1asig.ro
1asig.ro

Sunt suficiente noile modificari legislative pentru relansarea activitatii PAID pe trend pozitiv?

- Da 19.5%
- Nu 80.5%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 82




adaugat de SAVU MADALINA la 20.08.2012 13:22
Pe oameni ii intereseaza sa asigure riscuri care se intampla. Este abuziv ce face CSA. TOT OAMENI SARACI TREBUIE SA PLATEASCA.DE CE TREBUIE SA TINEM PAID IN SPATE?INTERESE
 
adaugat de VICOL GHE. la 17.08.2012 15:44
Aceste norme nu numai ca nu sunt suficiente,dar nu sunt decat o alta modalitate de a obliga cetatenii la ceva ce pentru circa 80% dintre ei este inutil.Mai bine s-ar gandi un sistem prin care toate societatile care emit asigurari de locuinte sa contribuie la un fond de tip PAID.Cred ca cheltuielile ar fi mai mici,iar prin perpetuarea sumelor acumulate s-ar constitui un fond real de despagubire.In plus masuri de garantare a fondurilor acumulate,ca in cazul pilonului de pensii ar fi eficient.
 
adaugat de Marius Diaconeasa la 14.08.2012 15:11
Colac de salvare pentru PAID ?!. Intr-un articol al revistei XPRIMM se spune: PAID primeste "colacul de salvare": CSA impune asiguratorilor sa incheie polite facultative doar pentru sume care le exced pe cele acoperite prin PAD pentru riscurile de catastrofa. Incepand cu data de 1 septembrie a.c., toate societatile de asigurare autorizate sa subscrie riscuri de catastrofa naturala vor putea incheia asigurari facultative doar pentru sume care exced celor acoperite prin polita obligatorie pentru locuinte, respectiv 10.000 EUR sau 20.000 EUR. Pentru riscurile de inundatii, alunecari de teren si cutremur, asigurate obligatoriu potrivit Legii nr. 260/2008, se vor achizitiona politele PAD (cu prime de 10 si 20 EUR pentru o suma asigurata de 10.000 si, respectiv, 20.000 EUR), vandute doar de catre cei 12 asiguratori membri ai PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale. Aceste modificari ale legislatiei secundare emise in aplicarea Legii nr. 260/2008 au fost adoptate astazi, 8 august, in sedinta Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si vor intra in vigoare de la data de 1 septembrie a.c. O masura asteptata de mult insa, ineficienta si inutila pentru o buna functionare a PAID-ului, a acestui POOL care se vrea a fi un protector al celor care sunt afectati de cutremur, inundatii sau alunecari de teren si implicit al eliminarii presiunilor pe bugetele locale si bugetul central in situatii de acest gen. Initial L 260/2008 prevedea ca si cei care se asigura facultativ sa fie obligati la incheierea unei asigurari PAD. Ulterior, s-a revenit si s-a modificat legea in sensul ca cei care se asigura facultativ nu mai sunt obligati sa incheie si o asigurare PAD. Acum, in sfarsit s-a adoptat o masura logica si normala care trebuia sa existe de la inceput si anume ca, toate societatile de asigurare autorizate sa subscrie riscuri de catastrofa naturala vor putea incheia asigurari facultative doar pentru sume care exced celor acoperite prin polita obligatorie pentru locuinte, respectiv 10.000 EUR sau 20.000 EUR. Pentru riscurile de inundatii, alunecari de teren si cutremur, asigurate obligatoriu potrivit Legii nr. 260/2008, se vor achizitiona politele PAD (cu prime de 10 si 20 EUR pentru o suma asigurata de 10.000 si, respectiv, 20.000 EUR), vandute doar de catre cei 12 asiguratori membri ai PAID - Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor Naturale. Simplu si eficient. Adica, daca vreau sa inchei o asigurare facultativa pentru o valoare de 100.000 euro asiguratorul imi va face o asigurare facultativa pentru o suma asigurata de 80.000 de euro sau 90.000 de euro, dupa caz, si voi plati o prima de asigurare conforma cu acea suma asigurata pentru diferenta fiind obligat a ma asigura la PAID prin incheierea unei asigurari PAD de 10 euro pentru o suma asigurata de 10.000 euro sau 20 euro pentru o suma asigurata de 20.000 euro. Toate bune si frumoase dar, oare este atins scopul pentru care s-a dorit a se infiinta acest PAID ?!. NU, DELOC. Sau o alta intrebare care nu mai este retorica raspunsul fiind dat chiar de CSA: oare de ce s-a infiintat acest PAID ?!. Introducerea acestei masuri fara eliminarea prevederii legale prin care cei ce poseda o asigurare facultativa nu mai sunt obligati a incheia o asigurare PAD va duce la o scadere si mai mare a numarului de asigurari PAD, care se vrea a fi o asigurare obligatorie – HA, HA, HA ... Sigur, se va spune ca exista acea amenda pentru cei ce nu incheie o asigurare PAD. Inca o data HA, HA, HA ... Chiar in comunicatul CSA si in expunerea de motive care au dus la modificarea legii se arata: „aceste modificari ale legislatiei secundare se impuneau in contextul in care portofoliul PAID se afla intr-o scadere drastica incepand cu luna septembrie a anului precedent ... Printre cauzele scaderii subscrierilor PAID se numara: modificarea Legii nr. 260/2008 prin care cei care au o asigurare facultativa nu mai erau nevoti sa-si faca si polita obligatorie, neaplicarea amenzilor, dar si concentrarea companiilor pe asigurarile facultative ... Astfel, introducerea asigurarilor obligatorii de locuinta a fost folosita pana acum, in mare, ca un instrument eficient de vanzare a politelor facultative.” Aici mare adevar s-a grait si astfel s-a raspuns la cea de-a doua intrebare: oare de ce s-a infiintat acest PAID ?!. Da, aceste asigurari PAD nu au avut decat rolul de a creste numarul de asigurari facultative in beneficiul asiguratorilor si nicidecum in beneficiul PAID-ului. Aceasta societate de asigurare constituita prin lege – PAID-ul - nu va functiona niciodata si nu-si va indeplini scopul pentru care a fost constituita datorita faptului ca acest asigurator nu a fost constituit in parteneriat PUBLIC-PRIVAT sau statul nu se implica in colectarea primelor de asigurare PAD. La baza aparitiei acestei legi(L260/2008), pe langa asigurarea din partea statului a protectiei cetatenilor impotriva dezastrelor si catastrofelor naturale, a mai stat un criteriu si anume, exemplul dat de Guvernul Comunist care dupa cutremurul din 4 martie 1977 a introdus obligativitatea asigurarii tuturor locuintelor, fara exceptie, asigurare care era perceputa de unicul asigurator la acea vreme A.D.A.S si care colecta primele de asigurare cu ajutorul statului prin intermediul organelor fiscale care colecta primele de asigurare si pe care le redirectiona A.D.A.S –ului. In actuala conjuctura politica, a liberei concurente si implicit a existentei mai multor asiguratori, statul a incercat sa introduca un sistem asemanator prin infiintarea unui POOL de Asigurare impotriva Dezastrelor Naturale denumit PAID. Problema care s-a pus de la inceputul infiintarii acestui asigurator a fost cea a colectarii primelor de asigurare si, mai ales a impartirii profitului acestei noi societati intre actionari . Astfel, a luat nastere aceasta struto-camila in asigurari. Pe de o parte, exista un singur asigurator - PAID-ul - care este format din asiguratori din piata si-n acelasi timp, in interiorul acestei societati de asigurare fiecare actionar trebuie sa-si castige un segment de piata acestia recurgand la cele mai diverse si plastice, as putea spune, metode de atragere a “ clientilor “ de partea lor si numai a lor prin incheierea de asigurari facultative si nicidecum de asigurari PAD. Astfel, fiecare asigurator, cica actionar in PAID, are propriul portofoliu, proprii asigurati. Ma intreb cum se imparte profitul PAID, care oricum nu exista?!. Statul, facand legea, este obligat sa o respecte atata timp cat ea exista. El o poate modifica sau abroga; dar atata timp cat ea exista, el nu poate face un act contrar, un act administrativ sau jurisidictional decat in limitele fixate prin aceasta alegere. Asa ar fi normalul. Pana la aparitia acestei legi asiguratorii s-au opus cu vehementa la participarea statului in aceasta societate de asigurare insa, functionarea corespunzatoare a acestui asigurator infiintat prin lege, atingerea scopului infiintarii acestui asigurator si, mai ales, asigurarea colectarii centralizate a primelor de asigurare se poate face, numai si numai, prin implicare statului, si anume : • participarea statului in parteneriat PUBLIC-PRIVAT, ca un simplu actionar, in aceasta societate de asigurare sau • statul facand legea pe care o poate modifica, sa prevada obligarea colectarii primelor de asigurare prin intermediul administratiilor fiscale si al rolului fiscal pe fiecare imobil-locuinta. In Romania avem cca. 8, 6 milioane de locuinte care, daca ar fi asigurate obligatoriu anual s-ar putea colecta cca. 120 milioane euro la o valoare medie de 15 euro/locuinta conform claificarii acestora in tipul A sau B. Sa presupunem ca, pe an avem 3.000 de locuinte distruse, ceea ce oricum inseamna enorm, vor trebui achitate sume de asigurare de 60 milioane euro si asta pentru locuinte de tip A. Aceasta suma poate fi suportata usor daca s-ar colecta corezpunzator primele de asigurare prin intermediul administratiilor financiare, prime care sa fie “atasate” impozitului pe locuinta, pe imobil, eliminandu-se astfel amenzile care oricum nu sunt aplicate si sunt greu de aplicat si, mai ales, de colectat aceste amenzi. In acest fel, prima de asigurare este „atasata” impozitului si i se pot aplica aceleasi penalitati aferente impozitului pentru locuinta respectiva. Tot prin lege, acest POOL poate fi obligat ca, anual, un anume procent sa fie directionat catre construirea de baraje, diguri, liziere, etc… ceea ce ar conveni si actionarilor intrucat acestea vor feri imobilele de furia naturii ceea ce implicit duce la colectare de prime fara a despagubi. Pentru asta, statul, prin lege, trebuia sa nu limiteze participararea la formarea capitalului acestui asigurator la maxim 15% din actiuni, ci actiunile sa fie impartite in mod egal intre asiguratorii care vor sa faca parte din aceasta societate de asigurare in schimbul unui aport, eventual mai substantial, la capitalul social al acestui asigurator capitalul urmand a fi impartit in mod egal intre actionari sau in functie de aportul adus de fiecare asigurator care doreste sa fie actionar in acest POOL si, bineinteles al profitului care urmeaza a se obtine numai in acest fel atingandu-se si scopul infiintarii oricarei societati comerciale – asocierea in vederea desfasurarii unei activitati comerciale in vederea obtinerii de profit (affectio societatis). Totodata, Consiliul CSA a aprobat majorarea comisionului platit societatilor care intermediaza vanzarea politelor PAD pana la maximum 20% din valoarea primei de asigurare. Foarte bine, aceasta masura nu ne priveste pe noi ci pe brokerii de asigurare care-si maresc in acest fel comisioanele percepute de la asigurator – PAID-ul. Asa ar fi normalul dar, sa nu uitam ca brokerii intermediaza toate tipurile de asigurare si vor fi interesati in a incheia asigurari facultative care un comision mai mare si, nicidecum asigurari PAD care au un comison de 20% dar din 20 de euro maxim ceea ce nu va duce decat la cresterea asigurarilor facultative. Nu este absolut nimic rau in acest aspect intrucat aceasta masura a CSA, prin deducerea din suma asigurata facultativ a sumei de 10.000, respectiv 20.000 de euro, nu va duce la descurajarea incheierii de asigurari facultative. Daca PAID-ul ar functiona dupa cum am spus si am publicat inca pe data de 20 februarie 2012 pe www.wal-street.ro, si nu numai, atunci in incheierea asigurarilor PAD brokerul nu va mai avea nici un rol deoarece, asa cum am spus, colectarea primelor de asigurare ceea ce inseamna implicit ca se-ncheie o asigurare PAD se face prin intermediul administratiilor fiscale datorita faptului ca statul este actionar. Stiu ca acest punct de vedere nu este pe placul brokerilor de asigurare dar, sa nu uitam pentru ce a fost constituit PAID-ul. De asemenea, statul poate sa nu fie actionar dar sa asigure, prin lege, colectarea primelor de asigurare pentru asigurarea PAD ceea ce va conduce la indeplinirea scopului pentru care a fost infiintat PAID-ul, protectia sociala si eliminarea presiunilor pe bugete in cazuri de calamitati naturale. Sincer, ma astept ca statul sa nu doreasca sa faca parte din acest „asigurator” dar, ar fi pacat intrucat in sfarsit statul va fi actionar intr-o „societate” care va avea profit. Masurile adoptate de catre CSA vor impulsiona, fara doar si poate, vanzarea politelor obligatorii de locuinta, mai ales ca PAID ajunseze, potrivit specialistilor, la o limita minima de suportabilitate pentru continuarea activitatii, se arata in expunerea de motive a CSA. Aceasta masura fara adoptarea celorlalte masuri expuse nu va duce la o crestere a numarului de asigurati PAD. Din pacate, si-n acest caz statul, prin CSA, s-a multumit la o simpla analiza a constatarilor de fapt ceea ce duce in mod gresit la consacrarea, inca o data, a arbitrariului etatic dand dovada de neimplicare in constituirea acestei societati de asigurare pentru realizarea unui interes general si anume, asigurarea locuintelor impotriva dezastrelor naturale si a eliminarii presiunii asupra bugetului public si a celor locale, pentru asemenea situatii. Marius DIACONEASA
 
adaugat de Florin la 14.08.2012 11:10
Practic au modificat Legea nr.260/2008, care spune la art.3, pct.9 "(9) Nu intra sub incidenta prezentei legi persoanele fizice si juridice care si-au incheiat o asigurare facultativa a locuintelor care sa acopere toate riscurile prevazute in asigurarea obligatorie." Aici se spune doar de riscuri si nu de valoarea acoperirii. Si cum politele facultative acopera riscurile catastrofice chiar daca de la 20000 euro in sus (cum spune CSA), conform legii nu suntem obligati sa mai incheiem si PAD. PAID este o cauza pierduta din start, este ceva impotriva firii. Cum poti sa creezi artificial o entitate privata formata din alte entitati private cu acelasi obiect de activitate si sa obligi alti privati sa "cotizeze" cu 20 euro pentru ceva nefolositor (pentru marea parte a cotizantilor). Cu acei 20 euro se poate cumpara o asigurare care sa cuprinda cele trei riscuri si alte riscuri mult mai probabil sa se intample. Legea nr.260/2008 trebuia sa cuprinda un singur articol care sa statueze obligativitatea asigurarii locuintelor, iar CSA sa emita o norma minimala (asa cum s-a emis pentru RCA) care sa statueze riscurile si valarea minima a acoperirii si anumite conditii si sa autorizeze societatile care pot emite astfel de polite. De aici era treaba societatilor sa stabileasca pretul si alte riscuri aditionale care le ofera, adica piata (concurenta) regla toate aspectele. Iar daca este obligatoriu, mecanismul de control sa functioneze indiferent ca este sau nu campanie electorala sau alte motive. Din pacate traim in Romania unde legea e pentru "fraieri".
 
adaugat de ANCA la 13.08.2012 13:42
Sunt vanzator de asigurari, si va spun ca pana nu se intampla vreun cutremur,cetateanul neaos,nu-si face asigurare fie ea obligatorie sau facultativa.Dar se profita de haosul din politica si economie.Nu am reinnoit din jumatate din politele incheiate pe 2011.Romanul stie acum care e diferenta intre cele doua tipuri de asigurare si prefera sa o faca pe cea facultativa de locuinte.Pana nu vor fi instiintati si respectiv amendati,nu vor face asigurarea de locuinta.Va rog trimiteti-mi si mie locatiile unde se aplica amenda pentru neefectuarea de catre cetatean a acestei asigurari asa zisa ,,obligatorie''(macar celor din bransa,puneti la dispozitie o lista de genul acesta ! ?) va multumesc si astept raspuns! o zi buna! Anca
 
adaugat de ionut la 13.08.2012 07:30
nu cred ca e o masura buna, va fi perceputa ca o taxa nu ca o asigurare si stim ce se intampla cu taxele in Ro... PAD-ul este un produs de asigurare si trebuie sa fie in stare sa faca fata concurentei
 
adaugat de MOVILA LUCIA la 11.08.2012 12:29
Aceasta asigurare PAID este o TAXA nu o asigurare.Daca obligati cetateanul sa-si faca doua asigurari de locuinta una PAID si una facultativa, nu-si va face niciuna. Ar fi bine ca din cea facultativa , societatile de asigurare sa vireze la PAID o parte din suma, fixata de CSA.
 
adaugat de me2 la 10.08.2012 21:49
Daca aveti o asigurare de bunuri, da. Daca nu, nu. :)
 
adaugat de viovio la 10.08.2012 19:42
nu, daca imi iau foc bunurile, eu primesc ceva????
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 10.08.2012 17:18
Gradul de cuprindere in asigurare a fondului locativ din Romania a cunoscut o crestere spectaculoasa in ultimul an, ajungand la 58% din totalul de circa 8,3 milioane de locuinte asigurabile la nivel national. Factorul principal de influenta a fost, fara indoiala, Legea nr. 260/2008, prin care s-a introdus obligativitatea asigurarii locuintelor impotriva riscurilor de catastrofa naturala. Totusi, dupa un start bun la mijlocul anului trecut, numarul politelor obligatorii PAD a scazut drastic fata de anul precedent, la sub 300 de mii in prezent, din cauza modificarilor legislative si a concurentei cu sistemul de asigurari facultative. In schimb, numarul politelor facultative a crescut cu peste 2,5 milioane in 2011 fata de 2010, ajungand la aproximativ 4,4 milioane. CSA a modificat in aceatsa saptamana legislatia secundara in aplicarea Legii nr. 260/2008, astfel incat asiguratorii vor putea emite polite de locuinte facultative doar pentru sume asigurate mai mari de 10.000 sau 20.000 EUR, sumele maxime acoperite prin polite obligatorii. Totodata, Consiliul CSA a aprobat majorarea comisionului platit societatilor care intermediaza vanzarea politelor PAD pana la maximum 20% din valoarea primei de asigurare. Masurile au fost adoptate de CSA in ideea de a impulsiona vanzarea politelor obligatorii de locuinta si cuprinderea in asigurare a fondului locativ din Romania, in conditiile in care PAID ajunsese, potrivit specialistilor, la o limita minima de suportabilitate pentru continuarea activitatii.
 




Arhiva

Sondajul curent

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

13.02.2020 Ce tipuri de asigurari anticipati ca vor creste cel mai mult in 2020?

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |  >