1asig.ro
1asig.ro

Care este principala masura necesara pentru revenirea pe profit a pietei auto?

- cresterea preturilor 29.5%
- externalizarea departamentelor de dauna 4.2%
- aplicarea de bonus-malus si pe Casco 24.2%
- reducerea fraudelor 42.1%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 95




adaugat de eusebiu salceanu la 11.12.2012 11:10
tarife minime obligatorii la rca/ locuinte,bararea cartilor verzi pt. tarile din afara uniunii euro,fransiza 100 euro atunci cand accidentul nu este produs de asigurat si limitarea comisioanelor 15-20 %.
 
adaugat de FLORIN SPIRIDON la 03.09.2012 22:14
Una din cauzele care determina cresterea nejustificata a valorii medii a despagubirii pe segmentul RCA este data de despagubirea pe segmentul CASCO in caz de posibil REGRES!!!!!!!!!! 1-Verificati va rog de cate ori se scade din valoarea de despagubire pe regres fransiza de Casco???????? 2- Diferenta dintre valoarea de despagubire cand nu este regres si valorea de despagubire in caz de regres RCA.De parca nu am fi toti in acceasi barca . In loc sa vedem interesele generale , le vedem numai pe cele de moment ( proprii). 3- Larghetea cu care despagubim rudele , "prietenii" sau persoanele pe care dorim sa le influentam, si in mod inexplicabil presiunea vine din randurile celor care doresc o asigurare mai ieftina si mai " profitabila" 4-Daca tot a fost instituita COMISIA DE MEDIERE conf.ordin 21 , de ce nu preia acesta comisie si medierea dintre societatile de asigurari in caz de conciliere pentru a nu mai cheltui banii prin instante si eventuale expertize care se fac ,nu pe bani putini. 5-A-ti mentionat problema fraudelor in asigurari , aceasta nu este posibila fara concursul celor care lucreaza in sistem , sau in extremis a persoanelor "fara experienta" 5- Scaderea" nejustificata" a pretului politelor RCA ( doar din dorinta de a vinde mai mult) , fara un management al riscului corect implementat ( vezi asigurare DACIA 190? cu un sistem de franare , vai mama lui etc.) 6- Lista nu poate fi epuizata in prea scurt timp , si nu cred ca parerea noastra conteaza prea mult!!!!!!!!! Cu stima
 
adaugat de tristul adevar la 29.08.2012 09:35
Principala cauza a neprofitabilitatii segmentului de asigurari auto o constituie CAPUSAREA SISTEMULUI DE DESPAGUBIRE A DAUNELOR . Nu trebuie sa ne mai ascundem dupa degete si trebuie sa recunoastem ca aici e scurgerea mare de lichiditati. Costurile exagerate ale reparatiilor si nivelul ridicat al fraudelor inlatura profitul pe acest segment. Problema este ca de fapt din interior nici nu se doreste stoparera fenomenului ! Eu lucrez ca inspector de daune de cativa ani de zile si am ajuns sa fiu scarbit de sistem . Nu fac parte din randul celor cu care isi ridica vile si conduc masini de lux. dar recunosc ca sunt in minoritate . Am totusi momente in care regret ca am fost educat in spiritul corectitudinii si al fricii de Dumnezeu .
 
adaugat de Ionescu Radu la 28.08.2012 10:01
Ati uitat o masura care compenseaza din plin cresterea preturilor: aplicarea la asigurarea Casco, fara exceptii, de fransize corespunzatoare. La asta s-ar adauga practicarea de tarife in care riscul sa fie mai bine cuantificat, printr-o segmentare adecvata. La RCA, preturile sunt oricum subventionate de companiile de asigurari. Restul masurilor propuse (externalizare, bonus-malus, reducerea fraudelor) sunt de mai mica importanta ...
 
adaugat de neda viorel la 27.08.2012 13:15
-Crestereas preturilor: este un lucru posibil la unele companii dar numai daca se fac studii si se constata ca este necesar. Oricum acestea ar trebui sustinute si de servicii complementare si daca aceasta crestere este corelata cu aplicarea bonus-malus. - Externalizarea departamentelor de dauna: Nu cred ca este decat o sursa de cheltuieli suplimentare. Companiile detin specialisti necesari. Care ar putea fi motivele? Dar daca tot se gandesc la externalizare ca sa scada din cheltuieli poate reusesc sa faca un soi de poll in aceasta privinta si sa isi puna in comun toti specialistii cu care sa creeze o companie de profil independenta... Efortul comun din punct de vedere financiar, material si existenta fortei de munca deja pregatite ar putea conduce la realizarea rapida a unei astfel de intreprinderi. In caz contrar, ma indoiesc ca exista deja in piata o firma care sa detina in numar suficient de mare, specialistii necesari si baza materiala potrivita... Cu alte cuvinte alta solutie ar fi o utopie si aceasta actiune ar conduce la cresteri de cheltuieli, nu la reduceri.... Externalizarea resupune existenta unui corp de experti deja pregatit si in numar suficient, distributie larga in teritoriu si o salarizare corespunzatoare (lucru vital)... -aplicarea de bonus-malus si pe Casco: Este un lucru care putea fi realizat de multa vreme daca toate companiile ar fi inteles ca sa investeasca in tehnica de calcul, software-ul necesar si in personalul necesar. Daca se adauga la asta si un program de perfectionare profesionala si de ridicare a nivelului de competenta informatica a personalului din firme.... Totul era realizabil cu multi ani in urma. - reducerea fraudelor, Domeniul asta este strict legat de mai multe probleme pe care le au firmele si anume: de nivelul de salarizare si modul de recompensa al salariatilor proprii, de ridicarea nivelului de profesionalism, de folosirea unor metode si programe pentru verificarea activitatii, de o politica clara si coerenta cu privire la modul de atribuire al comisoanelor, de promptitudinea cu care se fac platile comisioanelor si drepturilor financiare catre colaboratori, de practicile concurentale pe care le au companiile si mai ales de comportamentul corect fata de proprii colaboratori, de o politica inteligenta de marketing (poate parea pe dinafara problemei dar nu este). Fraudele din sistem au cauze diferite si sunt diverse dar nu ele sunt singurele surse de pierderi ale companiilor de asigurari. ------------------------------------ ---- Mai adaug la acestea si pierderi legate de o politica de dezvoltare si activitate lipsita de o coerenta buna si facuta de multe ori "pe genunchi", decizii luate in anumite domenii fara consultarea obligatorie a tuturor speciaistilor care au tangenta cu acel domeniu. Aceste lucruri nu sunt fraude dar produc pierderi la fel de mari iar pe termen indelungat infraneaza activitatea societatilor in cauza. ------------------------------------ ----- Nu mai lucrez de ceva vreme in domeniu dar am tangenta cu el si din ce observ la unele societati, aceste probleme inca persista chiar daca informatizarea unora din activitati pare sa fi rezolvat o parte din problemele vechi. Cu stima,
 
adaugat de eu la 26.08.2012 20:13
1. Cresterea preturilor: de-a lungul anilor au tot crescut. Nu s-a rezolvat problema. Daca mai scresc, se va ajunge, in opinia mea la un numar mai mic de asigurati, scaderea nefiind direct proportionala in numarul si valoarea daunelor. Cine e expus va continua, cine e mai putin expus va renunta. 2. Externalizarea daunelor: va duce, in opinia mea, la o crestere a valorii (si poate si numarului) daunelor. Noi "daunasi' vor fi (probabil) platiti la nr dosare de dauna, si atunci concurenta dintre ei se va da in care deschide si plateste mai bine. Deci => crestere. 3. BM Casco. Deja s-a inceput cu aceea baze de date comuna legate de Daune Totale si/sau fraude. Ar fi interesanta si o departajare intre daunele totale economice de cele tehnice. Sunt voci care sustin ca auto despagubite ca Dauna Totala sa nu mai capete drept de circulatie in Romania. Asta ne-ar duce la punctul 4. 4. Reducerea fraudelor reprezinta in opinia mea modalitatea de eficientizare a rezultatelor financiare pe linie CASCO. Eu am convingerea ca "putreziciunea" pleaca din interior, de la varf inalt, si unii asiguratori se complac in asta. Ar fi mult de discutat pe tema asta. E interesant cum fiecare inspector de daune isi formeaza o anume "retea" de service-uri partenere prezente pe lista agreata. La unii dintre ei se remarca o neconcordanta intre venituri si cheltuieli (case, masini, vacante, etc). Si multe cazuri sunt foarte... cunoscute. Ganditi-va ca cel mai usor de a "fura un sistem" este cu ajutorul cuiva din acel sistem.
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 24.08.2012 18:20
Casco si RCA sunt surse importante de lichiditati si de noi clienti pentru companiile din piata. Insa, in prezent, in contextul unui mediu economic in declin si al unei clientele tot mai selective, asigurarile auto sunt obligate sa treaca "pe plus". Anul trecut, pe Casco, au fost platite indemnizatii brute in valoare de 1,98 mld. lei, ceea ce reprezinta 47,35% din totalul daunelor platite pentru asigurari generale, inregistrandu-se o scadere reala cu 25,11% fata de 2010. Pe RCA, au fost platite indemnizatii brute in valoare de 1,65 mld. lei, reprezentand 39,51% din valoarea totala a daunelor platite pentru asigurarile generale. Acestea au inregistrat o scadere in termeni reali cu 3,92% fata de 2010. Astfel clasele auto au generat plati totale de 3,63 mld. lei. La sfarsitul anului trecut subscrierile cumulate pe cele doua clase de asigurari auto au fost de 3,98 mld. lei. In conditiile in care subscrierile continua sa scada, iar industria asigurarilor a inregistrat rezultate negative timp de mai multi ani consecutivi, care este principala masura de redresare a asigurarilor auto, principala sursa generatoare de pierderi la nivel de piata?
 




Arhiva

Sondajul curent

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

13.02.2020 Ce tipuri de asigurari anticipati ca vor creste cel mai mult in 2020?

06.01.2020 Cum va evolua piata de asigurari in 2020?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >