1asig.ro
1asig.ro

Ar trebui asiguratorii din Romania sa contribuie la campanii de dezvoltare a sigurantei rutiere?

- Da 85.5%
- Nu 14.5%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 124




adaugat de Neda Viorel la 17.06.2010 15:43
Sunt cu totul de acord cu dv Domnule Bogdan, actionariatul si conducerea societatilor de asigurari au neglijat multe din aspectele cu adevarat importante si cel putin 4 din acestea sunt profesionalismul angajatilor sau al colaboratorilor, faptul ca decizia manageriala trebuie luata pe baza unor date clare si sigure, comunicarea reala la toate nivelurile si cu piata, crearea unor produse "corect construite" la care mai pot adauga si faptul ca nu s-au facut eforturi de creare a unui cadru concurential serios. Nu am fost niciodata tocmai optimist privind evolutia pietei si vreau sa spun ca nu toti cei plecati din societatile de asigurari sunt incompetenti sau uscaturi, cei mai multi si-au dorit o oarecare libertate de decizie si venituri mai mari. Constienti ca veniturile lor depind de satisfactia unor clienti multumiti si de construirea unui portofoliu stbil de clienti si-au dorit libertatea de a alege sa ofere clientilor produsele care li se potrivesc, alegerea de a lucra in brokeraj a fost astfel o decizie naturala. Sa poti oferi doar produsele in care crezi (pentru ca societatile nu au avut si nu au nici in prezent un portofoliu de produse "armonios dezvoltat"...) Problema este ca, istoric vorbind, nu a existat o preocupare serioasa a societatilor in privinta migratiei fortei de munca si a motivelor acestei stari. Sa incercat ceva in aceasta privinta dar cu mijloacele nepotrivite iar concurenta neloiala a distrus tot... Lipsa unei legislatii complete in acest domeniu care sa protejeze interesele tuturor partilor a condus la fenomenele cunoscute si chiar la efectele accentuate de criza economica din prezent. Baza oricarei intreprinderi economice sunt oamenii si capitalul de experienta acumulat....Portofoliul de clienti deja acumulat este un alt aspect important si neglijat, in loc sa alerge dupa cresteri paguboase de clienti prostiti cu oferte aiuritoare si sa lupte pentru suprematia pe un segment de asigurari ( rca in special) care nu ar fi trebuit sa fie considerat primul ca importanta, ar fi trebuit sa caute modalitati de exploatare a necesitatilor clientilor deja existenti ( produse noi create print-ro cercetare serioasa a pietei ) Nefacand acest lucru au ajuns sa fie dependenti de cateva produse care produceau periodic criza de lichiditati iar ca sa isi astampere foamea de lichiditati creata chiar de aceasta actiune au acceptat acest cerc vicios si au construit, prin diverse actiuni, justificate aparent, starea de lucrui actuala. Criza economica este catalizatorul care va determina piata sa se orienteze pe un drum normal sau va determina agravarea situatiei existente. Personal cred ca ce se intampla este doar inceputul unei schimbari foarte dureroase pentru unii pentru ca stiu sa citesc printre randuri si statisticile vopsite in culori fortat optimiste, alt mod pagubos de a-si "fura caciula". Vizavi de statistici multi ar putea sa spuna ca sunt corecte, da dar cifrele prezentate dintr-o anume perspectiva ascund partea de realitatea pe care nu vrei sa o arati. Chiar nu pot sa inteleg de ce nu pot discuta sincer, macar in cadrul propriului club profesional? Din cauza lipsei de "viziune" au ratat un moment imens de dezvoltare si anume specularea.... efectelor crizei. Suna ciudat si contradictoriu insa daca faceau studii si aveau un lobby serios cu privire la legislatie ( cea economica, a muncii, cea fiscala si nu doar cea referitoare la asigurari pentru ca sunt lucruri legate organic...) daca macar 3 societati ar fi avut o situatie financiara buna ( portofoliu dezvoltat armonios) probabil ca ar fi putut face plasamente financiare care sa le cosolideze pozitia si sa contribuie pozitiv la relansarea economica. Spre deosebire de banci societatile de asigurari pot fi motoare financiare foarte puternice si cu mai putine limitari. Nu mai dezvolt subiectul, cei care au cunostintele necesare stiu unde tintesc. ACCENTUL PUS DOAR PE ANUMITE CLASE DE ASIGURARI SI PE POLITE CU PRETURI SUBDIMENSIONATE SI COMISIOANE EXCESIV DE MARI, asta a fost viermele care a mancat din marul numit piata asigurarilor. Referitor la politica de preturi si comisioane, abordarea corecta ar fi evitarea exceselor si sa se analizeze totul pornind de la necesitatile si nevoile celor care construiesc portofoliile de clienti. Nu este vorba doar de comisioane, de modul in care se platesc ci de modul functioneaza intreg procesul. Sa amintesc faptul ca fenomenele nedorite ( nu doar frauda ) au fost generate chiar de societati prin actiunile lor si prin concurenta neloiala pe care si-au facut-o reciproc ani de zile? Exista un cerc vicios din care nu se poate iesi fara masuri dureroase dar cine sa faca psul daca tocmai cei care pot lua masurile sunt primii afectati de efecte? Ma refer, in special, la unele scaderi de venituri si poate chiar la spectrul somajului pentru ca pot aparea, datorita acestor masuri, persoane mai competente... Cu stima,
 
adaugat de Bogdan la 16.06.2010 21:20
De acord cu asistentul si cu Domnul Neda. DAR fiindca amandoi sunt optimisti eu TREBUIE sa fiu pesimistul. Plecand de la CERTITUDINEA ca societatile de asigurari in loc sa alerge dupa cota de piata ar trebuie sa se orienteze pe calitate, si ca trebuie sa se implice in proiecte de acest fel, eu ma intreb... cu cine?? Adica cu ce oameni? Cu cei cu care s-au purtat prost si au plecat in brokeraj???? De foarte mult timp atrag atentia la mizera politica de personal din ultimii ani care a culminat cu "externalizarile" (pun in ghilimele pentru ca de fapt s-a dorit cred doar o ascundere si/sau mutare de costuri), externalizarile ziceam de 2 lei. Sunt de acord ca nu exista padure fara uscaturi, dar parca acest domeniu e prea uscat... de exemplu... nu e normal in opinia mea ca un broker (indiferent de calibrul sau) sa aiba conditii si tarife mai avantajoase la unele produse (RCA, CASCO, Property de ex) decat insusi vanzatorii firmei respective. (Adica la magazin produsul sa fie mai ieftin ca la fabrica????) Ce s-a reusit??? Discreditarea agentilor proprii pe piata. Cu astfel de mentalitati DVS doriti ca o soc de asig sa fie capabila de proiecte de educatie???? Eu zic ca mai intai ar trebui sa se educe ei.
 
adaugat de Neda Viorel la 14.06.2010 15:13
Evident, este in interesul lor, pentru ca in acest mod se ajunge la scaderea daunalitatii la un nivel rezonabil. Ar trebui sa se implice intr-o multime de proiecte de acest gen, care trebuie create si dezvoltate in mai multe domenii, daca pot sa ma exprim asa. Nu stiu exact daca s-a facut vreodata, de catre societatile de asigurari, o analiza completa la nivel national, privind cauzele care au condus la activarea clauzelor de despagubire din politele de asigurare. In general se considera ca multe din evenimentele asigurate s-au produs din cauza neglijentei sau a indolentei generate de nivelul insuficient de educatie a unora din cei care au fost actorii principali ( nu neaparat cei asigurati ) ai evenimentelor respective. De asemenea privind din prisma nivelului de educatie si al culturii in materie de asigurari, ale cetatenilor, se considera ca aceste doua aspecte contribuie decisiv la bunul mers al pietei asigurarilor sau la pierderile suferite de aceasta. Rezumand totul se pare ca majoritatea problemelor sunt generate de lucruri care tin de educatie, si comunicare. Care sunt solutiile? Sugerez cateva: 1. campanii de educare in scoli, facute prin efortul comun al tuturor societatilor si obligatoriu facute din perspectiva strict educationala adica fara componente de reclama comerciala ( nu comentez aici motivele). Societatile de asigurari nu ar trebui sa vada in aceste campanii de educare un vector de promovare a imaginii proprii ci mai degraba un instrument care permite crearea unor deprinderi sanatoase si a unui mod de gandire activ, un instrument care contribuie la formarea unei personalitati complete si armonios dezvoltate. Stiu ca pare pe langa subiect ceea ce spun insa daca facem o analiza a cauzelor profunde care produc situatii neplacute in piata asigurarilor ajungem invariabil la concluzia ca de vina sunt mentalitatile, sistemul de gandire, nivelul de cultura, trasaturile active sau pasive ale caracterului persoanelor care contribuie, prin actiunea sau inactiunea llor la crearea unor evenimente producatoare de daune. Evident aceste actiuni, concepute si aplicate la toate etapele sistemului de invatamant, vizeaza efecte pozitive care vor fi vizibile dupa minim 4-5 ani si cu un maxim de 15 ani. Din perspectiva economica este ceva rezonabil iar eforturile financiare anuale nu sunt neaparat foarte mari. Efectele pot fi vizibile insa la toate nivelurile societatii si chiar in economie. Cine are suficienta imaginatie si are in minte o imagine clara a modului in care functioneaza o societate intelege ce vreau sa spun. Nu mai spun, in sprijinul sugestiilor mele, decat ca traim intr-o lume guvernata de cauzalitate in care TOATE ELEMENTELE SALE ( materie, energie, informatie, oameni, modele de gandire, actiuni, cauze, efecte, etc. TOTUL !) sunt interconectate si interdependente unele de altele. In consecinta, de multe ori nu doar cauza problemelor noastre ci si solutia rezolvarii lor nu se afla neaparat acolo unde suntem tentati sa cautam... Inchei prin a spune de ce precizam ca aceste actiuni, majoritatea, cred ar trebui create in asa fel incat sa nu contina elemente de reclama sau sa nu fie construite ca fiind instrumente de promovare a societatilor implicate. Motivul este simplu, se elimina din start problemele generate de concurenta intre jucatorii din piata implicati in aceste proiecte si deblocheaza resursele necesare pentru atingerea obiectivelor reale. Care motive ar trebui sa fie contribuirea ( Atentie! contributia si nu crearea..) la formarea unor viitori cetateni care sa detina un sistem de gandire corect si sa aiba un nivel de cultura dezvoltat si sa fie mult mai activi din punct de vedere social, economic, etc. Restul vine de la sine :) Stiu ca pare putin utopic ce spun dar aceasta se datoreaza faptului ca am condensat in putine cuvinte o serie de tematici mult mai vasta. Exemple de actiuni: a) Sprijinirea copiiilor supradotati ( la toate gradele de invatamant!) si oferirea de burse, ulterior recrutarea si integrarea unor din acestia in cadrul societatilor - actiune cu efecte multiple atat social dar si pentru societatile care ii angajeaza... b) Elaborarea de materiale de educatie cetateneasca si de informare publica, in colaborare cu ministerul invatamantului, si folosirea lor in orele de scoala ( o parte din acestea pot fi create si avant ca tinta parintii elevilor), in acelasi timp se poate contribui cu dotari, donatii, sponsorizari, necesare scolilor ( echipamente noi sau second, materiale educationale si didactice, etc) - Aceasta implicare necesita sprijin guvernamental si sunt necesare "ajustari" legislative! In consecinta societatile de asigurari trebuie sa se implice in viata societatii civile si in viata economica prin studii, propuneri, cereri, care nu tin neaparat de domeniul lor de activitate dar care, prin materializarea unora sau altora dintre aceste actiuni, le influenteaza ion final...cifra de afaceri. Mai este mult de spus insa ma opresc aici. Nu am pretentia ca ceea ce am spus este corect sau complet, eu doar sugerez prin aceste randuri, unele cauze si calea catre gasirea unor solutii. Cu stima,
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 11.06.2010 17:38
Deoarece primele de asigurare pe segmentul auto sunt strans corelate de numarul accidentelor de pe sosele, companiile de asigurari au un interes direct in a limita numarul accidentelor de pe sosele. In majoritatea tarilor, exista deja sistemul bonus-malus. Insa, daca majorarea primei de asigurare poate influenta pe termen lung numarul daunelor, bonus-ul nu reprezinta un stimulent pentru a avea un stil de condus mai prudent. Spre exemplu, in Australia, prin implicarea directa a companiilor de asigurari in modificarea legislatiei rutiere si a dezvoltarii de proiecte de infrastructura menite sa reduca riscurile de accidente in zone periculoase, au reusit sa reduca la jumatate numarul mortilor de pe sosele in provincia Victoria. In alte tari (Elvetia, Slovacia, Finlanda), la primele de asigurare se adauga inca un impozit de care beneficiaza organizatiile de promovare educatie in domeniul sigurantei rutiere. In Statele Unite ale Americii, unele companii au stimulat dezvoltarea gradului de siguranta rutiera prin intermediul primelor de asigurare. Astfel, acestia acordau reduceri in functie de numarul de airbag-uri dintr-o masina, de imbunatatirea centurilor de siguranta. De asemenea, au investit in campanii de de popularizare a folosirii centurii de siguranta sau a modului de utilizare corecta a scaunului de copii in masini. Astfel, pe langa efectele directe ale acestor campanii prin reducerea numarului de evenimente de pe sosele, asiguratorii beneficiaza si de un important plus de imagine in randul populatiei. In Romania, unde sistemul bonus-malus este inca la inceput, iar campaniile de siguranta rutiera derulate de autoritati sunt, in acest moment, aproape inexistente se pune problema implicarii in mod activ a companiilor de asigurari in aceasta directie. Mai mult, tarifele pe segmentul de asiguarari auto nu sunt un instrument de responsabilizare deoarece sunt influentate in prezent de o cursa pentru lichiditati si pentru cota de piata. Asadar, ar trebui asiguratorii din Romania sa contribuie la campanii de dezvoltare a sigurantei rutiere?
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >