1asig.ro
1asig.ro

Considerati ca piata asigurarilor se confrunta cu o criza de resurse umane?

Da 86.4%
Nu 13.6%
In aceasta saptamana, rubrica va este oferita de catre

Total voturi: 162




adaugat de Felicia la 05.05.2009 20:11
Desigur , piata asigurarilor este cu un deficit substantial de resursa mumana , deoarece toeate companiile de asigurari pun accent doar pe cei din vanzari si astfel scapa de BAK-up, deci neglizeaza pe ceilalti de care au mare nevoie.
 
adaugat de Marta Zaharia la 20.09.2008 23:43
Traninguri exista la soc unde lucrez eu si chiar ff bune si cu personal adus din alte tarii unde acest domeniu este mai dezvoltat.Pt cei care doresc sa afle care e soc trim un mail cu cv ...si o adresa.
 
adaugat de Bogdan B la 01.08.2008 15:30
Sigur ca e o mare problema cu recrutarea oamenilor cu potential in domeniul asta. Mi-au placut oricum 2 comentarii facute de ceilalti: 1. Nu sunt asiguratori cei care scriu polite la banci si pentru societatile de leasing (scribii) 2. Impunerea unui plan personal da rezultate numai pe termen scurt ( nu am mai auzit asta inainte?! ) Oricum tinerii (eu am 28 ani) vin foarte greu in domeniul asta , nu au nici o motivatie sa se auto-perfectioneze , si cel mai grav e faptul ca nu stau mult. In concluzie o gramada de fosti "Adas" umplu firmele si incearca se se agate de tot felul de clienti fara a se incerca vanzarea directa pe piata rece (cred ca asta e arta) E ca peste tot in Romania , si nu comentez modul de plata a daunelor care lasa peste tot de dorit. Cu respect.
 
adaugat de bogdan la 01.08.2008 13:54
la angajati nu sunt probleme nicaieri stati linistit! Nicaieri
 
adaugat de A.S. la 31.07.2008 15:11
Resurse umane exista, trebuie doar recrutate si motivate. Cui nu i-ar placea un job flexibil, intr-o companie de succes si cu un salariu motivant? Cred insa ca societatile de asigurari sunt extrem de slab manageriate, nu mai sunt atractive pentru forta de munca din Romania, care stie sa-si selecteze angajatorul! (mie, spre exemplu, nu mi-ar placea sa lucrez in societatea de asigurari de la care cu chiu cu vai, in jumatate de an, am recuperat valoarea unei daune! Daca cu clientii se comporta asa, ce sa mai zicem de angajati!!!???)
 
adaugat de bogdan la 30.07.2008 19:23
Salut, De acor cu tot ce ati scris aici, ... dar... exista un dar... Vad ca toti sunteti foarte idealisti, cred ca si eu sunt inca... scoala de asigurari??? cei mai buni oameni pe fiecare domeniu??? NICIODATA in Romania! (Niciodata poate e prea mult spus, sigur nu in urmatorii 5-10 ani) De ce? Simplu... Noi toti lucram "la patron". Pe "ei" nu ii intereseaza inca valoarea umana a personalului si nici o valoare medie ridicata intrucat ar creste salariile. Ii Intereseaza Bani multi, repede, cu cat mai mici costuri. De asta au si venit in Romania. Pentru tunuri. Nu ca sa creeze o infrastructura adevarata. Asta au creat si creeaza la ei acasa, in Franta, Austria, Israel, etc... Nu au de gand, in opinia mea, decat sa ne stoarca pe noi, cei "de jos". De asta nu cred in scoala pt asiguratori, etc. Si daca ma mai uit peste regulamentele de intocmire a dosarelor de dauna din mai multe soc, incep sa cred si mai putin... Cred ca este un sistem cu un enorm potential, ca omul sfinteste locul, dar astea sunt in fapt exceptiile... Cel mai mare adevar spus aici este ca romanii nu mai au chef de munca adevarata. Vor sa se "fofileasca" cumva prin viata, sau un serviciu unde sa nu faca nimic, sa castige cat de cat. Bine ar fi daca ar exista si ceva de furat... :( Plus, dragilor, sunt in bransa noastra foarte multi care vand doar prin ... sa zic frauda... Am auzit de cazuri unde inainte de incheierea politelor se negocia suma ce se va intoarce ca dauna. Si mai vorbim de idealuri? De Principii? Nu stiu daca e adevarat, adica nu am probe, insa nu iese niciodata fum fara foc. Vorbim de pregatirea agentului de vanzare... ca nu stie care ce suprafata este. Total de acord. Dar de ce nu isi informeaza clientii referitor la Fransiza de la CASCO, de ex. Chiar trebuie ca nesimtirea vanzatorului sa se sparga in capul "daunasului"? Cred ca ar fi cazul sa ma opresc... As putea sa mai scriu ore... dar le stiti si voi pe toate... sunt convins. Mai spun doar ca pestele se impute de la cap si INTOTDEAUNA se curata de la coada. Cu drag (ca intotdeauna),
 
adaugat de Tenu Costache la 30.07.2008 15:49
Deşi se vorbeşte foarte des, în toate ţările dar mai ales în fostele ţări comuniste şi binenţeles şi în România de rata şomajului, sunt multe domenii unde se simte lipsa acută a resurselor umane între care şi domeniul asigurărilor. Societăţile specializate în recrutarea forţei de muncă cunosc bine acest aspect şi în speculează la maxim. Pentru piaţa de asigurări putem spune că lipsa resursei umane a devenit cronică şi aceasta din mai multe motive.Fără a avea pretenţia că le-aş putea cuprinde pe toate aş enumera: - dezvoltarea pieţei de asigurări într-un ritm mai mare faţă de media celorlalte ramuri economice; - inadaptabilitatea învăţamântului pentru pregătirea în acest domeniu(să nu uităm că o secţie la FEEA se numeşte „Finanţe, bănci, contabilitate, asigurări etc”); - slaba preocupare a angajatorilor pentru selectarea personalului şi pefecţionarea profesională a lucrătorilor din asigurări; - „tradiţia moştenită” ştiut fiind că până acum 7-8 ani asigurările erau un fel de loc de refugiu ”până găseşti ceva mai bun” iar cei ce lucrau în asigurări erau priviţi la genul”ei, „lucrează şi el acolo undeva la asigurări” - reticenţa pieţii faţă de agentul de asigurare care este privit ca un „vânzător de iluzii” deoarece numai la apariţia daunei asiguratul înţelege ce este o asigurare şi din această cauză există o reţinere pentru a lucra într-o societate de asigurări; - nivelul scăzut la salariului pe piaţa asigurărilor practicate de asigurători şi mai ales lipsa unor criterii sănătoase de cointeresare a salariatului, ştiut fiind că „target-ul”– fostul cuvânt compromis plan dă rezultate pe o perioadă scurtă şi determinată în timp; Deşi fiecare din punctele enumerate mai sus ar putea şi ar trebui dezvoltat, m-aş opri numai la „preocuparea angajatorului la selectarea personalului”. Este foarte important pregătirea în vânzarea unui produs, pregătirea în domeniul financiar, dar trebuie avut în vedere că sectorul asigurărilor vine în contact cu toate domeniile vieţii economice şi mai ales cu persoane care lucrează în toate domeniile. Aici aş spune că în domeniul asigurărilor trebuie să ai printrei cei mai buni, dacă nu chiar cei mai buni, profesionişti din fiecare domeniu. În asigurări este nevoie de cei mai buni ingineri auto, informaticieni, electrotehnişti, constructori, chimişti, mecanici, agronomi şi horticultori, de foarte buni economişti, de medici(nu am auzit de medic să lucreze în asigurări) şi multe alte categorii. Când asiguratul vede că are în faţă un bun profesionist în domeniul respectiv nu îl mai tratează ca pe un vânzător sau distribuitor de gumă de mestecat. Dar când vede un agent de asigurare care nu face deosebirea între suprafaţă construită şi suprafaţă utilă la o construcţie îi piere tot elanul şi priveşte asigurarea ca pe o pierdere sigură. Agentul de asigurare nu este un simplu vânzător el trebuie să se pună în pielea asiguratului şi să aibă tot timpul argumente să-i demonstreze că îi este necesară asigurarea pentru el ca asigurat şi apoi pentru agent va vânzător. Când societăţile de asigurări vor avea în vedere aceste câteva aspecte şi poate mult mai multe observate şi prezentate de cei ce lucrează în asigurări, vom putea spune că asigurările vor fi atractive pentru forţa de muncă.
 
adaugat de foia Flaviu la 30.07.2008 09:10
Intradevar, este criza de oameni de vanzare in asigurari, insa principalii vinovati sunt asiguratorii, din simplu motiv ca nu investesc cu adevarat in recrutare de personal din piata libera si nu din cea existenta. Costurile ar fii cam aceleasi insa s-ar obtine, de pe piata libera, forta de munca de mai buna calitate decat oamenii existenti ,care sunt deja plafonati pe o anumita categorie de produse si anumiti clienti. Acelasi lucru este valabil si pentru inspectorii de daune care in cele mai multe cazuri se muta de la o companie la alta ducand cu ei acele "bune colaborari" cu anumite service-uri si reprezentante. Inspectorii de asigurari se muta de la o firma la alta in cautarea postului care in compania pe care o parasesc este "dat". Dupa trei patru sesiuni din astea, daca nu a reusit sa promoveze se instaleaza rutina si dispare orice chef de dezvoltare a propriului portofoliu, muncind doar pentru a realiza planul. Companiile cu o cota mare de piata ar putea investii chiar si intr-o scoala de profil care sa aduca pe aceasta piata oameni noi bine pregatiti, si din randurile carora se pot selecta pe parcursul pregatirii oamenii potriviti pentru locurile de munca diverse existente in cadrul companiilor de asigurari. Ar fii multe de comentat pe acest subiect insa ma opresc aici si sper ca intr-un viitor apropiat sa vedem schimbari si in acest sector al asigurarilor. Succes tuturor
 
adaugat de borosoiu maria-claudia la 29.07.2008 14:45
Pentru industria noastra, a asigurarilor, criza a fost, este si poate, atunci cand nivelul de cultura al acestei activitati extraordinare va exista cu adevarat, nu va mai fi.....Spun aceasta deoarece ca manager ,de ceva timp, stiu ce inseamna atragerea si mentinerea oamenilor in acest domeniu... Este adevarat nu este usor s fi antreprenor, dar este captivant, distractiv, extrem de interesant si de provocator! Calitatea de adevarat agent de asigurare implica mult mai mult decat "a merge la serviciu" si "a munci" pt ceva ce se cheama salariu SIGUR!!! Oamenii de succes sunt greu de identificat acum in aceste conditii sociale unde nonvalorile sunt promovate cu grad de lege!! Dincolo de lipsa acuta a implementarilor valorice din cei sapte ani de acasa ! Nu mai exista cultura muncii si implicit disponibilitate pentru aceasta!
 
adaugat de Cicu Maria la 29.07.2008 13:18
Da, ca orice piata din Romania in perioada actuala.
 




Arhiva

Sondajul curent

03.11.2017 Cum poate fi stimulata cresterea asigurarilor facultative?

27.10.2017 Ce inovatii tehnologice vom vedea in urmatorul an pe piata locala de asigurari?

20.10.2017 In cat timp decontarea directa va creste increderea consumatorilor in industria de asigurari?

13.10.2017 Cum vor evolua asigurarile de locuinte pana la finalul anului?

06.10.2017 Care este cea mai buna metoda prin care sa iti protejezi locuinta?

29.09.2017 Implementarea IDD va creste increderea consumatorilor in piata de asigurari?

22.09.2017 Sunt micro-asigurarile o solutie pentru piata din Romania?

15.09.2017 Sondaj 1asig.ro: Costurile conformarii la GDPR vor fi ...

08.09.2017 Considerati ca brokerii si asiguratorii vor fi pregatiti pentru a aplica Regulamentul General pentru Protectia Datelor - GDPR pana la 25 mai 2018?

<  8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |  >