1asig.ro
1asig.ro

Sunt romanii pregatiti pentru "Pay As You Drive"?

Da 34.7%
Nu 65.3%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 121




adaugat de Marian T. la 17.08.2008 12:40
Dle. CIPRIAN , "pay as you drive" din cunostintele pe care le detin , luand in considerare ca vechimea mea in asigurari este sub 2 ani , se refera la modul in care conduci nu la cat de mult conduci. Pot conduce 10.000 km pe luna si fara a avea vreun eveniment rutier dar la fel de bine pot conduce 10 km si sa ma ciocnesc de primul pom....in concluzie nu conteaza cat de mult conduci ci maniera in care sofezi , astfel incat sa nu produci pagube.
 
adaugat de Liviu Dinescu la 15.08.2008 14:32
Corect in ceea ce spuneti;dar cu un sistem bine gandit oricat de smecher ai fi vei avea trei variante: 1,esti prins /si esti desfiintat;2,vei plati de cateva sute de ori mai mult;3/de fapt cea mai tare:NU MAI PRIMESTI ASIGURARE oriunde te-i afla.... Turcia a fost singura tara din lume unde s-a incercat sa se introduca o asigurare de locuinte obligatorie. Paradoxal nu a reusit ,avand in vedere ca acest lucru s-a incercat dupa ce au fost zguduiti de cele doua cutremure.!!! Dar acest lucru poate fi subiect pentru o alata intrebare a saptamanii. Cu stima,
 
adaugat de Robert Vlada la 15.08.2008 13:42
Nu m-am ofensat! Sunt puncte de vedere pe care le respect, dar totusi raman la parerea ca nu m-am facut inteles! Eu voiam sa sustin regula potrivit careia 80% din daune sunt facute de 20% din asigurati. Acesti 20% din asigurati sunt, o parte, cei "smecheri", care stiu cum sa faca de fapt aceste daune. Aici voiam sa ajung. Un asigurat care si-a cumparat o masina cu un efort mai mare (indiferent de marca) va fi mult mai interesat sa-si faca un casco, pentru ca la o eventuala dauna totala, el este ruinat. Normal ca asigurarile nu sunt sisteme caritabile si nu vor fi niciodata. Suntem abia la inceput din punct de vedere al tarifelor. Boomul va veni cat de curand! Cat priveste asigurarea locuintelor, aici e o alta problema. Statul este cel care impune societatilor anumite criterii cu care normal sa nu fim de acord. Este de fapt transmiterea in final a riscului de la stat catre societatile de asigurari. Nu putem face asigurari de dragul de a le face. Apoi sumele asigurate maximale sunt derizorii. Va trebui sa explicam clientilor ca acea asigurare este una minimala cu 2,3 riscuri. Exemplul Turciei este elocvent. Numai bine,
 
adaugat de Ciprian la 14.08.2008 22:22
Daca ar fi implementat acest sistem "Pay as you drive" , asiguratorul nu ar face mare branza cu clientului care circula mai putin=plateste mai putin,..pana aici e de bine! altceva? o "posibila fluidizare a traficului"???(asta numai in cazul in care Romanii ar fi o natie civilizata, si cu o cultura bogata vis-a-vis de asigurari)...daca circuli mai mult este clar ca expunerea la riscul x,y,z este mai mare si va trebui sa platesti mai mult,DAR, daca asiguratorul nu agata si clauza bonus-mallus culegand informatii de la o baza de date (comuna cu concurenta ) cu privire la istoricul clientului nu este in avantajul sau ,...cum ar fi ca eu care merg trei metri pe zi si avariez 5 masini parcate apoi trag pe dreapta si gata calatoria, dar platesc 20 euro pe luna , iar "x" care merge 1000 km pe zi nu inregistreaza daune, plateste de abia mai traieste, E CORECT? daca nu sunt ca si clauze legate una de cealalta,parerea mea, nu va funcitona,desi, suna foarte bine! Intr-o alta ordine de idei, sistemul in Romania are de suferit mult in detrimentul abelor tabere , (atat timp cat asiguratorul vrea bani si daune nu,clientul vrea asigurare la bani putini) trebuie colectat la nivel national date cu referire la calitatea clientului si apoi asiguratorul va face un casco zic eu mai mult decat convingator si atractiv in functie de ceea ce esti, ce vrei, si de ce bani dispui,....apoi vei vrea sa faci casco-ul care ti se potriveste! Este parerea mea! Cu respect, Ciprian
 
adaugat de Liviu Dinescu la 14.08.2008 19:01
D-lui Robert Vlada Fara intentia de a va ofensa;aici vorbim totusi despre asigurari;si de mai bine de 20 de ani de cand lucrez nu am vazut sa se dea ceva pe gratis in domeniul asigurarilor. Vorbim de sisteme viabile care sa functioneze si care sa aduca profit si nu de acte de caritate. Intram in orice magazin din tara si nu vom vedea la casele de plata reduceri pentru categorii defavorizate,mergem la benzinarii si nu vedem reduceri ca suntem sinistrati sau someri sau pensionari.(Maine daca se face litul de carburant 3 eur ;tot asa se va circula !) Spuneam ca romanii pot cumpara la orice pret nu din snobism sau din dorinta de a epata ,ci pentru faptul ca asa e piata si ca acesta e valul care ne ia pe toti.Maine daca sistemele pe care marii asiguratori le vor adopta vor conduce la prime de asigurari mai mari ,credeti ca nu vor mai fi asigurati? La nici un magazin nu am auzit sa se faca reduceri daca vrei sa cumperi un ou si ca esti un om cu mai putine venituri vei plati mai putin(nimeni nu spune ca un ou in germania sau in Italia costa aproape la jumatate ca in Romania)Nimeni nu te intreaba daca ai banii sau cati ai:vrei cumperi ok,nu ,asata e ! Nimeni afara nu te intreaba daca ai bani cu ce sa iti platesti asigurarea;esti somer si vrei sa mergi ,vei plati in functie de cum stii sa mergi si cat vrei si nu decat cash dispui .Ai produs daune astia sunt BANII !!! Acum un an cand societatea la care lucrati a decis sa majoreze primele pe casco si pe rca ;i-a intgeresat ca : x,sau Y,sau Z,au sau nu bani,sau ca si au luat in leasing un logan pe 10 ani? Nu: nu ia intersat;au spus vrei ASIBAN ,astia sunt banii!!! (bineninteles au stiut de ce au spus asta). Sistemul de care se vorbeste acum ne intreaba simplu daca ar viabil in Romania; Eu cred ca da in conditiile pe care cred eu ca sunt de implementat. Asigurarile fac parte din categoria AFACERI si nu de societati de caritate. Probabil par cinic ;dar acum poate intelegeti de ce legea pentru asigurari de locuinte sta in parlament;pentru simplul motiv ca mai nici una dintre societatile de asigurare nu s-au aruncat sa isi arate muschii in concretizarea acestui proiect.Vorbim totusi de afaceri care sa aduca profit asiguratorilor si nu sa-i bage in faliment. Afara nu te intreaba nimeni ce bani ai ,si nimeni nu iti calculeaaza prima de asigurare in functie de cat de avut sau nu esti; La fel trebuie sa fie si la noi;platesti in functie de cum te comporti la volan( nu ne intereseaza ca esti somer si ai Ferarri,sau esti director general la o mare societate si circuli cu Logan; chestiunea e simpla ;pe toti ii intereseaza cat si cum conduci Atunci poti sa stii cat e corect sa platesti Restul e poezie, Cu stima,
 
adaugat de Robert Vlada la 14.08.2008 17:01
Este adevarat ca romanii cumpara tot ce este foarte scump, dar asta din snobism si din dorinta de a epata. Si apoi procentul lor este mic. Tot adevarat este ca Ferarri a ales Romania in detrimentul altor tari, dar primele de asigurare se strang de la cei multi, nu de la 0,1 sau 1% din asigurati. Sa vad si eu o firma de asigurari care se multumeste cu asigurari casco la 3 ferarri, 2 lamborghini si un maseratti sau mai stiu eu ce masina scumpa (bentley, rolls...)! Riscul trebuie sa fie disipat, asa ca nu putem lua in calcul doar clientii mari. Unii nici nu-si fac casco! Merg pe ideea ca ce daca se strica!, imi cumpar alta!, nu dau la asigurari bani degeaba (vorbe reale ale unui om cu bani!). In concluzie, piata este la extreme, oamenii cu bani sunt putini,in raport cu cei fara, restul, aproape 60%, abia isi permit un logan (fac credit pe 10 ani pentru achizitia unui logan! In Europa lucrurile stau altfel, exista acea clasa de mijloc care are strictul necesar, iar cei foarte saraci isi permit macar o masina si o asigurare cat de cat. Apoi este si mentalitatea de a incheia asigurari de cand te nasti si pana mori. Daca ne uitam doar la cei cu bani nu cred ca facem mare branza. Uitati-va un pic la sinistratii din Suceava. Banii au venit de la cei multi, putin cate putin..., cei cu bani nu ii mai vad pe cei fara, sunt la ani lumina fata de ei si de acolo de sus pamantul se vede foarte mic! Bafta! Mai vorbim...
 
adaugat de Liviu Dinescu la 14.08.2008 14:59
Primele de asigurare au crescut l;a majoritatea asiguratorilor cam cu 20-25% coroborat cu sitemul bonus-malus;cu aplicarea coeficientilor de uzura cu introducerea unui nou sistem de evaluare. Credeti ca maine daca primele de asigurare vor cerste cu 300% nu se vor mainde polite? Se vor vinde la fel de multe ;ba poate chiar mai multe pentru ca nevoia de asigurare este in crestere. Asa ca Romanii sunt pregatiti sa cumpere la orice pret( Ferarri cand a vazut cate masini s-au vandut in Romania s-a speriat si adecis sa deschida reprezentanta cu service ). In Romania trebuie introdus sistemul " BIG BROTHER " ; atunci toti vor deveni mai responsabili la volan si nu numai(cand stii ca poti plati de cateva zeci sau poate chiar sute de ori mai mult ca in acel moment ,altfel vezi lucrurile);psihicul lucreaza in favoarea sistemului.Toti ar avea de castigat; restul e simplu,cine se adapteaza mai repede sitemului merge mai departe; ca doar vorbim despre " Pay as you drive";:cat mergi platesti cat nu ;stai pe dreapta si cedezi locul celor care vor sa mearga mai departe. Cu stima,
 
adaugat de Marian T. la 14.08.2008 14:22
Romanii clar nu sunt pregatiti pentru sistemul "Pay as you drive" . In primul rand multi nu cunosc in ce consta acest sistem. Oricum va dura destul pana se va introduce in Romania acest sistem deoarece , dupa cum am mai scris intr-un comentariu cu ceva timp in urma , punerea la punct a acestui sistem concentreaza multe institutii. Pentru a se putea aplica acest sistem , in viziunea mea , ar trebui creat un sistem comun tuturor asiguratorilor , sprijinit si de Serviciul Politiei Rutiere care sa puna la dispozitie in timp scurt agentului/inspectorului de asigurari date referitoare la client (numar de sanctiuni primite de la SPR , numarul evenimentelor in care a fost implicat si vinovat de producerea lor , valoarea daunelor acestuia atat pe casco cat si pe RCA la toate companiile la care figureaza asigurat sau fost asigurat). Asta ar fi una din probleme . Cea de-a doua ar fi lipsa de profesionalism a agentilor de asigurare.Pentru a se implementa sistemul "Pay as you drive" agentul de asigurare trebuie sa fie dotat cu PC desktop/laptop si acces permanent la internet , sa i se puna la dispozitie eventual si un soft care sa genereze polita de asigurare , dotari care momentan sunt inexistente.Astazi multe din companii nu dispun de un software de generare a politei in sistem electronic iar agentul de asigurare este de fapt sudor , electrician , mecanic etc. care in timpul liber practica asigurarile pentru un venit suplimentar si care , desi legea interzice , scrie politele in masina , in piata la un butic.....exemple care sincer sunt reale si le pot demonstra oricand si daca cineva are curiozitatea sa verifice spusele mele rog pe cei care citesc comentariul si sunt din Galati sa mearga sambata sau duminica la Talcioc (targul auto) si sa observe un autoturism marca Dacia, de culoare CREM , parcata pe trotuar ,cu un stop stradal publicitar pe copertina , care incheie polite RCA in veselie pentru mai multe companii in sistem broker, lucru iarasi interzis de CSA , si anume ca un agent sa incheie acelasi produs de asigurare pentru mai multe companii concurente. In aceste conditii , precare zic eu , fara a se respecta legea si fara ca agentul sa fie instruit si sa practice asigurarile intr-un mod civilizat , decent , romanii nu sunt pregatiti pentru sistemul "Pay as you drive". Pana acum am tratat acest sistem din perspectiva asiguratorilor romani.Daca vorbim despre clientii romani, nici ei nu sunt pregatiti pentru acest sistem precum nici pentru fransiza obligatorie la casco nu au fost si in primele luni cautau casco fara fransiza , iar acum vin si intreaba de valoarea fransizei la produsul casco , semn ca s-au obisnuit cu aceasta. La fel va fi si cu "Pay as you drive". Va fi mai greu la inceput insa clientul se va obisnui cu ideea si cu sistemul.
 
adaugat de liviu Dinescu la 14.08.2008 13:40
D-lui Ionut Mihaila Da ;nu am spus ca fransiza nu are rolul ei.E normal ca a scazut rata daunei doar se scade din orice plata 100 sau mai multi eur.Eu am spus ca daca nu se va structura polita astfel incat sa poti incasa cati mai multi bani pe n` riscuri nu faci mare lucru.Gandeste-te ca tu ca asigurator dai reducere o data ca accepta sisitemul,ii incasezi intre 15-30 % din prima pentru o perioada de cateva luni si iti vin daune in perioada pentru care ai incasat banii si trebuie sa despagubesti fara a mai lua si restul.In Italia o polita casco asa cum e la Generali Romania cu absolut tote clauzele inclusiv cele suplimentare poate ajunge si la 15% din valorea masinii aici e 5-9 %. Eu am vorbit ,ca tu ca asigurator in Romania incasezi 200 de eur si tebuie sa platesti 20000 de eur ;ce mai conteaza o fransiza de 100 eur? sau 1000? Sa fim seriosi;in raport cu o prima de 2000 eur/an,una de 200 sau de 20 ;nu te ajuta foarte mult chiar si cu o fransiza mare. Eu spuneam ca daca actualul produs de casco nu se modifica nu va rezulta mare lucru.Apoi in Romania nimeni nu prea poate face un profil corect al unui potential asigurat.nu poti sa stii cum a fost la cine si ce a fost.E greu dar nu imposibil.Eu am spus ca asiguratorii trebuie sa fie pregatiti nu oamenii; e adevarat ca un astfel de sisitem bine adaptat la piata poate genera surprize placute.Asta am spus; iar vis-a vis de fransiza eu o practicam de mult;daca tiine-ti minte eu am fost printre primii ,care am vandut polite casco cu ani in urma,cu fransiza chiar mare (600 Eur) cand nimeni nu se gandea la asa ceva. Cu stima ,
 
adaugat de Ionut la 14.08.2008 12:28
Pentru LIVIU DINESCU. Ce crezi, societatile de asigurari erau pregatite sa introduca fransiza? Cum explici faptul ca dupa introducerea ei, 100 sau 1000 euro, rata de daunalitate TOTUSI a scazut? Si inca ceva, numarul de polite a crescut simtitor, si pentru ca unele societati au stiut sa EXPLICE fransiza. Sistemul Pay As You Drive - va fi un nou SOC pe piata asigurarilor, POZITIV. Cu salutari cordiale, Ionut M.
 




Arhiva

Sondajul curent

18.11.2021 In acest moment, consideri ca ai:

16.09.2021 Care este riscul de care te temi cel mai mult pentru locuinta ta?

24.06.2021 Cand plecati in vacante cumparati si asigurari travel?

14.04.2021 Cui considerati ca ii revine cea mai mare sarcina de a creste educatia financiara a romanilor?

13.01.2021 Cum anticipati ca va evolua piata de asigurari in 2021?

17.09.2020 Locuinta ta este protejata prin asigurare?

01.09.2020 Cum preferati sa pastrati polita RCA?

30.06.2020 Cat de des te enervezi atunci cand esti la volan?

24.03.2020 Cum vi se par masurile luate pana acum de asiguratori si brokeri in contextul COVID-19?

0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |  >