinarea valorii corecte in caz de dauna totala.
Totusi, voci din piata sustin ca, in Romania, politele CASCO fara suma asigurata nu reprezinta o solutie, din cauza mentalitatii clientilor, care vor sa stie valoarea masinii si cat pot fi despagubiti.
Considerati ca are nevoie piata de asigurari de CASCO fara suma asigurata? |
|
Arhiva
Sondajul curent
31.03.2017
Cum va evolua numarul de petitii din asigurari in acest an? 24.03.2017
Considerati ca piata asigurarilor isi va mentine ritmul de crestere in acest an? 17.03.2017
Ce considerati ca se va intampla dupa expirarea perioadei de plafonare a tarifelor RCA (mai 2017)? 10.03.2017
Cum considerati ca poate fi crescut nivelul de educatie financiara in randul romanilor? 03.03.2017
Prin ce metode considerati ca se poate regla piata RCA? 24.02.2017
Cine ar trebui sa plateasca pentru instalarea dispozitivelor Telematics pe autovehicule? 17.02.2017
Considerati ca asiguratorii si brokerii vor fi pregatiti pentru implementarea IDD? 10.02.2017
Care considerati ca este cea mai mare amenintare pentru casa dumneavoastra? 03.02.2017
Care dintre urmatoarele elemente vor conduce la imbunatatirea situatiei pietei RCA? < 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | >
|