1asig.ro
1asig.ro

Considerati necesara o diferentiere in legislatie intre dauna totala tehnica si cea economica?

- Da 82.5%
- Nu 17.5%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 80




adaugat de Cristian la 03.05.2010 12:54
Orice vehicul oricat de avariat ar fi poate fi reparat si readus in parametri tehnici initiali. Cu ce costuri se efectueaza aceste lucruri ramane la latitudinea proprietarului bunului. Ce cred eu ca ar trebui in cazurile de dauna totala, este stabilirea de catre un expert in reparatii al solutiei tehnice necesare pentru ca vehiculul respectiv sa ajunga in aceeasi parametri tehnici initiali (ex. inlocuire de caroserie). Din experienta, va spun ca am vazut daune totale in curs de reparatie, unde din 2 epave avariate pe parti diferite, se taie punctele de sudura si se desfac caroseriile in bucati, dupa care se asambleaza precum piesele de Lego, vehiculul ajungand sa corespunda din punct de vedere estetic, cel putin. Acum cat de corect a fost realizata reparatia, asta ar trebui stabilit de un expert in timpul reparatiei, pentru ca dupa ce vehiculul este asamblat, o expertiza este foarte greu de realizat, fiind practic necesara o noua demontare. Diferentierea intre dauna tehnica si cea economica nu isi are rostul si consider ca urmarirea cu strictete a modului de reparare al acestor daune este mai important.
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 30.04.2010 17:53
Autovehiculele grav avariate, inclusiv cele declarate dauna totala, ridica numeroase probleme din punctul de vedere al companiilor de asigurari, dar si al autoritatilor care nu mai au un control clar asupra epavelor scoase din circulatie. Astfel, in ceea ce priveste incadrarea autovehiculelor grav avariate ca si “dauna totala”, fie ca este vorba de dauna totala tehnica sau economica, nomenclatorul este inca neclar. In legislatie exista o singura definitie a termenului de “dauna totala”, aceasta putand fi gasita in normele cu privire la polita RCA emise de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, prin care se defineste ca fiind cazul in care costul reparatiei depaseste 75% din suma asigurata a autovehiculului. In piata insa, exista si termenul de “dauna totala tehnica”, acesta facand referire la pagubele suferite de autovehicul care, prin reparare, ar pune in pericol soferul masinii respective, sau pe ceilalti participanti la trafic. Din acest punct de vedere, autovehiculele “dauna totala” reprezinta o problema sociala in general, pe de o parte, si pentru companiile de asigurari pe de cealalta parte. Astfel, este foarte probabil ca acea masina sa fie reparata in regie proprie, cu piese neconforme din punct de vedere calitativ si repusa in circulatie. Asadar, este necesara o diferentiere in legislatie intre dauna totala tehnica si cea economica? Ce considerati ca trebuie facut in acest sens?
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >