1asig.ro
1asig.ro

Noile norme RCA emise de catre CSA favorizeaza:

- asiguratorii 16.0%
- service-urile 23.5%
- pagubitii 20.9%
- toate cele 3 parti implicate 11.8%
- niciuna dintre cele 3 parti 27.8%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 187




adaugat de Ana la 01.06.2010 12:40
serice-urile si pagubitii sunt cei mai avantajati , astfel se risca manipularea cash-ului fara control
 
adaugat de nimeni la 10.03.2010 18:37
toata lumea pierde. Mai ales service-urile. Nu mai pot face afaceri superprofitabile pe banii nostri, ai proprietarilor de auto, dind mina pe la spatele nostru cu asiguratorii pentru a impune preturi astronomice, cu adaosuri comerciale de nu poti sa crezi. Daca nu esti asigurat platesti pretul facut de piata cu ajutorul asiguratorilor care platesc din banii asiguratilor adica tot noi prostii. Asa se intimpla in societatea multilateral dezvoltata ! Toti se pricep la ce trebuie sa faca altii mai putin la respectarea legii si a omului. IN fata unor asemenea comentarii sunt un nimeni cu bun simt rominesc nu american!
 
adaugat de nici eu nu ma mir la 05.03.2010 21:44
Domnule Vancu, au fost societatile respective pedepsite in vreun fel???? NU. Credeti ca daca nu au fost pedepsite pentru ca au depasit 15 zile vor fi daca depasesc 10??? Eu nu cred. Ca e nevoie de solutii rapide de acord. Masurile astea sunt insa apa de ploaie. Ar fi mai eficient de exemplu OBLIGATIVITATEA deschiderii dosarelor de dauna numai online (ca la rca). Preferabil fara derogari date de csa de la regula asta. Pentru ca si acum sunt "smecheri" care emit rca manual. Daca se deschi dosare de dauna online, ideal ar fi ca service-urile sa aiba conturi de cces in sistem, iar devizele si facturile sa le puna service-ul online, iar sistemul in mod automat sa avizeze Centralele soc de asig de starea dosarelor. Un astfel de sistem exista la unele societati. Dar putine. Si si acolo e loc de imbunatatiri. Dar, traind in Romania, noi facem curatenie intai in modalitatea de a face bani (emiterea de polite) inloc sa incepem cu modul de cheltuire a lor. (daune, salarii de 6 cifre in euro prin unele centrale, sedii ale unor centrale/sucursale/agentii in spatii ale angajatiilor cu chirie preferentiala, angajati care au un broker, agent persoana juridica, etc). Deci cum am zis mai jos, pestele se impute de la cap dar se curata de la coada.
 
adaugat de vancu razvan la 05.03.2010 13:36
Spre norocul meu nu am avut nici un accident si nu am fost nevoit sa ma folosesc de polita dar am avut prieteni care au stat si 2 luni pina sa scoata masina din service datorita intarzierii platilor compniei de asigurari sau le-au fost oprite masinile in service pina ce acesta a recuperat banii de la compania de asigurari.
 
adaugat de nici eu nu ma mir la 03.03.2010 23:02
Curatenie nu se poate face decat din interior, dar ATENTIE!!! Pestele de la cap se impute, dar (din pacate in acest caz) se curata de la coada. Cu stima,
 
adaugat de tom_20034 la 01.03.2010 19:00
Mare dreptate are "nicieunumamir" dar cred din experienta proprie ca de castigat castiga asiguratorii. Cu banii de despagubire voi repara masina la negru ca nu imi vor ajunge sa o repar la reprezentanta. CSA si-a luat partea cand incaseaza cota de la asiguratori. Daca serviceurile ar cotiza la CSA cu siguranta ca s-ar fi emis o norma mai favorabila lor
 
adaugat de nici eu nu ma mir la 01.03.2010 18:43
Am votat nici una dintre parti pentru ca: 1) nu va pedepsi nimeni societatile de asigurari daca incalca termenul de plata de 10 zile - fost 15 - (singura explicatie e data pe posibila spaga, altfel nu se explica inertia CSA - ex. avem pe piata macar o societate daca nu 2 care au preturi f mici, nu platesc daune sau daca o fac o fac jignitor si nimeni nu zice nimic) 2) cu banii inainte de reparatie e greu la romani... conform noilor norme eu nu am auzit de modificari in metodologia de despagubire la nici o societate. Inca sunt in vigoare diferite variante de "regie proprie". In multe cazuri sunt procente din deviz audatex. Pentru ca un client sa obtina un deviz audatex trebuie sa mearga intr-un service unde va plati pentru el. (dupa cum stiti pretul difera de la un service la altul, fiind ori suma fixa, ori procent din deviz). In plus toti inspectorii de daune mi-au zis ca inainte de plata ei totusi vor sa mai faca constatari suplimentare (daca e cazul), si ca nu dau bani dupa ureche. Daca se intampla asa, ce service va dezechipa/dezmembra un auto lovit FARA certitudinea ca il va si repara??? Daca o va face o va face contra cost. Cine va plati? Soc de asig? Sigur nu. => problema Aici mai trebuie subliniat faptul ca in general inspectorii de dauna sunt "premiati" de service cu un anume % pentru ca au trimis auto lovit acolo (sunt societati unde inspectorii de dauna nu au masina si/sau telefon de serviciu si le folosesc pe ale lor, pe banii lor - le-ar conveni altfel??? - credeti ca sefii lor nu stiu??? Poate chiar ei ii invata, nu????). Daca costul reparatiei scade, deduceti consecintele??? 3) exceptand reprezentantele, pentru modelele proprii + auto in garantie, mai stiti vreun service care a reusit sa impune vreunei companii un anume pret de reparatie? Eu nu. Asa au aparut in practica adaosuri intre 300 si peste 1000%. De ce credeti ca cer soc de asigurari facturile de achizitie a pieselor? Zicea un reprezentant al unui service ca nu e normal ca soc de asig sa ii impuna de unde sa ia piesele, dar e normal ca un service sa ia piesele de la firma fiului patronului (firma de piese punea adaos urias) avand astfel puterea sa justifice pretul cu o factua de achizitie la care avea un adaos minimal???? In consecinta: - service-urile vor pierde pentru ca masini vor primi la reparat tot "smecherii" (ma indoiesc ca o sa inceapa oamenii sa se bata cu sistemul, mai degaraba se vor face frate cu dracul pana trec puntea) - pagubitii vor pierde ca si pana acum (inclusiv spagi la soc de asig si/sau in service) - perioada de 10 zile nu va fi respectata, nici macar de ochii lumiii ce sa mai zic "cu sfintenie" - soc de asigurare va pierde ca imagine per ansamblu piata (ca o paranteza - toti am auzit de rau de o firma sau alta, dar la o cercetare echidistanta vedem aceleasi probleme peste tot, dar si clienti foarte multi peste tot - firma x putand avea angajati niste lepre la brasov, dar oameni de onoare la ploiesti si tot asa) Poate ar mai fi.... dar ajunge... e mult de discutat pe tema asta
 
adaugat de Eu nu ma mir la 26.02.2010 20:56
Raspuns la PS-ul lui Ma Mir: Ionut Vasile, ex-presedintele ASSAI, a demisionat pentru ca este "angajat" politic si a fost "tras de urechi" de prietenii sai din partid. In fapt, inca o spaga achitata de Angela TONCESCU, drept taxa de protectie, pentru a mai fura macar o luna asiguratii si a ii santja, in aceeasi luna, pe asiguratorii rai-platnici, de la care incaseaza "plati directe". Alte intrebari?
 
adaugat de Ma mir la 26.02.2010 20:05
Foarte tare intrebarea, dar cam ... molcutze ... raspunsurile posibile. :) Nu puteati fi si voi, mai XPRIMM-ilor, olecutza mai "incisivi"? Raspunsul meu ar fi: aparent sunt favorizate service-urile, in fapt - asiguratorii (de la 15 la 10 zile nu e mare lucru, daca tot nu te pedepseste nimeni), la fel ca inainte - pagubitii, dar pe fond, in mod cert, ... CSA-ul! :) care, pe moment, a scapat de presiunea service-urilor. PS Stie cineva motivul REAL pt care a demisionat "presedintele" ASSAI??
 
adaugat de asistent@1asig.ro la 26.02.2010 17:37
Despagubirile cuvenite soferilor in baza asigurarii RCA nu vor mai fi calculate de asiguratori in baza evaluarilor proprii, ci in functie de preturile stabilite de service-uri sau prevazute in cataloagele de specialitate. Aceasta masura va permite pagubitilor sa solicite intai plata despagubirilor si ulterior sa efectueze reparatiile necesare. "Apreciez drept pozitiva aceasta modificare, cu efecte pozitive pentru asigurati, pe termen scurt. De asemenea, prin intermediul acestei masuri, piata service-urilor se va liberaliza complet. Astfel, de la un numar limitat de asiguratori cu contracte cu acesti furnizori, se va ajunge la o piata cu peste 500.000 de clienti. In aceste conditii, in timp, dauna medie se va reduce, iar clientii vor vedea ce asiguratori platesc daunele corect", ne-a declarat Catalin STROE, Manager, Divizia de Vanzari si Marketing, ASIROM VIG. "Consider ca incepem sa intram in normalitate cu aceasta reglementare, uzuala in multe tari civilizate. In acest fel, pagubitul alege cu atentie service-ul unde face reparatia si poate face singur aceasta selectie. Pana in prezent, la noi acest gen de reparatii se faceau doar in service-urile agreate de asiguratori, tocmai pentru a putea face decontare directa intre service si asigurator. In acest fel va creste competitia intre service-uri, disparand astfel situatia usor ridicola in care asiguratorul are agreata o singura firma importator de piese si service-urile sunt obligate sa faca reparatia doar cu piesele livrate de acesta", a precizat Viorel VASILE, Managing Partner SAFETY Broker. "Sa primesti banii inainte de reparatie pare o idee buna. Dar eu ma intreb cum se procedeaza in cazul in care eu, de exemplu, am dauna importanta la masina: partea frontala afectata... Inspectorul se va uita la masina mea, isi va da cu parerea si dupa imi face o evaluare estimativa. Imi pune o foaie in fata cu estimarea, eu semnez, si apio ma duc la service unde se constata ca dauna este mai mare decat estimase inspectorul, a fost afectat si sistemul electric etc... In acel caz, eu iau constatarea service-ului, ma duc la asigurator si de acolo sunt trimis la plimbare cel mai probabil, pe ideea ca am semnat ca sunt de acord cu banii echivalenti estimarii. Cred ca foarte multi oameni vor primi mai putin decat li se cuvine in acest context, pentru ca nu toata lumea este experta si poate sa determine daca evaluarea asiguratorului se apropie macar de adevar", este parerea unui sofer de pe strada. Pe de alta parte, multe companii de asigurari se arata ingrijorate de micsorarea termenului de despagubire de la 15 zile la 10 zile si spun ca norma este o "pedeapsa" aplicata de CSA industriei de profil pentru ca nu s-a implicat in atenuarea atacurilor politice la care institutia a fost supusa in ultimele luni. "Norma este de-a dreptul imposibil de aplicat si este data doar pentru a da impresia unei flexibilitati. Sunt sigur ca se va reveni sau ca nu se va urmari aplicarea acesteia", spune liderul unei companii de asigurare. In acest context, cine considerati ca are de castigat din implementarea noilor norme privind RCA?
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >